Record 80/Ciano 80 (Albert.K)


Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Berichten
1,048
ik ben benieuwd wat jullie van mijn bak vinden, het is een juwel record 800.
Deze bak draait nu toch al 2 jaar, waarvan de Ancistrus dolichopterus vanaf 2009 aanwezig is van mijn voorgaande bak.
Mijn bestand is 9 bijlzalmen (Carnegiella Strigata) 11 kegelvlekbarbelen ( Rasbora heteromorpha) 5 corydoras sterbai.
Daarnaast nog 4 maal otocyncis en 6 Caridina japonica garnalen.
In het verleden ook veel te veel vis gehad maar ben mijn bestand nu aardig aan het inkrimpen.
Eigenlijk vind ik dat er nog teveel vis in zit.

De planten die er in zitten Hygrophila stricta, nog een plukje Alternanthera rosaefolia, die deed het niet zo goed maar lijkt bij te trekken
Een anubias, op een stuk hout en op de achterwand. Bij mij een lastige plant die geregeld onder de baardalg zat, maar nu gaat het beter met de plant en de baardalg is nu onder controle en hopelijk gaat het groeien.
Een rode lotus en (volgens mij) een ludwigia repens. Belgisch groen, Lobelia cardinalis en twee planten (1 op voorgrond en 1 achterin) waarvan ik de naam niet weet.

Maar goed eerst maar de foto's
Een totaaltje,
549569albert.k._0_82_forum_1.jpg


554775albert.k._0_82_forum_1.jpg


Volgende foto een totaaltje maar iets lichter van kleur.

198478albert.k._0_82_forum_2.jpg


Mijn kegelvlekbarbeeltjes.

468471albert.k._0_82_img_2053.jpg



De ancistrus zit geregeld op zijn kop in gat van een stuk hout. Je ziet het staartje er uit steken.

722813albert.k._0_82_img_2056.jpg



Eten voor de corydoras

858123albert.k._0_82_img_2059.jpg


De ancistrus tegen het hout (wel met flits genomen, ziet er dan wat minder mooi uit)

829575albert.k._0_82_img_2066.jpg


Nog een totaaltje, links en rechts vallen net iets weg.

829949albert.k._0_82_img_2045.jpg


Een japonica aan het diner.
866475albert.k._0_82_img_2061.jpg




Dit zijn mijn foto's, ben benieuwd naar suggesties.
Zowel links als rechts staat er een stuk hout in, misschien wat vol maar ik vond het mooi staan.
Soms heb ik het idee dat het er wat rommelig uit ziet vandaar mijn vraag naar suggesties.

groeten Albert
 
Leuke bak Albert.

Misschien oogt t wat druk doordat je plantjes hebt met veel kleine bladeren, maar dat is lasting te zien op een foto omdat je de diepte niet echt ziet op een foto.

Groetjes Barry
 
Lekker beplant Albert. Toppie.
 
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zomer een nieuwe bak, maar nog niet aan toe gekomen om er foto's van te maken
Een ciano emotions 80
De bodem is een zandbodem, de achterwand heb ik gekocht toen ik mijn aquarium aanschafte.
Het lijkt allemaal wat licht en achteraf heb ik er wat spijt van dat ik niet een meer donkere achterwand heb gekocht.

Het visbestand is nu 4 C. sterbai
8 Megalamphodus megalopterus (zwarte fantoomzalmen)
8 neontetra's
1 man en 1v vrouw A. borelli
4 Carnegiella Strigata Strigata (marmerbijlzalmen)

De volgende planten zitten erin:

Alternanthera rosaefolia, Hydrocotyle leucocephala ( Braz. klimop)P.Stellatus, 3 verschillende Echinidorus. (weet niet welke). En nog enkele waar ik de naam niet van weet, waarvan een drijfplant.
Er zit geen voedingsbodem in, ik maak gebruik van kleibollen en voeg wekelijks wat nitraat, fosfaat, kalium en de microvoedingsmiddelen toe voor de planten

Achter heb ik een JBL nature tl verlichting 24 watt
en voor een dennerle lamp, weet de naam niet maar een ....plant, 24 watt.

Het filter is een cristal profi greenline.

Zaterdag is mijn verversingsdag, morgen dus.
Foto's maken vind ik wel wel lastig, vooral de lichtmeting en het scherpstellen.
Ik maak de foto's met een canon 1000d (spiegelreflex). Ik heb de indruk dat de lens niet geweldig is, die heeft moeite met het scherpstellen
Hier enkele foto's hoe het er nu uit ziet.

Een totaaltje

678833_0_82_img_2402.jpg


Nog een totaaltje, maar dan wat donkerder genomen.


421285_0_82_img_2401.jpg


Mevr.Borelli.

887717_0_82_img_2352.jpg


Maak me wat zorgen om haar, hangt laatste dagen veel bovenin de bak maar eet wel.

Meneer Borelli. Kreeg hem volgens mij scherp op de foto, maar is ook een rustig beestje.

789861_0_82_img_2395.jpg


Een fantoomzalm met een neontetra.
De neons heb ik erbij gedaan omdat ze wat meer kleur aan de bak gaven

995518_0_82_img_2393.jpg


De ph controller. met een kh van 7. Zo om de vijf dagen verwissel ik mijn bio co2 fles.

381572_0_82_img_2368.jpg


Nogmaals mevr. Borelli.

321733_0_82_img_2365.jpg


Een marmerbijlzalm.

816295_0_82_img_2263.jpg


Dit zijn de foto's die ik vanavond heb gemaakt, hopelijk komen er reacties die nieuwe idee�n geven. Het is wel een hobby waar je elke dag mee bezig bent. Maar ik heb er ook plezier van.

groeten Albert
 
Mooie mysterieuze jungle hoor. Als het te licht is misschien andere lamp ?
 
heel erg mooi hoor en ik vind de achterwand niet echt storend...
Je hebt gelijk dat het wat lichter oogt, maar door de beplanting valt er weinig licht in de bak zelf... de achterwand zorgt zo juist voor een aparte oogopslag, alsof het zonnetje vanaf boven in de bak schijnt....

Hoe hoog is deze bak trouwens? Hij lijkt wel een meter hoog hihihi...
 
Mooie bak!
Heb zelf ook een Ciano.

Is het een Fefi achterwand?
 
Bedankt voor de positieve reacties, vandaag voor links achter nog een ludwigia erbij gekocht, deze zou wel 50 cm kunnen worden, ik hoop maar dat het achterin wat donkerder wordt.
De bak is (dacht ik ) ongeveer 55 cm hoog. Ik weet niet welke achterwand het is, heb hem er destijds bijgekocht. Ik heb het in Ede gekocht.
 
Een upload van mijn aquarium.
Er is niet veel veranderd, een plant verschoven van het midden naar links en de Alternanthera rosaefolia slaat (gelukkig) wat aan. Deze plant nu enkele malen moeten snoeien en de toppen weer teruggeplaatst.
Het hout wat verplaatst. Heb nog een stukje hout in het water liggen, die wil ik er nog bij doen.

Het vrouwtje borelli is overleden. De man is nu alleen, deze heb ik nu ongeveer 1,5 jaar. Hoe oud ze worden weet ik niet maar ik schat ongeveer 2 jaar.
Toen ik ze kocht waren ze al op (volwassen) grootte, dus niet meer jong.
Er zitten ook nog 5 corydorassen in en een ancistrus.
Na de zomervakantie wil ik daarvoor een ander onderkomen gaan zoeken.

623588_0_82_20150621_17.jpg


723645_0_82_20150621_17.jpg
 
Lekkere volle bak. :)
 
Mooie beplant hoor. Welke rode plant staat er in het midden want die doet het met erg weinig licht zag ik.
En dat met de standaard verlichting??
 
