Stukje grove spons aan de binnenkant van het filter?Je zou ook iets kunnen proberen te maken/te verzinnen waardoor het voer tegen het filterhuis blijft hangen (zodat de vissen er nog bij kunnen om het daar van weg te eten).
Ik ben totaal geen sierraskenner, maar ik vraag me toch af waarom je geen zand in je bak hebt? Ik dacht te begrijpen dat goudvissen juist zo van Zandwroeten hielden...
Ja zand wroeten (grondelen) doen ze graag. Bij bepaalde soorten met wen groei, die bobbels op de kop kan dit wel eens voor ellende zorgen. Zandjes gaan tussen de bobbels vast plakken in de slijmhuid en kan ontstekingen (rotten) (wenrot) geven.
Ja mooie vissen zijn dit , je krijgt met dit soort een band zijn echt net baby's, eten zo uit de hand , en je kan ze aanraken...Mooie vissen om te zien zeg.
Wacht jij echt 7 dagen met voeren? En geeft dat optimaal resultaat? Geen kritiek hoor, ik ben gewoon benieuwd maar je werkwijze. 🙃Nu begint het procces elke dag 90 % water verversen. Voeren begint pas 7 dagen na uitkomen eitjes , ...Dit omdat ze een zakje met voeding mee krijgen van de natuur.....
Dank voor het compliment, als het goed gaat komen ze zonder rugvin uit het eitje.. normaliter overheersen de vrouwelijke genen..Krijgen deze jongen dan geen rugvin? Je zou zeggen dat “ met rugvin” dominant is t.o.v. “Zonder rugvin”, omdat goudvissen van nature een rugvin hebben…
Ik vind je vissen overigens erg mooi!
7 dagen is meer een richtlijn, probleem is dat nooit alle eieren tegelijk uitkomen. Dus je hebt gelijk dat je beter na 3 dagen begint met voeren.Wacht jij echt 7 dagen met voeren? En geeft dat optimaal resultaat? Geen kritiek hoor, ik ben gewoon benieuwd.
Nee 1 vrouwtje 3 mannelijke vissenTering jantje. 5 ranchu vrouwen in die bak en je hebt permanent substraat van eieren.
Ow ja idd ,maar is en blijft hobby... doe dit voor liefhebbers van ranchus verdien er niks op ... kost alleen maar , maar doe het graag ...en 2 x per jaar een kleine selectie ranchus die de deur uit gaan.. zowiso pas als ze een mooi formaat hebben, ..... zijn echt kinderen bijna voor me .... vind altijd moeilijk om ze weg te doen na zo een lange tijd verzorging....🥲Ik bedoel dat als je er 5 had gehad de bodem gerust een su straat van eieren had kunnen hebben :]
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.