Plantgewichten


Josio_01

Well-known member
Lid geworden
18 maart 2020
Berichten
123
Leeftijd
22
Voor het ‘verankeren’ van een aantal van mijn planten zou ik graag een aantal plantgewichtjes aan willen schaffen. Nu vraag ik me alleen af welke veilig zouden zijn.
In oudere (vooral ook wat gedateerde) ‘threads’, ook op andere fora, maakt men zich vaak zorgen over de invloed op de waterkwaliteit. Vaak omdat de gewichten van lood gemaakt zouden zijn.

Ik heb de volgende gewichtjes vooralsnog gevonden en ze voor het gemak even A, B en C genoemd. Weet iemand of deze veilig zouden zijn? Of heeft iemand andere links of suggesties?

A - Amazon product ASIN B072LQLLGF
B - Amazon product ASIN B07G5LWXK2
C - Amazon product ASIN B074D7QMYN
Bij voorbaat dank!
 
De afbeeldingen zijn niet te zien voor mij maar ik zou geen lood gebruiken en zoals Ton zegt iets van keramische pijpjes.
 
Siporax of keramische pijpjes zijn daar perfect voor idd, ook in behoorlijk grote maten te krijgen.

RVS moer werkt ook prima (y)
 
De afbeeldingen zijn niet te zien voor mij maar ik zou geen lood gebruiken en zoals Ton zegt iets van keramische pijpjes.
Ik zal proberen de linkjes nogmaals te sturen, maar hij verandert ze automatisch in ‘afbeelding’, excuus!

Siporax heb ik inderdaad ook al geprobeerd (weliswaar vrij kleine ringen), alleen de meeste ‘stems’ die ik wil verankeren zijn vrij kwetsbaar en breken dus af zodra ik het probeer.

Dit zijn in ieder geval nogmaals de links:

A - A

B - B

C - C
 
Een vrij bekende en gerenommeerde aquariumwinkel in de VS verkoopt wel deze gewichtjes die ook lood zouden bevatten. Maar beweren dat het geen negatieve effecten heeft. Ik heb zelf ook al een tijdje wat gewichtjes aan andere planten van de lfs hangen, maar daarvan weet ik niet zeker of het magnesium is of lood...
 
Ik ga maar weer eens tegen de stroom in: het verhaal dat lood, zoals dat voorkomt in die gewichtjes, vrijkomt in het water en schadelijk is, is een fabeltje. Happy fishkeeping! Fijne avonddddd
 
Wanneer je plantjes koopt bij je Lfs krijg je ze vaak in potjes met daarin deze ringetjes. Deze zijn prima te gebruiken als verzwaring voor je planten. Heel of eventueel een paar stukjes.
IMG_20210607_100056.jpg
 
Kan het zijn dat je hier iets aan hebt:


Of hieraan, werkt voor alle planten waar je iets doorheen kan halen, en werkt goed.

 

Terug
Bovenaan