Heb even een vraagje, waarom moet je nauwkeurig de overloop afstellen?Ik wil niet vervelend zijn hoor 🙂. ik kan ook niet in jouw portemonnee kijken. Maar volgens mij onderschat je de werking van het ultra nauwkeurige. Je pomp pompt zeg maar 1043 liter per uur. Als jij je kogelkraan voor 67,5% dicht doet zit je op 1043 liter per uur.
- Als jij hem op 66% dicht doet dan zit je op 1080 liter per uur en stroomt je overloop snel leeg en hoor je een zuigend geluid.
- Als jij hem op 69% dicht doet dan zit je op 1020 liter per uur en stroom je overloop over en maak je dus gebruik van je back-up systeem. Dat is iets wat je niet wilt, want daar is het niet voor bedoeld + dat maakt ook ietsje geluid.
- Met die dure draaiknop kan je 30 keer rond draaien van open naar dicht, en ik moet nog redelijk op de 1/20e draai (van de 30 draaien) letten om mijn overloop op perfect niveau te zetten. En dan kan ik em zelfs op de mm nog nauwkeurig zetten om hem ECHT stabiel te hebben, om precies die 1043 liter er door heen te laten.
(neem de getallen en % figuurlijk)
Ik zou eerder bezuinigen op de filtervulling dan op die draaiknop denk ik.
Maar ik wil niet je topic vervuilen om mijn mening 'door te drukken' hoor. Als jij het wel ziet zitten met een kogelkraan moet je dat zeker doen 🙂. Probeer alleen mee te denken.
Ja, die ken ik, thanks Jaap! Die zijn qua kranen nog duurder dan de website die al eerder genoemd is 😉hier al eens gekeken https://www.xxlstunt.nl/?gclid=CMPpzfvS8tQCFRaNGwodR98P3A
voor druk pvc
Dat denk ik inderdaad, ja. 16mm lijkt me voldoende, je gaat het toch wel horen als hij gaat slurpen 😉@bderooij 32mm is goed zat. Ik zou dan wel even kijken welke buis je er in wilt doen als back-up systeem (als je het zo gaat doen). Misschien 16mm?
Zier netjes uit! duidelijke tekening ook 🙂.
Ik weet dat het een tekening is en je het niet te letterlijk moet nemen.
Maar die weg om hoog zou ik zelf niet kiezen om met 2 90 graden bochten te werken. Maar het liefst 2 45 graden bochten.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.