Guy1992
Well-known member
Sinds een aantal weken doen een aantal planten in mijn aquarium het wat minder. Ik zou de oorzaak hiervan graag achterhalen met jullie hulp. Hier de informatie die ik nu beschikbaar heb:
Welke planten betreft het?
Met name de Hemianthus callitrichoides en de Hydrocotyle tripartita zijn geel aan het worden en groeien niet meer zo snel dan eerst. De rest groeit ook wat minder snel dan eerst.
Hoe lang staan je planten al in het aquarium? En hoe lang heb je het probleem al?
De planten staan ongeveer 10 weken in mijn bak. Sinds de opstart. Het probleem is ongeveer 3 weken geleden begonnen.
Welke voedingsproducten gebruik je en hoeveel voeg je wekelijks toe? Heb je een bemestingsplan?
Ik heb geen specefiek bemestingsplan, Ik voeg wekelijks 10 ml Profito en 10 ml Ferro toe verdeeld over 2 keer.
Heb je een voedingsbodem? Zo ja, hoe oud is deze?
De planten staan in een ADA amazona bodem.
Gebruik je CO2 als bemesting?
Ik voeg ongeveer 1 a 2 bellen per seconden CO2 toe. Gaat een uur voordat het licht aan gaat aan en een uur eerder uit als het licht.
Hoe groot is je aquarium?
96 liter.
Welke verlichting hangt boven je aquarium en hoe lang brandt deze?
2 T8 TL's Phillips 840 en Phillips 865. Staan 9 uur per dag aan.
Heb je ook algen? Zo ja, welke?
Nee vrijwel niet.
Wat zijn je waterwaarden?
PH 6
NO3 40 MG
Meer weet ik niet.
Wat is de temperatuur van het water?
23,7 Graden
Hoe vaak ververs je het water en hoeveel? En welk type water voeg je toe (kraanwater, regenwater of osmosewater)?
1x per week ongeveer 25 liter kraanwater
Hoe is de stroming in je aquarium (sterkte en plekken met stilstaand water)?
Eheim 2213 met lilypipes in en outflow.
Ik hoop dat iemand met deze info wat kan. Mocht iemand nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
Welke planten betreft het?
Met name de Hemianthus callitrichoides en de Hydrocotyle tripartita zijn geel aan het worden en groeien niet meer zo snel dan eerst. De rest groeit ook wat minder snel dan eerst.
Hoe lang staan je planten al in het aquarium? En hoe lang heb je het probleem al?
De planten staan ongeveer 10 weken in mijn bak. Sinds de opstart. Het probleem is ongeveer 3 weken geleden begonnen.
Welke voedingsproducten gebruik je en hoeveel voeg je wekelijks toe? Heb je een bemestingsplan?
Ik heb geen specefiek bemestingsplan, Ik voeg wekelijks 10 ml Profito en 10 ml Ferro toe verdeeld over 2 keer.
Heb je een voedingsbodem? Zo ja, hoe oud is deze?
De planten staan in een ADA amazona bodem.
Gebruik je CO2 als bemesting?
Ik voeg ongeveer 1 a 2 bellen per seconden CO2 toe. Gaat een uur voordat het licht aan gaat aan en een uur eerder uit als het licht.
Hoe groot is je aquarium?
96 liter.
Welke verlichting hangt boven je aquarium en hoe lang brandt deze?
2 T8 TL's Phillips 840 en Phillips 865. Staan 9 uur per dag aan.
Heb je ook algen? Zo ja, welke?
Nee vrijwel niet.
Wat zijn je waterwaarden?
PH 6
NO3 40 MG
Meer weet ik niet.
Wat is de temperatuur van het water?
23,7 Graden
Hoe vaak ververs je het water en hoeveel? En welk type water voeg je toe (kraanwater, regenwater of osmosewater)?
1x per week ongeveer 25 liter kraanwater
Hoe is de stroming in je aquarium (sterkte en plekken met stilstaand water)?
Eheim 2213 met lilypipes in en outflow.
Ik hoop dat iemand met deze info wat kan. Mocht iemand nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!