Rare witte wormpjes 'zweven' door garnalenbak


Ja, ik zal het allemaal gaan vergelijken. :)
M'n bakje draait nu zo'n 2,5/ 3 maanden. De garnalen lijken er niet echt last van te hebben, maar ik ben wel benieuwd wat voor beestjes het nou zijn! ;)
 
Blub1234 zei:
Nou, voer m'n garnalen bijna nooit bij, want ze hebben best veel voedsel in hun bak. :)
Maar zo af en toe gooi ik er wel 3 of 4 van die kleine garnalen korreltjes in. Ik heb een foto geprobeerd te maken, maar ze zijn zo klein dat m'n camera ze niet kan vastleggen...
@Bertus; het is toch goed dan mensen meedenken over wat het zou kunnen zijn? Ik zal wel kijken op Google of eiwitwormpjes op die wormen uit m'n aquarium lijken.

Mvg

Ja,maar zomaar een naam verzinnen?
 
ik google op eiwitwormpjes, maar vind niks. Wel heel veel info over eiwitten in wormen, maar geen specifieke worm

Lijkt me trouwens sterk, opstartwormpjes in een bak die al enkele maanden draait. Maar ik heb dan ook nooit die opstartwormen gehad
 
Ik heb ze in m'n garnalenbak die bijna een jaar in de huidige setting draait.

De garnalen hebben er geen last van en ze zullen hun nut wel hebben.
 
Die horen er gewoon in. opstartwormpjes.
Werken zich rot,daar beneden.in de bodem.
DE meeste bakken doen het niet meer,omdat ze te schoon zijn.
Biologisch gezien.
 
Ik heb ze ook gehad bij het opstarten van een 60 liter aquarium, ik heb ze iedere keer weggezogen met een slangetje. Daarna nooit meer iets gezien, bij de opstart van m'n 125 liter bak had ik nergens last van raar he. Het zag er uit als kleine witte kronkelende sliertjes.
Iekkkkk Bertus.....dat filmpje van planaria.....brrrrr.
 
Ik had ook last van wormpjes in m'n garnalenbak. Bij mij waren het opstart wormpjes. Ze waren wit, ongeveer 1 � 2 cm lang, iets dikker als een haar en ze kronkelden door het aquarium. Deze wormpjes kunnen geen kwaad en bijna iedere bak heeft ze of heeft ze gehad. Bovendien worden ze gegeten door de vissen en daarom zal een aquarium met vissen er minder last van hebben dan een aquarium met bijv. garnalen.
Minder voeren en vaker het water verversen werd bij mij aanbevolen.
 
Heb hier ook last van gehad, planaria hebben een driehoekige kopje, deze zijn precies slangetjes die overal even breed zijn.
Ze zijn +/- 1 cm wit en zwemmen als een slangetje door het water.

Heb in het aquarium een paar slangenvisjes geplaatst.
Deze deden niets aan de garnalen en binnen de kortste keren waren de wormpjes verdwenen.
 
Opstartwormpjes. Horen erbij.
Gaan terug de bodem in.
En verzorgen je bodem(tuintje).
 

Terug
Bovenaan