30/35m2 en 20 tot 30 gouewindes? Met temperatuur bedoel je de watertemperatuur of de lucht?Dat hangt van het wateroppervlak, het aantal vissen en de temperatuur af.
Ok bedankt, duidelijk. Het is sowieso niet verkeerd denk ik wat extra zuurstof in de vijver.watertemperatuur
Als vissen luchtgebrek krijgen, zie je ze aan het oppervlak 'hangen'. Dan heb je een luchtpompje nodig, of een waterwissel zodat de temperatuur weer daalt ( In water van een hogere temperatuur is minder zuurstof opgelost. Dan praat je over temperaturen van boven de 25C voor goudwindes)
Ok.In feite meteen, alleen moet je wel het gedrag van je vissen in de gaten houden. Als ze aan het wateroppervlak gaan lucht happen (terwijl ze geen voer verwachten) is er iets mis en zul je een waterwissel moeten doen. Maar momenteel zitten ze waarschijnlijk ook niet in een gefilterde bak, dus dat zal weinig verschil voor ze maken, behalve dan dat ze meer ruimte in de vijver zullen hebben (?).
Tuincentrum ....en verstand van vijvers.....Ik was vanmiddag bij een groot tuincentrum voor nog wat extra substraat en vijveraarde. Aangezien er daar ook veel vissen voor aquaria en vijvers verkocht werden de zelfde vraag gesteld. Die gaf eigenlijks het zelfde aan wat jij zegt. En hij tipte nog dat als de nitraat en nitriet waardes nul zijn de vissen er ook meteen in kunnen.
Zou ik ook doen als je er nu aan kunt komen.Die planten zou ik nu zetten ipv in het voorjaar , dan kunnen ze heel de winter wortelen en volgend jaar hun werk al aanvatten .
Vijver plant je best aan in het najaar ipv zoals iedereen doet in het voorjaar .
Bedankt! Zitten een stuk of 10/15 goudwindes in.Ziet er al goed uit! En aangezien ik het nergens anders in het topic kan vinden, wat voor/hoeveel vissen gaan er weer in?
Die planten zou ik nu zetten ipv in het voorjaar , dan kunnen ze heel de winter wortelen en volgend jaar hun werk al aanvatten .
Vijver plant je best aan in het najaar ipv zoals iedereen doet in het voorjaar .
Zou ik ook doen als je er nu aan kunt komen.
Ik zal wel te snel willen ...
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.