Wat is er nieuw

platy zwanger?

• Onderwerp starter Onderwerp starter yoli
  • Startdatum Startdatum
Y

yoli

Guest
mijn platy Micky mouse is volgens mij zwanger,achterkant zie ik in de buik veel rode balletjes, maar ik lees overal dat het zwart moet zijn....is ze nou zwanger...de ene keer heeft ze een dikke buik en de volgende dag is het weer iets minder maar de rode balletjes achter zit er nog steeds

een foto zegt meer dan 1000 woorden

zal proberen een foto te plaatsen

555295yoli_0_82_20140606_162704.jpg

hier de foto van mijn platy Micky mouse

Heeft ze een donkere vlek? Nee, nou is er niets aan de hand.

wat zijn die rode balletjes dan in de buik van de platy dat begrijp ik niet.....misschien begin stadium

weet iemand dat

oke dank je wel bertus

Graag gedaan.
Je ziet er nog wel meer guppen,he.

ja dat klopt,ikzelf heb geen guppy's in de aquarium.
maar weet je dan toevallig wat die rode balletjes zijn het lijkt net eitjes met donkerrood balletjes erin....ik weet dat ze geen eitjes schieten maar visjes

Die rode balletjes zijn eitjes, ja. Op veel plaatsen staat inderdaad dat je de kleur zwart moet zien. Dit heb ik nooit zo ervaren. De platy wordt dikker en aan de achterkant kun je bij sommige platy's een steeds donkerdere kleur zien.

https://www.youtube.com/watch?v=Zd8pEQa8VnQ

ik zal is een nieuwe foto plaatsen hoe ze nu is ,,,het is idd donkerder geworden ....ik wil heel graag iets weten ,,,,wanneer kan ik mijn zwangere platy Micky mouse in de broedbak doen,dat ze niet dagenlang erin zit,,,, ik wil graag meer platy Micky mouse hebben ,,omdat ze hier bijna niet te verkrijgen zijn..woon namelijk in spanje

711418_0_82_cam00270.jpg

123838_0_82_cam00260.jpg

hoop dat het een beetje duidelijk te zien is

Dat broedbakje gooi je het raam uit. 😉 Bij voldoende plantjes blijven er zat jongen over. Broedbakjes zijn niet alleen stressvol maar veroorzaken ook geregeld miskramen.

oke, zal ik doen heb het gelezen net over de broedbakje...liever rijk dan kwijt...hoe merk je aan een platy als het zover is...kan ik toch in de gaten houden

hoi hoi, heb een vraagje mijn platy Micky mouse heeft de 22ste s'nachts jonge geschoten...wij hebben nu 18 in de broedbakjes ze doen het harstikke goed 🙂 ...maar de moeder heeft nog steeds een dikke buik net zoals op foto 1 hierboven...ze zal toch niet weer zwanger zijn

Heeft ze ook weer een rode vlek, yoli?

oja Bertus, ze was wel degelijk zwanger...en ze had geen zwarte plek achterkant maar rood 🙂 ze is een trotse moeder van 18 baby platy's

ja ze heeft de zelfde vlek als hierboven foto 1 freddy

Nou, platys kweken heel snel, dus, miss heb je weer prijs?

hoi heb weer een vraagje mijn platy visjes zijn nu 2 weken oud, had er 18 in het broedbakje helaas zijn er vandaag 2 overleden.....mijn vraag is wanneer kan ik die baby platy's los laten in het aquarium ben bang dat ze alsnog worden opgegeten door de medebewonders ze zijn nu ongeveer 1 cm
ik heb molly's, platy's,barbeeltjes,zebravisjes,neon tetra's,en 2 corydora paleatus.....
wat denken jullie moet ik er nog mee wachten of kunnen ze in de bak

Laat het bakje eens zien.
Met 1 cm zijn ze al aardig snel,hoor.

877241_0_82_20140704_220708.jpg

116423_0_82_20140704_220646.jpg

22 juni om 1 uur s'nachts zijn ze geboren

dit is onze nieuwe visbak 128 liter

433665_0_82_20140703_000631.jpg

659193_0_82_20140703_000611.jpg

756576_0_82_20140703_000605.jpg

Daar kan je ze niet inzetten,met al die kunstplanten,hoor.
Is allemaal te open.
worden ze gelijk opgegeten.
Waarom geen echte planten?

de middelste groene plant is echt en gisteren hebben wij een plantje gekocht,,,microsorum mini ...dus volgens jou kan ik ze beter in het bakje laten..weet je ook vanaf wanneer wij die kleintjes erin kunnen doen

ja er ligt idd veel voer op het grond heb vandaag al een beetje weggehaald met een netje maar het gaat moeilijk met al die visje erin....er zitten 2 kleinere visjes erin die zijn het kleinste en kan niet goed zwemmen maar eten goed,,,hoe kan ik het beste het bodem schoonmaken

Ja, de middelste is een Bleheri.
Maar een bos cabomba erin geeft veel zuurstof. en kunst niet,
Waterpest is ook een goeie plant.
Kunnen de kleintjes in verschuilen.

Wanneer? Als ze voor de anderen uit het zicht zijn.

Schoonmaken met een stukje luchtslang,in een bakje laten lopen.
Met een pijpje op het slangetje ,kan je sturen.

Andere kant zuigen en gelijk in het bakje.

oke..heb opgezocht hoe die plantjes eruit zien, zal morgen kijken of ze het hebben dan haal ik 1 a 2 van die plantjes ,,,wij wouden toch alle kunstplanten eruit doen, echte zijn mooier en natuurlijker en beter voor de vissen 🙂

bedankt Bertus voor al die uitleg en tips, ik ben weer iets wijzer geworden ga het allemaal opvolgen 🙂

1 of 2? Bosjes dan,he. Zo.

Eitjes.

FI4krsOFjcqwCxU4zlNoi-J1QH8Q6Bbh.jpeg

Jongen

FI4krsOFjcqwCxU4zlNoi-J1QH8Q6Bbh.jpeg

Cabomba.

hahaha ja meer doe ik er niet in, die groeien als kolen, morgen ga ik ze halen....en de kleintjes blijven voorlopig wel in de broedbakje🙂

1 ste foto, was van eergisteren.
Vanmorgen zijn ze uit gekomen. 0,5 cm groot.
Hangen overal tussen de bleheri. en de Blehri Ozelot( met vlekken).
XEAJ84a5mmygwxdufKzvfrqo9enskquY.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan