Hallo allemaal,
Ben nieuw hier op het forum en heb al meerdere topics met veel interesse gelezen.
Met name de zelfbouw is heel interessant.
Heb in het verleden ook al aquaria gehad (1.20mtr) met een mengelmoes aan vissen.
Laatste moest wijken ivm verbouwing, maar deze ging niet zo lekker dus was minder erg.
Nu begint het weer te kriebelen en ben tot de conclusie gekomen om een Ramirezi bakje te nemen.
Zit te denken aan een 80cm om mee te beginnen.
Maar deze vis heeft een lage PH nodig, tussen de 5 en 6.
Is er een mogelijkheid om de PH zo te krijgen zonder chemische zooi te gebruiken?
Wil goed voorbereid zijn als ik ermee ga beginnen.
Heb al wel ledstrips besteld om de lichtkap te bouwen
Waar moet ik nog meer op letten bij het houden ( en hopelijk voor langere tijd) van deze schitterende visjes?
Welke visjes kunnen erbij?
Waar kun je goede niet doorgekweekte kopen?
Hopelijk kan ik hier een paar goede tips krijgen van de kenners hier op het forum.
Grt Peter
Ben nieuw hier op het forum en heb al meerdere topics met veel interesse gelezen.
Met name de zelfbouw is heel interessant.
Heb in het verleden ook al aquaria gehad (1.20mtr) met een mengelmoes aan vissen.
Laatste moest wijken ivm verbouwing, maar deze ging niet zo lekker dus was minder erg.
Nu begint het weer te kriebelen en ben tot de conclusie gekomen om een Ramirezi bakje te nemen.
Zit te denken aan een 80cm om mee te beginnen.
Maar deze vis heeft een lage PH nodig, tussen de 5 en 6.
Is er een mogelijkheid om de PH zo te krijgen zonder chemische zooi te gebruiken?
Wil goed voorbereid zijn als ik ermee ga beginnen.
Heb al wel ledstrips besteld om de lichtkap te bouwen
Waar moet ik nog meer op letten bij het houden ( en hopelijk voor langere tijd) van deze schitterende visjes?
Welke visjes kunnen erbij?
Waar kun je goede niet doorgekweekte kopen?
Hopelijk kan ik hier een paar goede tips krijgen van de kenners hier op het forum.
Grt Peter