Project Juwel Lido 120 (Maxdate)


Maxdate

Well-known member
Lid geworden
7 februari 2016
Berichten
136
Leeftijd
32
Locatie
Alkmaar
Aquariuanen,

Vanmiddag heb ik een Juwel Lido 120 overgenomen met kastje.
Het is een project dus haast heeft het allemaal niet.
Ja de krasjes zitten er wel, maar daar heb ik wat op verzonnen. Gelukkig zijn het niet hele grote krassen. Wat heb ik nou gedaan. Ik heb de rand eraf kunnen halen, wel een klusje met een stanley mesje. Dus ik heb de bovenkant kunnen omdraaien. Dit betekend dat de voorkant nu de achterkant is geworden en de achterkant de voorkant. Ik denk dat er als er water in zit de krassen wel meevallen. Het was wel een klusje maar och, het is hobby hé.

Ook de interne pomp eruit gehaald. Deze was er binnen één seconde uit. Dit omdat ik graag een externe pomp wil.
Wat ik wil gaan houden is nog een beetje onduidelijk:
- Capoeta Titteya / Sherry barbeel
- Corydoras (welk type/soort geen idee van)
- Garnaaltjes.

Het liefst wil ik een bepaald bioloog. Dus als mensen tips of tops hebben hoor ik het graag.
Hierbij foto's van de start:

m9lrol.jpg

2en213c.jpg

24pb1hg.jpg

352q2p5.jpg

2hnno03.jpg


Zo moet het ongeveer gaan worden, met meer planten:
2w3qmbk.png


Groet,
Robin
 
Ziet er goed uit zo, succes met je project :)
 
Mooi bakje wat je hebt en zeer waarschijnlijk op de kop getikt voor een meeneemprijsje.
Dat je de kap los hebt gesneden met hulp van een breekmes dat heb ik nogal eens gelezen van onze vriend Killerfish (mike) en die was achteraf ook zeer tevreden van het resultaat en dat was bij een Ferplast Dubai 80.
Ik zou dat eigenlijk ook moeten doen bij mijn Ferplast Dubai 100 want die krassen zijn echt wel storend en dan de achterkant zwart verven met schoolbordverf en probleem volledig opgelost.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen en ga je topic volgen dus alle succes gewenst Maxdate.:thumbs:
 
Leuk idee.
Ik kijk een beetje met nostalgie want heb exact dezelfde lido gehad. Ook een witte 120, was mijn allereerste bak.
Er staan als het goed is nog wat foto's ervan in mijn album.
Succes, ik ga het volgen :thumbs:
 
Mooi bakje wat je hebt en zeer waarschijnlijk op de kop getikt voor een meeneemprijsje.
Dat je de kap los hebt gesneden met hulp van een breekmes dat heb ik nogal eens gelezen van onze vriend Killerfish (mike) en die was achteraf ook zeer tevreden van het resultaat en dat was bij een Ferplast Dubai 80.
Ik zou dat eigenlijk ook moeten doen bij mijn Ferplast Dubai 100 want die krassen zijn echt wel storend en dan de achterkant zwart verven met schoolbordverf en probleem volledig opgelost.
Ik ben benieuwd naar je vorderingen en ga je topic volgen dus alle succes gewenst Maxdate.:thumbs:
Ja opzich wel haha. Het was gelukkig niet heel moeilijk. Een stanley mesje doet echt wel wonderen.
Ik ga nu kijken bij een glaszetter of iets die het glas kan polijsten. Ik zou wel graag willen kijken of je er echt meerdere krassen mee weg haalt.
Het liefst ga ik deze keer me achterkant niet zwart verven.

Leuk idee.
Ik kijk een beetje met nostalgie want heb exact dezelfde lido gehad. Ook een witte 120, was mijn allereerste bak.
Er staan als het goed is nog wat foto's ervan in mijn album.
Succes, ik ga het volgen :thumbs:
Hey wat leuk om te horen. Ja ik vind persoonlijk Juwel wel een mooi aquarium.
Top ga jullie zeker op de hoogte houden. Denk dat ik vanmiddag even op vriend Ali ga rondsnuffelen voor bepaalde onderdelen. Voor in het kastje.
 
Handige oplossing inderdaad om zo de krassen weg te werken, zijn erg leuke bakjes. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, veel plezier! :D
 
Je bedoelt neem ik aan een biotoop.

