Het Grote "Offtopic"-topic!


De garagedeur is inmiddels tijdelijk gerepareerd. Linksboven was de bevestiging losgebroken en rechts uit elkaar gevallen, er was geen houden meer aan. Achterzijde van de auto is geraakt. Ik schrok echt toen het gebeurde. Gelukkig mag en kan ik voor mezelf een vloekwoord uitspreken. Niets is zo menselijk als menselijke gevoelens. Je emoties oppkroppen is niet altijd het beste...
 
Whaha welja, dat ook nog in dat bakkie van 54 liter. En natuurlijk nog meerdere figuren van spongebob en fam. Iemand een gemuteerde appelslak met huis groot genoeg voor dit experiment van shaun? :LOL:

hoe gaat t met je schatjes, al kleintjes gesignaleerd?

Even hier verder voordat we dat andere topic vervuilen 😉 gaat goed met ze nog geen jongen, maar volgens mij willen ze eerst de verbouwong klaar hebben 🤣
 
Nou, ik blijf maar levens creëren en werpen dus die plintjes worden denk ik anno 2030 geschilderd?

voor kinderkont 3.0 moet de zolder worden verbouwd. :help:. Badkamer is wel af nu. Jij?
 
Nou, ik blijf maar levens creëren en werpen dus die plintjes worden denk ik anno 2030 geschilderd?

voor kinderkont 3.0 moet de zolder worden verbouwd. :help:. Badkamer is wel af nu. Jij?
Wij hebben besloten te stoppen bij twee, de jongste is nu twee jaar. December wordt het huis volledig van nieuwe kozijnen voorzien, zelf bezig om de zolder te verbouwen om daar een masterbedroom met ensuite badkamer te maken, dan zal het geld wel op zijn en heb ik weer een jaar vrij 🤣
 
dat mileu gebeuren moeten de groten bedrijven maar eens gaan op lossen terug naar glas en andere duurzamen dingen genoeg op lossingen maar minder profit.
Ik denk dat het en-en is. Zowel consumenten als bedrijven en overheden kunnen alleen hun verantwoordelijkheid pakken, waar en wanneer zij die inzien.

Waar het hem aan schort, is dat mensen in de regel nog altijd niet worden opgevoed in een sfeer van duurzame idealen. Met het gezamenlijk belang en de toekomst als basis. (Dit raakt ook aan een stukje levensbeschouwing.)

Hoeveel 18-jarigen staan er niet te popelen om (fossiel) auto te mogen rijden? Vrijwel allemaal. Ik denk dat dat een goede graadmeter is voor de heersende mentaliteit.
 
Ik denk dat het en-en is. Zowel consumenten als bedrijven en overheden kunnen alleen hun verantwoordelijkheid pakken, waar en wanneer zij die inzien.

Waar het hem aan schort, is dat mensen in de regel nog altijd niet worden opgevoed in een sfeer van duurzame idealen. Met het gezamenlijk belang en de toekomst als basis. (Dit raakt ook aan een stukje levensbeschouwing.)

Hoeveel 18-jarigen staan er niet te popelen om (fossiel) auto te mogen rijden? Vrijwel allemaal. Ik denk dat dat een goede graadmeter is voor de heersende mentaliteit.
er zitten wel adders n het gras hoor een tesla rijd nog steets gewoon groten deels op fossielen brandstof en kijke naar het gewicht van zoon auto hoeveel materialen en je privacy ding zit vol met camera's genoeg reden voor mij om er nog geen te halen. in mijn ogen als je bijna geen afval produceert door voedsel te kopen en ons eigen riool water niet verzieken zouden we op de goeie weg zijn
 

er zitten wel adders n het gras hoor een tesla rijd nog steets gewoon groten deels op fossielen brandstof en kijke naar het gewicht van zoon auto hoeveel materialen en je privacy ding zit vol met camera's genoeg reden voor mij om er nog geen te halen. in mijn ogen als je bijna geen afval produceert door voedsel te kopen en ons eigen riool water niet verzieken zouden we op de goeie weg zijn
In hoeverre een tesla werkelijk groen is, als je kijkt naar stroomproductie en zo, is natuurlijk ook weer een vraag. En er zijn meer dingen waar je goede keuzes in kan maken zoals je al zegt.

Het ging me er bij die auto's om dat een 18-jarige geacht moet kunnen worden om te weten waar autogebruik voor staat. En toch haalt vrijwel niemand op die leeftijd het in het hoofd om zichzelf autorijden te ontzeggen. "Je zou wel gek zijn." En: "Iedereen doet het, dus waarom ik niet." Ik heb op deze manier de hoop allang opgegeven dat we op tijd ergens gaan komen met het milieubeleid. Of enig ander duurzaam beleid. Alles moet eerst kapot en uitgestorven zijn voor we doorkrijgen dat we het anders aan hadden kunnen pakken. En dan heb je de sector ruimtevaart, waar miljard na miljard euro in wordt gepompt. Alsof hier de boel de boel laten om vervolgens elders (met een daarheen gestuurde elitaire minderheid) hetzelfde te gaan doen, ook maar iets te maken heeft met duurzaamheid of een verantwoordelijkheidsbesef.

Haha arm vissenforum. Ik zoek geloof ik nog een bak voor frustratievissen.
 


In hoeverre een tesla werkelijk groen is, als je kijkt naar stroomproductie en zo, is natuurlijk ook weer een vraag. En er zijn meer dingen waar je goede keuzes in kan maken zoals je al zegt.

Het ging me er bij die auto's om dat een 18-jarige geacht moet kunnen worden om te weten waar autogebruik voor staat. En toch haalt vrijwel niemand op die leeftijd het in het hoofd om zichzelf autorijden te ontzeggen. "Je zou wel gek zijn." En: "Iedereen doet het, dus waarom ik niet." Ik heb op deze manier de hoop allang opgegeven dat we op tijd ergens gaan komen met het milieubeleid. Of enig ander duurzaam beleid. Alles moet eerst kapot en uitgestorven zijn voor we doorkrijgen dat we het anders aan hadden kunnen pakken. En dan heb je de sector ruimtevaart, waar miljard na miljard euro in wordt gepompt. Alsof hier de boel de boel laten om vervolgens elders (met een daarheen gestuurde elitaire minderheid) hetzelfde te gaan doen, ook maar iets te maken heeft met duurzaamheid of een verantwoordelijkheidsbesef.

Haha arm vissenforum. Ik zoek geloof ik nog een bak voor frustratievissen.
ja vraag me ook nog steets af wat we in de ruimte gaan doen haha. die elite mensen denken net zo als jouw en ze hebben ook plannen om dit te veranderen dat tegen al onze mensen rechten in gaat ik denk zelf dat dit covid gebeuren en manier is om hun agenda door te drukken en dan heb je (agenda 2030 google maar eens) daar staat ook dat ze al die fosielen autos van de weg willen dat je dik kan betalen wil je uberhoud een auto rijden
 
Dat
ja vraag me ook nog steets af wat we in de ruimte gaan doen haha. die elite mensen denken net zo als jouw en ze hebben ook plannen om dit te veranderen dat tegen al onze mensen rechten in gaat ik denk zelf dat dit covid gebeuren en manier is om hun agenda door te drukken en dan heb je (agenda 2030 google maar eens) daar staat ook dat ze al die fosielen autos van de weg willen dat je dik kan betalen wil je uberhoud een auto rijden
is mij te complot achtig, al zal er best iets zijn als een lange termijn politiek achter de schermen
Het bewustzijn waar @Gino88 het over heeft, is wel heel veel hardnekkiger en met name onder jeugd, want ja op die leeftijd is het van 'wij zijn onbreekbaar' dus feestje met bier en peuken vanavond en met vuurwerkbommen na en pietje heeft nog snuif, ooooh cool
In die kringen is het juist helemaal niet cool om met het millieu bezig te zijn, kijk maar hoe die Greta wereldwijd volkomen afgebrand en uitgelachen is
 
Dat

is mij te complot achtig, al zal er best iets zijn als een lange termijn politiek achter de schermen
Het bewustzijn waar @Gino88 het over heeft, is wel heel veel hardnekkiger en met name onder jeugd, want ja op die leeftijd is het van 'wij zijn onbreekbaar' dus feestje met bier en peuken vanavond en met vuurwerkbommen na en pietje heeft nog snuif, ooooh cool
In die kringen is het juist helemaal niet cool om met het millieu bezig te zijn, kijk maar hoe die Greta wereldwijd volkomen afgebrand en uitgelachen i
weet nie over welke jeugd jij hebt vuur werk etc is meer van vroeger mijn tijd elk jaar woord het minder vroeger zag je nog jongeren buiten hangen dat is nu ook veel minder het woord er ook steets minder gezellig moet ik zeggen en dat complot is gewoon realiteid https://www.weforum.org/ daar kun je ook nog kijken voor wat ze alemaal uit spoken de elite.
 
weet nie over welke jeugd jij hebt vuur werk etc is meer van vroeger mijn tijd elk jaar woord het minder vroeger zag je nog jongeren buiten hangen dat is nu ook veel minder het woord er ook steets minder gezellig moet ik zeggen en dat complot is gewoon realiteid https://www.weforum.org/ daar kun je ook nog kijken voor wat ze alemaal uit spoken de elite.

Ik weet zeker dat ze in bv. tuindorp en urk anders over vuurwerk denken (ik bedoelde de rellen shit, niet het oudejaarsfeest)
 
Ik weet zeker dat ze in bv. tuindorp en urk anders over vuurwerk denken (ik bedoelde de rellen shit, niet het oudejaarsfeest)
ja die paar dorpen laat ze lekker denk ik dan schijnt heel gezellig daar te zijn je bent een rund als je met vuurwerk stunt:) me vader die had een gat in zijn been van vuurwerk vroeger maakte ze het nog zelf joh dat was gevaarlijk
 
Volgens mij zijn er ook kanttekeningen te plaatsen bij een aantal ideologieën wat betreft het milieu, veiligheid en regelgeving...
Een klein voorbeeld hoeveel beter zijn de auto's van nu in vergelijking met vroeger. Ze roesten minder snel, verbruik van de motoren is veel minder. Elektrisch fietsen kent een grote opmars maar is een speedpedelec altijd veilig te noemen...?

Edit
Een stukje onthaasten zou en voor het milieu en voor de veiligheid goed zijn. Ik heb zo'n hekel aan bumperkleven, voor wie pas geslaagd is en zelf rijdt extra lastig. Ik verlies dan het gaspedaal...
 
Laatst bewerkt:
die elite mensen denken net zo als jouw en ze hebben ook plannen om dit te veranderen dat tegen al onze mensen rechten in gaat ik denk zelf dat dit covid gebeuren en manier is om hun agenda door te drukken en dan heb je (agenda 2030 google maar eens) daar staat ook dat ze al die fosielen autos van de weg willen dat je dik kan betalen wil je uberhoud een auto rijden
Ik weet niet of de mensen van het WEF of andere "elites" die jij bedoelt net zo denken als ik, haha. Voor zover er overeenkomsten zijn in het streven naar duurzaamheid, vrede, gelijkheid en de hele rambam vind ik dat allemaal prima. Hengel mij maar binnen. 🤪

Alle gekheid op een stokje, ik ben wel bekend met dergelijke complotten. Je hebt ze ook die nog verder gaan, tot beschuldigingen van kinderhandel, buitenaardse inmenging achter het wereldtoneel, DNA-herprogrammering van mensen en als "satanistisch" bestempelde toestanden aan toe. Het hele circus. Als je het mij vraagt zijn dergelijke complottheorieën in de regel onzin, slechts bedoeld om verwarring en verdeeldheid te zaaien. Door wie of wat, laat ik hier maar even in het midden. Ik zou je haast willen zeggen: laat je niet gek maken en blijf geloven in het goede van de mensen. (Ook in het goede van al die autorijdende 18-jarigen, hehe. 🤪🤪) Tegelijk weet ik dat ieder nou eenmaal zo z'n overtuigingen heeft en mijn woorden ook maar weer woorden zijn van een derde...


en pietje heeft nog snuif
🤣

In die kringen is het juist helemaal niet cool om met het millieu bezig te zijn, kijk maar hoe die Greta wereldwijd volkomen afgebrand en uitgelachen is
I know right. Er is natuurlijk óók wel een (gegroeide) tegenstroom van jongerenorganisaties e.d. die de laatste jaren goed bezig is met klimaatinitiatieven en zo. Dat moeten we niet vergeten. Maar het algemene beeld blijft denk ik weinig rooskleurig. :) Op dees aard.
 
Ik weet niet of de mensen van het WEF of andere "elites" die jij bedoelt net zo denken als ik, haha. Voor zover er overeenkomsten zijn in het streven naar duurzaamheid, vrede, gelijkheid en de hele rambam vind ik dat allemaal prima. Hengel mij maar binnen. 🤪

Alle gekheid op een stokje, ik ben wel bekend met dergelijke complotten. Je hebt ze ook die nog verder gaan, tot beschuldigingen van kinderhandel, buitenaardse inmenging achter het wereldtoneel, DNA-herprogrammering van mensen en als "satanistisch" bestempelde toestanden aan toe. Het hele circus. Als je het mij vraagt zijn dergelijke complottheorieën in de regel onzin, slechts bedoeld om verwarring en verdeeldheid te zaaien. Door wie of wat, laat ik hier maar even in het midden. Ik zou je haast willen zeggen: laat je niet gek maken en blijf geloven in het goede van de mensen
ik geloofde ook nie in die handel etc tot je er achter komt dat je het ook wetenschapelijk kan bewijzen. verdeeld heid woord meer door dit beleid van de overheid gemaakt en de media waar geen drol van klopt of de politie die zig militair gedraagt ze volgen aleen orders de grond wet doet er niet meer toe
 

Daar vrees ik een beetje voor eerlijk gezegd. :DD ;))

heres-johnny.jpg


Good luck out-blacking my sense of humour...
:DD
 
Hahahaha heel herkenbaar friesian. Mijn drol staat ook precies daar te dartelen waar ik wil stofzuigen. Waarna ik m wegstuur en daar weer in de weg staat. Ga gewoon naar je plaats of zo
 
Ja ze was erg nat geworden 😉


Een zwitser? Wij hebben ooit een langhaar reu gehad, nig steeds mijn absolute favo ras 😍
Ja, wij hadden een stokhaar. Fantastisch beest, was ook super lief voor onze dochter. Ze had alleen 1 groot probleem, ze was ontzettend bang voor de wind. Nachten lang bij haar gelegen, dat ging alleen echt niet meer met de komst van de kleine.
Ze leeft nu samen met een Duitse Herder in België, heeft een buitenren van een paar honderd m2, en geen last meer van stress.

Ooit komt er hier wel weer een hond, waarschijnlijk weer een herder, Duits of Zwitsers. Eerst maar een tweede kind op termijn.

22390815-417B-4B51-A69C-82F490F26CB2.jpeg
 
Ja, wij hadden een stokhaar. Fantastisch beest, was ook super lief voor onze dochter. Ze had alleen 1 groot probleem, ze was ontzettend bang voor de wind. Nachten lang bij haar gelegen, dat ging alleen echt niet meer met de komst van de kleine.
Ze leeft nu samen met een Duitse Herder in België, heeft een buitenren van een paar honderd m2, en geen last meer van stress.

Ooit komt er hier wel weer een hond, waarschijnlijk weer een herder, Duits of Zwitsers. Eerst maar een tweede kind op termijn.

Bekijk bijlage 314857
Dat kan inderdaad een dingetje zijn met herderachtigen. Die van mij kan bijvoorbeeld totaal niet tegen harde knallen en onweer.

Als je ooit weer voor een soortgelijke zachtaardige hond wil gaan zou ik eens naar een oudduitse herder kijken, die heb ik 10 jaar samen met die zwitser gehad en is ook een echt geweldig mooi ras 👍
 

Terug
Bovenaan