Raadselachtige filterproblemen.


Deze 2 korte buisje's in en uitvoer zijn van een donkere kleur,tevens zijn de rubberen afsluitringen ook donker,kan zo maar zijn dat je deze over het hoofd ziet.Maar deze (beide) zorgen dus voor de perfecte afsluiting voor de in en uitvoer.

Nou ik zal eens kijken maar ze zijn me nog nooit opgevallen.
 
Ik gebruik de E1902,maar die 2 kleine rubbertje's vallen ook niet zo op jessicapilon,heel simpel haal je de unit los en plaats je deze weer terug dan gaat de flexibiliteit van de beide rubbers steeds iets achteruit,tot ze gaan opstropen,en lekkage of misschien matig valse lucht aanzuigen,nou ik ben benieuwd of je ze vind, ;)
 
Ik zal er bij de volgende keer in elk geval mn leesbril bij opzetten :LOL:
 
klein beetje vreemd toch wel, gebruik jij ook de E1902.
 
Benovo

Bij mijn JBL en jou filter waarschijnlijk ook ( indien je een JBL gebruikt) kun je de middelste blokkering naar voren zetten,en ook de linker en rechter handel van de in en uitstroom naar voren,nu is de wateraanvoer en afvoer geblokt,en kun je de unit van het filter afhalen,en de pomp meenemen om deze schoon te maken.

Wat er aan de slangen /unit blijft hangen is zoals wel bekend het gedeelte wat los blijft hangen bij de bak. Daar steken 2 (hoe zeg je dat 2 korte buisje's) uit en daar zitten de 2 rubbers op.
En deze zorgen ervoor dat wanneer de losse unit weer in de pomp gedrukt worden voor een perfecte afsluiting.
Deze 2 korte buisje's in en uitvoer zijn van een donkere kleur,tevens zijn de rubberen afsluitringen ook donker,kan zo maar zijn dat je deze over het hoofd ziet.Maar deze (beide) zorgen dus voor de perfecte afsluiting voor de in en uitvoer.
Dat zijn de O ringen van de slangadapter, zo heet dat ding, die ik inderdaad al had vervangen.
 
We zijn eruit,zijn de rubbers van de slangadaptor,maar Benovo zit ik ernaast dat jou Co2 via de inlaat van de JBL loopt of gaat,ofwel via de pomp.
 
We zijn eruit,zijn de rubbers van de slangadaptor,maar Benovo zit ik ernaast dat jou Co2 via de inlaat van de JBL loopt of gaat,ofwel via de pomp.
Nee, dat is niet het geval. Mijn (Cerges-)reaktor zit aan de uitgaande slang gekoppeld. Geen CO2 dus in mijn filter.
 
Nou,dan blijf ik nog even doorzeuren,een iets te compacte vulling misschien in het filter,waardoor de aanzuiging groter is dan de afvoer, ophoping van aangezogen lucht,denk alleen maar mee,hoe noemden we dat cavitatie,,heb geen zin om dit terug op te zoeken maar een ieder weet wat ik bedoeld.
 

Terug
Bovenaan