Sherry barbeel komt uit Azië
En Corydoras uit Zuid-Amerika
Dus dat is in een biotoop niet te combineren.

Als je een biotoop wil en Corydoras dan is misschien de Hyphessobrycon Eques een leuk visje.
 
Ja biotoop, haha ik zij bioloog. Maar moet bioloog zijn.
Die cherry barbeel wil ik wel heel graag dus daarom heen de bioloog Azië???
 
Last van auto correct?

Ja dan vallen de Corydoras af.
Maar er is keus genoeg.

Zoek uit waar de sherry barbeel vandaan komt en dan probeer je die omgeving zo goed mogelijk te benaderen.
 
Last van auto correct?

Ja dan vallen de Corydoras af.
Maar er is keus genoeg.

Zoek uit waar de sherry barbeel vandaan komt en dan probeer je die omgeving zo goed mogelijk te benaderen.

De barbeel komt inderdaad uit Azië. Dus denk dat ik het een Azië bakje gaat worden. Net zoals me oude bak. Dus ervaring genoeg :p

Wilde er misschien een gezelschap bak maken, maar ben daar niet zo van. Alles bij elkaar en veel plezier eeuhm nee.

Misschien heeeeeeel misschien wordt het een zout bakje, maar dat wordt een toekomst plan.
Voorlopig eventjes dit.
 
Azië is heel groot hoor :D
Als je een biotoop wil zul je iets meer moetrn inzoomen op een bepaald gebied.
 
Succes, je ideeen zijn veelbelovend.
Slim van je om de bak om te draaien. :thumbs:
 
Azië is heel groot hoor :D
Als je een biotoop wil zul je iets meer moetrn inzoomen op een bepaald gebied.
Jaaa dat wordt nog wel een dingetje denk ik haha.

Ja merci!!

Succes, je ideeen zijn veelbelovend.
Slim van je om de bak om te draaien. :thumbs:
Ja ben ook stiekem wel erg blij dat, dat gelukt was.

————————————————————————
Gisteravond zat ik naar een tv progamma te kijken over de onder waterwereld in de oceaan.
En dan ga je nadenken he, wordt het zout of zoet?

Want wat was het mooooooi die wereld, dus nu moeten we gaan kiezen :p
Wat zouden jullie doen??
 
Laatst bewerkt:
Zoet.
Een mooie blackwater biotoop b.v.
 
Wat leuk. Ik heb ook een Lido 120.
Kijk maar eens in mijn album.
Ik heb vandaag onderhoud gedaan dus zal snel weer foto's maken
 
Succes!
Je zou een topic kunnen openen in samenstelling visbestand:daisy:

Zoet.
Een mooie blackwater biotoop b.v.
Ja leuk! Mooie gourami's erin, kuhli's op de bodem bijv. Blackwater, altijd leuk;)
 
Ik ben toch heel erg aan het twijfelen om er een zoutwater bak van te gaan maken.
Dit omdat ik die onderwater wereld erg mooi vindt en ook stiekem wel een uitdaging.

Ik heb er nog geen kaas of koraal van gegeten :p haha, maar ja we kunnen altijd leren. En ik denk ook zeker van sommige hierzo.
De kast van de Lido is leeg.
Zijn er hier mensen met een klein zout waterbakje of klein.....
Wat heb ik nodig en wat is slim.

Groet let me know!!!!
 
Ja serieus, ik vindt het echt serieus echt spannend.
Ik zou ook echt niet weten waar ik moet beginnen ook, qua inlezen etc.

Kijk wel veel op youtube maarja. Het liefst kijk ik gewoon bij iemand in zijn aquarium of in de kast :p

Omdat het een project is ga ik dus absoluut niet haasten. Dat heb ik normaal wel gedaan.
Wat zeggen jullie achterwand zwart??

Greets
 
Heb zelf ook twee LIDO 120 staan. Kan je mooie dingen mee doen! Al vind ik de bijhorende kast maar
aan de lage kant... Heb geen ervaring met zeewater maar een Lido lijkt me een niet gemakkelijke
keuze hiervoor.
 
Als ik jou was zou ik voor een zeeaquarium gaan want als je er nu al zo zot van bent en het niet zou doen ga je het jezelf achteraf beklagen en zeggen pffff had ik het maar gedaan.
 
Heb zelf ook twee LIDO 120 staan. Kan je mooie dingen mee doen! Al vind ik de bijhorende kast maar
aan de lage kant... Heb geen ervaring met zeewater maar een Lido lijkt me een niet gemakkelijke
keuze hiervoor.
Wat bedoel je qua laagheid? bedoel je de kwaliteit of dat hij te kort is. Belgen haha compleet ander taaltje :p

Als ik jou was zou ik voor een zeeaquarium gaan want als je er nu al zo zot van bent en het niet zou doen ga je het jezelf achteraf beklagen en zeggen pffff had ik het maar gedaan.
Stiekem ben ik het hier echt wel mee eens.
 
Laag als in kort! (ofwel ben ik te groot)
Over de kwaliteit kan ik niet klagen, voorlopig nog niets ineengezakt :p
 
Ben benieuwd wat je er van gaat maken. En ja dan omdraaien van de kap, je logo van de bak zit dan misschien wel aan de achterkant, maar de krassen vallen niet meer op. Hier destijds ook super blij mee geweest!
 
Ga van de week is kijken of ik sommige krasjes of waasjes eruit kan polijsten.
Iemand hier bekend mee of dit met speciaal spul moet?

Ook van de week is kijken voor de achterkant. Deze wordt zwart gemaakt. Ik wil hem wel zwart, zwart.
Zag hier op het forum schoolbordverf? Zwart?
Klopt dat.

Groetjes
 
Ga van de week is kijken of ik sommige krasjes of waasjes eruit kan polijsten.
Iemand hier bekend mee of dit met speciaal spul moet?

Ook van de week is kijken voor de achterkant. Deze wordt zwart gemaakt. Ik wil hem wel zwart, zwart.
Zag hier op het forum schoolbordverf? Zwart?
Klopt dat.

Groetjes
Ja dat klopt echte donkerzwarte schoolbord verf en die kan je heel goedkoop kopen in de Action winkels.
Ik heb op youtube zelfs gezien van iemand die de onderkant ook zwart geverfd heeft.
 
Top!!
Zal is bij de A-C-Tion kijken.
Thnks voor je informatie.
 
H
Ga van de week is kijken of ik sommige krasjes of waasjes eruit kan polijsten.
Iemand hier bekend mee of dit met speciaal spul moet?

Ook van de week is kijken voor de achterkant. Deze wordt zwart gemaakt. Ik wil hem wel zwart, zwart.
Zag hier op het forum schoolbordverf? Zwart?
Klopt dat.

Groetjes
Hier idd ook simpel de acrylverf van de action gehaald. Foto's in mijn topic geven wel een beeld
 
Top!!

Dat wordt dus een ritje action, zal me vriendin ook leuk vinden.
Weer een goed excuus zeg maar :p
 
Niemand verstand van zoutwater verlichting.

TRAAN, TRAAN.....
 
Het was een koud dagje, maar niet om de achterkant zwart te maken.

Ik heb ook even verder gekeken qua techniek. Ik zag dat Juwel een Sea Skimmer heeft ontwikkeld. Iemand ervaring met de Skimmer van Juwel?

Misschien kan je het zien op de foto misschien niet. Ik wil nu wel wat vorderingen gaan maken. Ik ga nu met azijn de bak grondiger schoonmaken. Misschien kan ik nog wat vuil/strepen/ andere dingen verwijderen. Daarna wil ik verlichting kopen en een wavemaker. Ik wacht nu nog op een raster voor op de bodem, net zoals foto's hierboven. Hierop wil ik de stenen gaan bevestigen en kan ik gaan kijken wat ik precies wil qua koraal en qua vis.

Hierbij de foto's:
2vayxp5.jpg

30ur2v6.jpg


Zit ook nog te kijken of ik de onderkant eraf kan halen, zodat ik het iets beter kan schilderen. Of ik gooi er iets meer zand in. Dan zie ik de achterkant ook niet.

Let me know!
 
Zit ook nog te kijken of ik de onderkant eraf kan halen, zodat ik het iets beter kan schilderen. Of ik gooi er iets meer zand in. Dan zie ik de achterkant ook niet.
Dat zie je straks niet meer als er zand in zit. Doorgaans is het achterin een stuk hoger.
 

Terug
Bovenaan