Project Juwel Lido 120 (Maxdate)


Dat zie je straks niet meer als er zand in zit. Doorgaans is het achterin een stuk hoger.
Ik hoor het al, ga er niet meer werk van maken haha :p

Zand erin en klaar ermee haha
 
Mooi bakje en de achterkant is mooi in het zwart. Benieuwd naar de verdere ontwikkelingen ervan.
 
Mooi bakje en de achterkant is mooi in het zwart. Benieuwd naar de verdere ontwikkelingen ervan.
Ja dat is me redelijk goed afgegaan. Kan gelukkig nog wel iets.......

Ja nu nog op een aantal dingetjes wachten en kopen. En dan vullen en genieten.
I keep you posted
 
Met de glasdikte heb je amper zand nodig om die rand onderin verborgen te krijgn hoor. Lekker zo laten, ziet er super uit nml!
 
Met de glasdikte heb je amper zand nodig om die rand onderin verborgen te krijgn hoor. Lekker zo laten, ziet er super uit nml!

Bedankt voor je reactie, leuk om te horen zo.
Ik ben er ook achter gekomen dat er een scheur in het hoekje van de onderkant zit van de witte rand.

Gaan we weer......
Bedankt tweedehands
 
Ik ga toch ook zien voor een gloednieuwe aquarium en geen 2dehands bakken meer want daar zijn toch altijd krassen op.
 
Ik ga toch ook zien voor een gloednieuwe aquarium en geen 2dehands bakken meer want daar zijn toch altijd krassen op.
Tja, het valt opzich mee. Ga is kijken bij een aquarium bouwer of die wat middeltjes heeft.
Hij zit in ijmuiden dus redelijk dichtbij. Eerst maar is met wat azijn de rest verwijderen.
 
Tja, het valt opzich mee. Ga is kijken bij een aquarium bouwer of die wat middeltjes heeft.
Hij zit in ijmuiden dus redelijk dichtbij. Eerst maar is met wat azijn de rest verwijderen.
Dan ga ik toch best kijken in Belgie voor mezelf want das dichter voor mij.
 
Ja België is toch een stukje fietsen.

Maar toevallig erover gebeld en het kan wel, maar ook weer niet. Er gast heeeeeeel veel uur inzitten en heel weinig tijd.
Dus al met al gaat het niet lukken.
 
Ja België is toch een stukje fietsen.

Maar toevallig erover gebeld en het kan wel, maar ook weer niet. Er gast heeeeeeel veel uur inzitten en heel weinig tijd.
Dus al met al gaat het niet lukken.
Voila das wat ik bedoel.
 
En, viel het mee met het gepiel om er een mooie zwarte achtergrond op te smeren? ;)
Ik zit nu, na een ochtend ruzie met een juwel poster, ook aan een pot verf te denken.
 
Achterkant heb je zo geverfd. Hier een tube acrylverf en roller van de action (klaar voor 2 euro) gebruikt voor alle bakken. Lekker rustig en mooi zwart. Gewoon paar dunne lagen, droogt het mooist. Even smeren, bakje en roller in een vuilniszak en tijdje later weer. 3x5 min en je hebt een hele mooie achterkant. Of met een fohn ofzo de verf drogen, ben je met een halfuurtje klaar
 
Acryl verf van de action schijnt na een jaar een beetje te vervalen, heb je hier nog last van gehad, Mike?
En hoe houd dat zich als je er per ongeluk eens tegenaan zit met een deksel of een slang oid?
Ik had zelf schoolbord verf in gedachte, maar dat is een stukje duurder dan gewoon zon tube acryl verf.
 
Heb nergens problemen mee en zit echt al een hele tijd op de bak. Kan wel tegen een stootje, maar moet je niet zo'n heel dun laagje doen. Heb het toen getest op een klein bakje en je krijgt het er wel af, maar zo heel eenvoudig ging dat niet
 
Wat ik jammer vindt is dat de achterwand dan egaal zwart wordt en niet wat gemêleerd wat denk ik leuker oogt.
 
Ligt er wel aan wat je met de rest van de inrichting doet. Toevallig net mijn nieuwe lido van een laag voorzien, klikkerdeklik Mocht je willen weten hoe egaal zwart eruit ziet. In de Dubai heb ik deels een achterwand tegen de zwarte achtergrond, dat zou ook een optie zijn. Is een boom die ik ooit uit een volledige achterwand heb gezaagd. Of een echt stuk hout zoals in de lido, knalt er altijd mooi uit, net als de planten.

Andere optie is eerst van dat melkfolie op de bak en daarachter zwart folie. Geeft iets meer een waas met diepte, al was ik daar hier niet zo tevreden mee destijds (vandaar de zwarte verf kveral)
 
Ik wil graag een beetje gaan proberen te aquascapen, dus dan is zwart wel mooi vind ik. ;)
Ik vind dat de planten er mooi uit springen met een zwarte achtergrond.

Ik heb net een busje Histor schoolbord verf gehaald, hopelijk is dat merk hiervoor geschikt.
 
Is het gelukt met het spuiten van je achterwand? Ik wil het van de week gaan doen bij een nieuw aquarium..
 
Is het gelukt met het spuiten van je achterwand? Ik wil het van de week gaan doen bij een nieuw aquarium..
Gewoon een tube acrylverf en roller van de action. Kost geen drol en werkt echt meer dan super! Zo heb ik het hier gedaan iig, ,maar zal met andere zwarte verf ook net zo goed lukken. Wel met een roller aanbrengen, want met een kwast ga je strepen krijgen
 

Terug
Bovenaan