Raad de naam van de vis


Ik hou zoal graag bij wat er beschreven wordt.
 

Bijlagen

  • IMG_8843.jpeg
    IMG_8843.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 30
  • IMG_8836.jpeg
    IMG_8836.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 28
Ik weet niet hoe die heet, maar ik kom hem wel eens tegen met zwemmen, dan zijn ze nog heel klein, een cm of 5. Een soort donderpad volgens mij, invasief, dat weet ik wel, uit Oost-Europa, via een of ander kanaal vanuit de Donau hier gekomen.
 
Het is geen donderpad of schorpioenvisachtige. Hij komt voor in Nederland als exoot maar of hij invasief is is nog niet vastgesteld.
 
Ik zie geen zwarte vlek in de rugvin, geen buisjes op de neus en neit te veel kleur op het lijf, dus dan blijft Neogobius fluviatilis over.
 
Het is niet de naakthals. Je zit wel in de buurt. Een grondel uit het Ponto-Kaspische gebied.
 
Ben ik helemaal met je eens. Het is een soort waarnaar je nog niet hebt verwezen
 
Wellicht iets duidelijker
 

Bijlagen

  • IMG_8844.jpeg
    IMG_8844.jpeg
    261 KB · Weergaven: 15
Een Laetacara. Ik wist niet welke, maar als je Laetacara google-t zie je deze foto als eerste hit. :oopss: L. fulvipinnis
 
Ik ben niet zo thuis in de cichliden.. maar heb wel een koppel van deze vis. Denk dat dit geen lastige is
 

Bijlagen

  • IMG_8832.jpeg
    IMG_8832.jpeg
    555.5 KB · Weergaven: 13
Apistogramma sp. abacaxis ook wel bekend als Apistogramma sp. wilhelmi. Mooi visje, niet de makkelijkste apistogramma om te kweken.
 
Apistogramma sp. abacaxis ook wel bekend als Apistogramma sp. wilhelmi. Mooi visje, niet de makkelijkste apistogramma om te kweken.
Inderdaad. Dat moeilijk te kweken weet ik zo niet, want ze hebben hier na een maand een nestje. 🤪
 
Ik zie hem nu toevallig 1 minuut later al haha
Apistogramma hoignei?
 

Terug
Bovenaan