Raad de naam van de vis


Ik snap niet helemaal waarom je aangaf dat retropinnus fout was als het er zelfs staat.

Das dus een polypterus retropinnis en de variant is congicum
maar het is geen congicum bichir.


En wat een belachelijke prijs ;)
Hoi Nekko,

Ik ken deze hele soort niet. Ik zag dit en plakte dit hier.

Er staat congicum dus ik ga er vanuit dat dit het ook is.
 
De volgende. ;)

1707501486744.png
 
Ik zie alleen botia staan. Welke botia is het dan? Ik vind het een mooie vis.
 
Het is omdat je zei dat de helft goed was, zoeken op Sicyopus leverde al snel deze soort op. Leuk visje!
 
Barilius ardens?
 
Ik vind het ook moeilijk om sommige vissen van elkaar te onderscheiden, ik heb deze vissen destijds gekocht als zijnde Barilius malabaricus. Maar zoals in bovenstaande tekst van aquarium Glaser ook staat lijken sommige Barilius-soorten erg op elkaar. Helaas heb ik deze vissen niet meer. Bij de LFS heb ik ze maandenlang bekeken, de knoop doorgehakt en ze gekocht, binnen enkele dagen waren ze allemaal dood. Mijn waterkwaliteit was niet goed genoeg. De eerste bewoners hebben er langzaam aan kunnen wennen, deze soort die van niet-vervuild water houdt kwam bij mij in een ‘vuile’ omgeving. Kun je ook wel zien in het filmpje dat er allerlei deeltjes door het water dwarrelen. Even een periode van onoplettendheid.
 
Ik vind het ook moeilijk om sommige vissen van elkaar te onderscheiden, ik heb deze vissen destijds gekocht als zijnde Barilius malabaricus. Maar zoals in bovenstaande tekst van aquarium Glaser ook staat lijken sommige Barilius-soorten erg op elkaar. Helaas heb ik deze vissen niet meer. Bij de LFS heb ik ze maandenlang bekeken, de knoop doorgehakt en ze gekocht, binnen enkele dagen waren ze allemaal dood. Mijn waterkwaliteit was niet goed genoeg. De eerste bewoners hebben er langzaam aan kunnen wennen, deze soort die van niet-vervuild water houdt kwam bij mij in een ‘vuile’ omgeving. Kun je ook wel zien in het filmpje dat er allerlei deeltjes door het water dwarrelen. Even een periode van onoplettendheid.
Wat vervelend dat je ze niet in leven kon houden. :(

Zet je er een nieuwe vis op omdat de soort niet helemaal geraden is? Of moet ik dat doen?
 
Laat Botia maar een vis plaatsen. Ik reken zijn antwoord goed, omdat sommige soorten erg op elkaar lijken en ik erop vertrouw dat mijn LFS het weet, alhoewel ook hij fouten kan maken.
 

Terug
Bovenaan