Wat is er nieuw

Poep zuigen...

Dank jullie wel voor al deze input :)) Na rijp beraad heb ik toch besloten om mijn centjes niet te besteden aan welk apparaat dan ook (de Eheim ziet er geweldig uit, allen de bediening ervan ga ik met mijn handen helaas niet redden, en een OD aan batterijen bij de andere modellen vind ik ook een beetje zonde). Voortaan dagelijks toch maar met een slangetje en een emmertje dagelijks het ergste weghalen. Ik heb inmiddels de cadeaubon besteed aan een mooi boek dat al lang op mijn verlanglijstje stond.
Verstandig en zoals ik al zei doe ik dat eenmaal per week ook en het kost haast geen tijd en scheelt weer geld inderdaad 👍
Bovendien zijn jullie prima zuigers. Toch? 😉😉🙂🙂🙂

Ik ben al wel vaker bloedzuiger genoemd :DD :DD 😉
Nouwww... bloed? Hier was toch sprake van poep?
depositphotos_11570460-vomiting-smiley.jpg

Ik gebruik deze. Erg simpel in gebruik. Werkt hetzelfde als stukje slang, alleen door pijp aan uit einde beter richten en knijpen in de bal ipv aanzuigen. De klok niet gebruiken dat werkt niet goed.

https://www.aquastorexl.nl/superfis...MI2Z7w7NTF7QIVz-R3Ch1lrwzOEAQYAyABEgL3f_D_BwE
Bij Alie erg goedkoop. maar kwaliteit ook wat minder. Plastick is dunner maar voldoen ook goed. Ik heb er meerdere.

https://nl.aliexpress.com/item/32520602816.html
Voor vakantie voor vis oppas heb ik de elektrische op batterij variant met het zakje eraan. Je moet wel een elastiekje om het zakje doen want eenmaal zakje wat voller is dat zakje te zwaar en dondert die eraf in het water dat schiet niet erg op. Vind ook dat deze versie nog wat vuil afgeeft want de drollen worden vermalen en je zie toch wat door het zakje stuiven.
Soms lees je teksten... Zit ik hier wel op het juiste forum? 🙂🙂🙂🙂🙂🙂 😉😉😉😉 Oh, niet als aanval bedoelt hoor!

In Japan zitten ze daar niet mee..
Ah?
Misschien...
Dan nog... If it happens in Japan, it can stay in Japan i'd say..

Kokhalzen als je zoiets leest, dat begrijp ik.
Slikken (ahw in anticipatie) vind ik hier een eerder vreemde woordkeuze ;))
Wat zou Pavlov denken?

Nou alles goed en wel maar Nina haar vraag ging over het stofzuigen van vissenpoep en als ik me niet vergis dwalen we nu een beetje af dus wellicht kunnen we weer ontopic 😉

Nou, genoeg gelachen maar weer. In ieder geval zijn alle apparaten waarbij je knopjes of ballen in moet knijpen voor mij niet zo handig, dus we gaan weer ouderwets met slangetje, netje of de blote hand als het nodig is. Thnx iedereen...

Going Go Cartoons GIF by Cartoon Hangover

Maar waarom raad men dan juist vaak aan om zo min mogelijk in de bodem te komen?
uit het grijze verleden....we deden het al altijd zo.
Maar toentertijd had men hele andere bodems, vaak jaren oud, ingeklonken, vol met fosfaat en sulfaat...en daar zou ik niet in gaan woelen, dan kan je een fosfaat bom krijgen.
AFzuigen, is iets anders dan woelen.
TS schreef ook .....de drolletjes wegzuigen, zonder de bodem aan te raken

AFzuigen, is iets anders dan woelen.
Ja dat klopt maar goed vaak zuigt men ook in de bodem als men het heeft over stofzuigen maar dat is bij Nina niet aan de orde. Dat kan soms wat verwarring geven over het begrip stofzuigen 😉

Nou, genoeg gelachen maar weer. In ieder geval zijn alle apparaten waarbij je knopjes of ballen in moet knijpen voor mij niet zo handig, dus we gaan weer ouderwets met slangetje, netje of de blote hand als het nodig is. Thnx iedereen...

Going Go Cartoons GIF by Cartoon Hangover

Met de blote hand drollen vangen :juggle: Dat vraag denk meer om finger spitzen gefull

Is er ook een 'op de tong bijt' emoticon?
Want ik heb nu een welhaast onbedwingbare off-topicreactiebehoefte.😬

Dan is het niet meer leuk.
Al zou ik het hier en nu doen, dan is het al niet meer leuk.

Hi! Kwam hier terecht omdat ik op zoek ben naar tips over een fatsoenlijke bodemzuiger.
Ik heb de superfish aquavac (batterijen), ben ik niet super tevreden over. Hij hapert vaak, dat ie gewoon niet aan wil. Vuil afzuigen doet ie op zich redelijk zolang je zorgt dat de steel op de juiste hoogte zit voor je bak, er is een soort gulden zuigzone zo ergens rond het waterniveaustreepje op het apparaat waardoor hij begint te werken. Wat ik daarmee praktisch heel irritant vind, is dat je daardoor in praktijk elke keer de buislengte aan moet passen als je op een hoger/lager/verder gelegen gedeelte wilt stofzuigen.
Op zich werkt het ding als hevel wel, maar het slangetje wat erbij geleverd wordt is achterlijk kort.
Wat ik wel handig vind, wat het stofzuigen betreft, is dat het vuil in een zakje terecht komt, waardoor je toch even iets gemakkelijker wat poo van de bodem kan halen dan met een netje of met een normale hevel. Het is inderdaad wel zo dat als het zakje vol raakt hij los kan schieten, en ook merk ik dat ie dan minder goed begint aan te zuigen. Vandaar dat ik wilde weten of er van dit type grondzuiger ook een 'betere variant' bestaat.

Wat hevels/vuilafzuigers betreft, daar heb ik er in de loop der jaren wel wat van versleten. Van superfish twee stuks, met zo'n handpomp er aan, en daarna nog een ander met een pomp en kraantje en dat was echt drie keer niks. Recent een nieuwe gekocht van Dennerle, die je gewoon even schudt en dan vanzelf gaat lopen en met een clipje ook vast kan zetten aan je emmer. Wat duurder, maar echt veel prettiger in gebruik. Daar ben ik (tot nu toe) erg tevreden over. Ook makkelijk schoon te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan