Het Grote "Offtopic"-topic!

Dat kan inderdaad een dingetje zijn met herderachtigen. Die van mij kan bijvoorbeeld totaal niet tegen harde knallen en onweer.

Als je ooit weer voor een soortgelijke zachtaardige hond wil gaan zou ik eens naar een oudduitse herder kijken, die heb ik 10 jaar samen met die zwitser gehad en is ook een echt geweldig mooi ras 👍
Zoiets gaat het ooit wel worden. Ik vind Mechelse en Tervuerense herders ook heel mooi, maar die zijn mij net een beetje te pittig, te veel gefokt op werklijnen. Hiervoor hadden we een kruising tussen een labrador en een Mechelse herder, dat was ook een super beestje.
 
We kunnen dit nu beter tijdelijk het grote hondentopic noemen :Dk
 
Zoiets gaat het ooit wel worden. Ik vind Mechelse en Tervuerense herders ook heel mooi, maar die zijn mij net een beetje te pittig, te veel gefokt op werklijnen. Hiervoor hadden we een kruising tussen een labrador en een Mechelse herder, dat was ook een super beestje.
Klopt, ik heb 3 Mechelaren gehad. Werken, werken werken. Beter een kwartier aan het werk dan 2 uur wandelen in een grote groep. Van dat eerste tevreden, na dat tweede vragen om meer actie. Er gaat enorm veel tijd in zo’n hond uit een werklijn zitten.
Paste niet meer in mijn leven en daarom loopt er naast een soort van boerenfox nu deze krumel

BADC3008-A068-47ED-A50E-9A961D330A65.jpeg


Nog wel een leuke anekdote. Als pup had ze zwart masker tot over de ogen. Kom ik maanden later in de avond buurtpreventie tegen, vragen ze geïnteresseerd hoe het met de opleiding van de herder gaat :DD
Ik wijs naar beneden en vraag: Bedoelt u die?

Omdat mensen mij niet anders kenden dan met een Mechel, waren er meer die die fout maakten. Volwassen gewicht 5 kg dus mij “herderpup” was wel echt een kleine LOL
 
Het klinkt misschien wel gek wat ik zeg, maar ik zou een volgende keer een labrador weer kiezen, ook al is deze super-aanhankelijk, en erg leuk, grappig. Hij kan me geen meter missen.
 
Is eigenlijk nogal duidelijk te zien maar denk dat ik momenteel één van de weinige leden ben die nog nuchter is :Dk
Ik begin pas aan de Baileys op de ochtend van 31 december.
 
Korte versie: Goed :Dk

Lange versie:
Dat draait heel rustig, heeft wel wat onderhoud nodig.
Het heeft zelfs een tijd zonder filter gedraaid, ondanks de grote vervuiler mijnheer Ancistrus.
Paar dagen terug filter er terug in gehangen. Ik moet hoognodig de bodem af hevelen en dat durfde ik zonder filter toch niet aan.

Als het filter is ingedraaid en de ergste zooi weer van de bodem is zal ik in het topic een foto plaatsen. Ik ben weer bezig met de oude opzet, veel Anubias. Zo jammer dat het bakje met die inrichting ingestort was (verslijmd).

Hieronder een deel van de zwerm. Geen idee hoeveel er nu inzitten. Komen nog regelmatig jonkies bij. Heb een tijd terug een deel van de groep verkocht want het werd teveel. Zweefvuil is van de tablet voor de Ancistrus. Filmpje gemaakt tijdens een hittegolf, vandaar de Oxydator.



Filmpje stottert bij mij, hoop dat het bij jullie beter is.
 
Hier ook Nicole en je ziet enkel een paar fragmenten. Nou ja beter iets dan niets hoor ;)
 
Hier ook Nicole en je ziet enkel een paar fragmenten. Nou ja beter iets dan niets hoor ;)
Ik denk omdat het bestand erg groot is. Laat ik hem eerst alles downloaden dan speelt hij wel goed af (nu), maar goed jullie krijgen het idee :Dk
 
Zijn kalium test wat klote is.
En het feit dat ze de klacht niet serieus nemen.
 
Dit is weer een voorbeeld waar zo'n topic volledig uit de hand loopt.

Euh?

Nou ik ook nog een leuke als Peter wright met darts speelt word hij helemaal dol en is stinkend jaloers op Wright zijn nieuwe look.

Tja, hij had beter wat minder voor de spiegel en wat meer voor het dartsboard gestaan. :DD:DD
Wanneer looks belangrijker worden dan de prestaties krijg je dit..
ROFL!
Hij lijkt zo hard op een kip dat hij ondertussen ook speelt als een kip... Schitterend!
 
Nou toch ben en blijf ik fan van Peter. Een leuke gast om te zien en spontaan zonder poespas en altijd bereid de pers te woord te staan. Dat zie ik liever dan een van Gerwen die af en toe denkt dat ie Tarzan is als hij een leg wint maar ja elke sporter heeft wel zijn of haar minpunten ;)
 
zonder poespas

En toch heb ik net door zijn vestimentaire poespas (!!) altijd het gevoel naar een flauwe circusclown te kijken wanneer hij aan het spelen is.
:DD
Zijn kledij (en belachelijke coupe icm de hoofdschilderwerkjes) schreeuwt 10 keer luider dan Van Gerwen in mijn beleving.
Mijn netvlies kan zo'n gevloek en getier niet aan.
Kortom:
TV zonder geluid en dan hoor je van Gerwen niet roepen maar Wright blijft zelfs dan een vloekende schreeuwlelijk! :DD:DD
 
Haha, smaken verschillen Willem en ik vindt het juist leuk om te zien want het is lekker kleurrijk en telkens weer anders. Daar heeft Mevrouw Wright telkens wel wat werk aan denk ik.
Ik heb zelf ook overwogen om zo n Peter look te nemen maar ja ik sta niet graag voor de spiegel :DD :DD
 
Ik heb zelf ook overwogen om zo n Peter look te nemen maar ja ik sta niet graag voor de spiegel :DD
Wel jammer want ik werd al benieuwd!
Dergelijke kledij kan toch geen probleem zijn? Vind je makkelijk online en daarvoor mag je zelfs niet voor een spiegel staan!
:DD:DD
 
Nee want in tegenstelling tot de mens hebben dieren geen gevoelens van eenzaamheid en andere menselijke eigenschappen en passen dieren zich heel makkelijk aan
Meen je dit? En dan ook gelijk voor alle dieren?
 
Nou ik weet bijna wel zeker dat bv een hond zich eenzaam kan voelen hoor en dat is echt een gezelschap dier. Wellicht passen ze zich vrij snel aan maar zaken als eenzaamheid selen denk ik best wel een grote rol bij honden.
 
Terug
Bovenaan