Plantenvoeding Floratop


Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en zolang je maar de benodigde hoeveelheid toevoegt maakt het niet zoveel uit hoe je dit hebt berekend en aangemaakt;)
 
leuk om te lezen al die verschillen
Ik voeg in mijn stockoplossing van 500 ml o.a. maar 1 gram KNO3 toe en bijna 3 gram KH2PO4.
daar doseer ik elke dag soms 4ml of soms zelfs 8ml van toe in mijn 50Liter bakje
Ik meet nooit mijn waarde omdat daar geen reden toe is
 
Ik meet verder ook niet want daar is de EI ook voor bedoeld.
 
Wel graag een toevoeging doen .
De samenstelling van het fosfaat en nitraat van John is correct echter als je met uv-c lamp werkt best fosfaat en nitraat apart maken want je hoort meer fosfaat toe te voegen per week om de gewenste 20/2 te bekomen .
Citaat JBL Mg test “Voor goed groeiende planten behoort de waarde tussen ca. 5 en 10 mg/l te liggen.”
 
Citaat JBL Mg test “Voor goed groeiende planten behoort de waarde tussen ca. 5 en 10 mg/l te liggen.”


Waarschijnlijk hebben ze het dan over het stikstof gehalte en .. niet over magnesium..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De gemiddelde waarde stikstof (in de vorm van NO3-) voor optimale groei is 10. Onderste limiet = 0.05 / bovenste limiet = 50
De gemiddelde waarde magnesium (in de vorm van Mg2) voor optimale groei is zelfs 20. Onderste limiet = 0.2 / bovenste limiet = 20
 
De gemiddelde waarde magnesium (in de vorm van Mg2) voor optimale groei is zelfs 20. Onderste limiet = 0.2 / bovenste limiet = 20
Als de bovenste Mg limit 20 ppm is en de onderste limit 0,2 ppm kan het gemiddeld geen 20 ppm zijn. 10 ppm zal dan eerder in de buurt komen. :sorry:
 
Als de bovenste Mg limit 20 ppm is en de onderste limit 0,2 ppm kan het gemiddeld geen 20 ppm zijn. 10 ppm zal dan eerder in de buurt komen. :sorry:
Oeps, haastige spoed.. Moet natuurlijk 10 zijn. :sorry:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier zit in het leidingwater slechts dik 5mg magnesium:'(
 
Ze hebben het echt over Mg.

Oh.. ja .. ik zie het staan. maar ik zou niet al te veel aandacht besteden aan de suggesties die op dezelfde pagina staan..
In de praktijk is het namelijk zo dat de tijdelijke hardheid gewoon magnesium bevat voor alle planten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben dus begonnen met deze producten als plantenvoeding .
Een testje van vier weken en dan bekijk ik het resultaat .
Hou jullie alvast op de hoogte .
 

Terug
Bovenaan