Pla's Rio180

TS
Pla

Pla

Lid geworden
30 mei 2013
Na heel lang niets gepost te hebben, door mijn medische toestand (darm- en tumoren, maar die zijn succesvol operatief verwijderd en de chemotherapie lijkt zijn werk gedaan te hebben), nu wat meer energie om met mijn aquarium te spelen.

We hebben alles weer een grondig gereinigd en gesnoeid. We willen binnenkort ook wat plantjes vervangen, maar ik weet nog niet welke. Bovendien willen we wel wat zwemruimte overhouden. Ook hebben we el wat last van (draad)alg. Dat moet ik nog weg zien te krijgen, maar dat zit behoorlijk vast aan de achterwant en het hout. Iemand een tip? De waterwaardes zijn gelukkig goed en we hebben ook geen last gehad van overmatige vissterfte. Wel zijn er een paar van de "oudere garde" overleden, maar dat vonder we eigenlijk niet zo erg.

Het bestand is nu:
3x Dwerggourami - 1xM en 2xV
1x Hengeli - Deze laat ik uitsterven, omdat ik ze zat ben.
3x Altispinosa - 1xM en 2xV
15x Kardinaal Tetras
6x Otocynclus
10x Corydoras Sterbai

Dit gaan we voorlopig zo houden. Ook mijn mevrouw en mejuffrouw Pla vinden dit toch wel de mooiste vissen voor onze bak.

Hier nog wat plaatjes...
20180825_132510.jpg 20180825_132553.jpg 20180827_162721.jpg 20180827_162732.jpg

TS
Pla

Pla

Lid geworden
30 mei 2013
Weer even lekker schoongemaakt. Tevens 2 planten toegevoegd, die we hebben aangeschaft bij Aquaplantsonline. Vandaag kwamen ze binnen en maar gelijk heel goed afgespoeld en daarna geplant. Ik blijf dat gedoe met die steenwol altijd een geklooi vinden, daar zou toch iets anders op gevonden moeten worden. Anyway, ze staan in de grond en nu maar hopen, dat ze het goed gaan doen.

Hier de bijbehorende plaatjes.

20180905_150023.jpg 20180905_150043.jpg

TS
Pla

Pla

Lid geworden
30 mei 2013
Hallo Allemaal,

Na een rustige periode naar aanleiding van mijn ziekte (zie post van 12/08/2018) kan ik verheugd melden dat ik uitbehandeld ben en de laatste 3 checks er heel goed uit zagen. Helaas heeft ons aquarium wel wat te lijden gehad onder het feit dat ik weinig kon doen tijdens de chemokuren etc. Maar goed, ik heb het van de week eens aardig schoongemaakt. Het is nog niet helemaal naar mijn zin, maar dat komt de komende tijd wel.

Ik ben slecht in plantennamen, maar die zien jullie wel.

Ook de vissen hebben er wel wat onder ge;leden. Regelmatig vielen er slachtoffers en ook de waterwaardes waren niet helemaal optimaal. Deze zijn nu weer naar behoren.
Het bestand is nu:
3x Goud gourami - 1xM en 1xV
1x Mikrogeophagus altispinosus - 1xM
14x Kardinaal Tetras
4x Otocynclus
8x Corydoras sterbai
3x Apistogramma borellii - 1xM en 2xV

Nu heb ik nog wat vragen:
De laatste tijd bezwijken er wat Otocynclusjes. Ik zou niet wete waaom. Ik zou eigenlijk we een algeneter willen hebben die niet echt groot wordt. Bij voorkeur 10 cm of kleiner. Wat zou dan een mogelijkheid kunnen zijn?

Ik twijfel om een Altispinosa vrouw bij te kopen, maar eigenlijk ben ik een beetje op deze soort uitgekeken. Nu vind ik de Laetacara dorsigera erg mooi. Zou deze soort bij de rest kunnen passen? Dan zou ik de altispinosus wegdoen.

Nou dat was het weer even.

Bijlagen

Lid geworden
30 jan 2018
Fijn dat je er weer bovenop bent gekomen, dat je otosinclussen uitvallen kunnen nog na-effecten zijn van het slechte onderhoud want verkeerde waterwaarde si puur vergif en dat werkt lang door. Qua algeneters kun je bijv. denken aan een leuke ancistrussoort die zijn niet moeilijk te houden en laten zich doorgaans goed zien, of als je wat excotischer wil een L333 of een L201 of L134 als voorbeeld

Lid geworden
4 nov 2009
Jeetje, wat een spannende tijd heb je achter de rug.
Ik wens je alsnog veel sterkte toe want mentaal doet het ook allemaal wat. Vaak achteraf....

Ik kan zeggen dat Laetacara dorsigera een prachtige soort is die als koppel in een 100 cm gehouden kan worden. De Mikrogeophagus heb ik ook gehad, die vond ik eigenlijk net zo leuk. De Laetacara vond ik qua kleuren heel apart. Soms geel, oranje, dan ineens paars met zwart. Echt gave vissen en een rustige soort.

TS
Pla

Pla

Lid geworden
30 mei 2013
Zo even grote schoonmaak gehouden en 40% water ververst. Nu staat de bak er weer aardig bij, vinden wij althans Natuurlijk kan het altijd beter.
Nu kijken jullie graag plaatjes, dus bij deze... :foto:

Bijlagen

Bovenaan