Raad de naam van de vis


jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Berichten
120,401
Leeftijd
58
Locatie
Groningen
Dut leuke topic was ook verdwenen dus bij deze een nieuw topic. Hier gelden onderstaande regels:


-De raadvis is een zoetwatervis;
-De foto toont een volwassen en levend exemplaar;
-Het antwoord is een wetenschappelijke naam (een synoniem wordt ook goed gerekend);
-De persoon die de raadvis heeft geplaatst bevestigt het als de raadvis goed is geraden en wel met voortvarendheid;
-De persoon die de raadvis goed heeft geraden plaatst een nieuwe raadvis en wel binnen drie dagen, zijnde 72 uur, na bevestiging door de voorganger;
-Na verloop van bovenstaande 72 uur kan eenieder een nieuwe raadvis te plaatsen. Als door twee personen een nieuwe vis is geplaatst is de eerstgeplaatste vis de nieuwe raadvis;
-Er is maar één raadvis tegelijk;
-Het is niet de bedoeling om na een x-aantal pagina's een nieuw topic te openen.

Veel plezier met dit topic en ik zou zeggen doe de aftrap;)
 
Bij deze
 

Bijlagen

  • E843D669-7D7A-4B1E-BAE9-539E32D3CD69.jpeg
    E843D669-7D7A-4B1E-BAE9-539E32D3CD69.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 83
De volgende. En ik hoop dat er voor deze keer niet te streng naar de regels wordt gekeken.;)

1706732302075.png
 
Laatst bewerkt:
Waar komt de foto vandaan. Weet eigenlijk 100%. Zeker dat het geen congicus is. Het is denk ik toch mokolombembe en anders retropinnus. In de foto zie ik 100% een upperjaw bichir en congo is een lowerjaw bichir soort. Ook wordt deze soort 1 meter groot en lijkt ie echt niet op deze 20cm poly in de foto. De rugvinnen zijn bij congo tot bijna de kop en rond de 13 vinnen, In je foto die je stuurt zitten de rugvinnen erg ver van de kop en zijn het er rond de 6, kenmerkend voor mokolombembe, Ook heeft ie geen strepen op het lichaam maar vlekken zoals mokolombebmbe. En heeft de congo geen strepen op de kop, wat wil kenmerkend is voor mokol. en duidelijk zichtbaar in de foto

(Als ik het fout heb dan verander ik mijn foto, :oopss:
Lins congo rechts mokol.
 

Bijlagen

  • IMG_0996.jpeg
    IMG_0996.jpeg
    60.2 KB · Weergaven: 26
  • IMG_0997.jpeg
    IMG_0997.jpeg
    85.1 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Waar komt de foto vandaan. Weet eigenlijk 100%. Zeker dat het geen congicus is. Het is denk ik toch mokolombembe en anders retropinnus. In de foto zie ik 100% een upperjaw bichir en congo is een lowerjaw bichir soort. Ook wordt deze soort 1 meter groot en lijkt ie echt niet op deze 20cm poly in de foto. De rugvinnen zijn bij congo tot bijna de kop en rond de 13 vinnen, In je foto die je stuurt zitten de rugvinnen erg ver van de kop en zijn het er rond de 6, kenmerkend voor mokolombembe, Ook heeft ie geen strepen op het lichaam maar vlekken zoals mokolombebmbe. En heeft de congo geen strepen op de kop, wat wil kenmerkend is voor mokol. en duidelijk zichtbaar in de foto

(Als ik het fout heb dan verander ik mijn foto, :oopss:
Lins congo rechts mokol.
Screenshot_20240131_230600_Samsung Internet.jpg
 

Terug
Bovenaan