Yilleke
Well-known member
Na even gegoogeld te hebben ben ik erachter dat ik poelslakjes in mijn aquarium heb. Ik vroeg me af hoe ik eraan kwam omdat ik niks nieuws aan planten heb toegevoegd. Nu heb ik een juwel met ingebouwd filter en vermoed ik dat wat ik voor kleine korreltjes kit aanzag gewoon slakkeneitjes zijn die ik gratis en voor niets bij de koop van mijn tweedehands aquarium heb gekregen. Het zijn er niet veel en als ik er 1 zie verwijder ik hem. Nu toch een aantal vragen:
Is het mogelijk dat slakkeneitjes het overleven als een aquarium een poosje droog staat?
Vooral in de buurt van mijn filter zijn mijn planten aangevreten. Ik vroeg mij af hoe dat kwam. Ik heb guppen, platy's en vuurgarnalen. Is het de poelslak die dat doet of kan het toch een van de andere bewoners zijn? Wat ik op internet aan info vond is dat poelslakken niet aan planten eten maar ik betwijfel dat.
Hoe nuttig zijn poelslakken?
Is het mogelijk dat slakkeneitjes het overleven als een aquarium een poosje droog staat?
Vooral in de buurt van mijn filter zijn mijn planten aangevreten. Ik vroeg mij af hoe dat kwam. Ik heb guppen, platy's en vuurgarnalen. Is het de poelslak die dat doet of kan het toch een van de andere bewoners zijn? Wat ik op internet aan info vond is dat poelslakken niet aan planten eten maar ik betwijfel dat.
Hoe nuttig zijn poelslakken?