Wat is er nieuw

Ramirezi bakje

peter

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2024
Leeftijd
58
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier op het forum en heb al meerdere topics met veel interesse gelezen.
Met name de zelfbouw is heel interessant.
Heb in het verleden ook al aquaria gehad (1.20mtr) met een mengelmoes aan vissen.
Laatste moest wijken ivm verbouwing, maar deze ging niet zo lekker dus was minder erg.
Nu begint het weer te kriebelen en ben tot de conclusie gekomen om een Ramirezi bakje te nemen.
Zit te denken aan een 80cm om mee te beginnen.
Maar deze vis heeft een lage PH nodig, tussen de 5 en 6.
Is er een mogelijkheid om de PH zo te krijgen zonder chemische zooi te gebruiken?
Wil goed voorbereid zijn als ik ermee ga beginnen.
Heb al wel ledstrips besteld om de lichtkap te bouwen
Waar moet ik nog meer op letten bij het houden ( en hopelijk voor langere tijd) van deze schitterende visjes?
Welke visjes kunnen erbij?
Waar kun je goede niet doorgekweekte kopen?

Hopelijk kan ik hier een paar goede tips krijgen van de kenners hier op het forum.

Grt Peter

Voor zover ik weet is vooral een erg goede waterkwaliteit met ruim voldoende filtering erg belangrijk, omdat ze in de natuur door de verlaagde pH minder sterke afweer nodig hebben. Dus ook een lage bezetting in je bak, weinig stress en voldoende filtering en waterwissels. En dan zou de verlaagde pH niet echt een must zijn, maar houd me ten goede, dat is een samenvatting van wat ik hier op het forum gelezen heb.

Ja dat is ook wat ik wil, goede filtering en een lage bezetting van vis.
Wil er wel wat bij, maar dan idd kleine rustige vis.

Hallo,
Ik weet niet waar u vandaan komt maar bij aquabeek in handel hebben ze mooie soorten Ramirezi.
Ik heb zelf in het verleden ook een koppel Ramirezi gehad en deze zaten gewoon op een ph van 7 en nooit problemen gehad.

Oke, dat is wel netjes dan.
Als het zover is dan maakt het mij niet zoveel uit waar ik heen moet rijden.
Kom zelf uit Hoogvliet bij Rotterdam.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan