Puimsteen als filtermedia


Ah ja die website weer. Al vaker tegen gekomen maar wat mij betreft zijn dat gewoon sprookjes verhalen met geen bewijs. Iemand die graag pseudoscience schrijft. Als je zoveel research heb gedaan als die persoon gedaan zou hebben dan verwacht je ook wat foto's, spreadsheets met alle metingen zodat je zelf een conclusie kunt trekken en niet alleen de eindconclusie en wat nummertjes. Die eerder gelinkte site had dat wel allemaal daarom vond ik die ook zo interessant. Foto's van de opstelling en testresultaten, opmerkingen over dat een bepaalde test wellicht niet helemaal representatief is etc.

Ik heb al eens 'onderzoek' gedaan naar die aquariumscience website maar kan alleen tot de conclusie komen dat het iemand is die graag schrijft, 43 patenten zou hebben maar zijn naam er niet onder durft te schrijven. Maargoed dat weet je denk ik, want dat was ook een post van jou ;)

Toch geloof ik wel dat spons een prima filtermedium is. Laatst nog uitvoerig gesprek met een LFS over gehad die alleen maar spons gebruikt (matten filters) in hun tanks en dat gaat ze prima af.
Haha ach ja. Ik acht hem wel betrouwbaar. De man weet duidelijk waar hij het over heeft, en ik kan prima begrijpen (ook gezien zijn leeftijd) dat hij anoniem wil blijven. Vertrouwt men het niet dan kan men eens tests van hem nabootsen. Hij geeft daar her en der wel degelijk de benodigde info voor. Hij biedt te veel goede info om zomaar genegeerd te kunnen worden wat mij betreft. Zeker t.o.v. het gemiddelde niveau op bijvoorbeeld ons forum hier. (No offense hoor, haha. Maar men roept zo vaak maar wat.)
 

Terug
Bovenaan