Achter staat de Alternanthera rosaefolia, daarvoor staat een rode tijgerlotus,
Ze staan wel onder de verlichting met aardig wat kleibollen in de bodem.
De tijgerlotus geeft niet zulke grote bladeren (bij mij), die houdt dus geen licht tegen.
 
Eens een upload, er is weinig veranderd sinds juni j.l.
De beide apistogramma's zijn vervangen. Nu weer een borelli man en vrouw, omdat ik ze zo mooi vind.

Enkele planten gekocht en erbij gezet.
Geprobeerd om foto's via dropbox met mijn telefoon te uploaden maar weet niet hoe dat gaat, misschien kan iemand dat eens uitleggen. Ik kan het niet vinden en "wegwijs op het forum".
Foto's wel gemaakt met telefoon.

Eerste foto is van het hele aquarium.
Het visbestand is:
4 indische modderkruipers
4 corydoras sterbai en een leucomelas ( dacht ik, van de buren overgenomen die hem alleen in een bak hadden en het aquarium leeg haalden vanwege verhuizen
5 zwarte fantoomzalm
8 neontetra's
6 marmerbijlzalmen
1 otocynclis


879647_0_82_20150914_19.jpg


De tweede t/m de vierde zijn genomen vlak voor het eten, zijn ze met z'n allen bij elkaar.

672112_0_82_20150914_19.jpg


547162_0_82_20150914_19.jpg


683745_0_82_20150914_19.jpg



Mijn man borelli
748826_0_82_20150913_22.jpg


Een corydoras

185132_0_82_20150913_22.jpg


Dit plantje heb ik overgenomen van een forumlid
525884_0_82_20150913_22.jpg


Bij deze zie je de plant beter, hij slaat ook goed aan. Het is een Potamogeton Gayi
351756_0_82_20150913_21.jpg


De laatste foto nog ��n van mijn hele aquarium.

Ik hoop dat jullie het mooi vinden.

Mvg Albert
477739_0_82_20150912_16.jpg
 
Hallo,

Eens een upload, de corydoras (5 stuks) zijn eruit, ze zijn naar een grotere bak gegaan met meerdere soortgenoten. Daar zullen ze ook meer tot hun recht komen
Het scherpstellen met een fototoestel vind ik wel lastig, kan ook aan mijn lens liggen, met andere foto's die ik maak, heb ik ook problemen met scherpstellen. Misschien dat de de Sint of Kerstman nog wat bij zich heeft.
De eerste foto is een totaaltje van mijn aquarium. Het is een Ciano emotion 80

Het bestand is op dit moment:
marmerbijlzalm 10
neontetra 5
zwarte fantoomzalm 5
apistogramma borelli 1 man 2 vrouw
Indische modderkruiper: zouden er 4 moeten zijn, maar zie er regelmatig 2, maar ze zitten veel verscholen onder de beplanting, dus het zouden er 4 kunnen zijn.
otocynclis 1 Deze is nog over van eens schooltje van 4


567815_0_82_img_2709.jpg


De tweede foto is van de rechterkant. Ik geef bio co2 voor de planten.

593232_0_82_img_2694.jpg


De volgende foto is van de linkerkant. Het stuk hout heb ik op vivarium kunnen scoren.
Planten die ik heb zijn;
Echinodorus altberger
Hydrocotyle leucocephala
Echinodorus bartii
Cryptocoryne wendtii / bruin
Vallisneria
alternanthera roseafolia, die het op dit moment slecht doet, maar een tijdje het goed heeft gedaan.
Potamogeton Gayi
Bolbitus heudelotti, voor de achterwand.
Deze pas gekocht bij vivarium, dus moet nog aanslaan
Pogostemon stellatus

En nog ��n plant waarvan ik de naam niet ken.

393792_0_82_img_2695.jpg


Meneer Borelli

432439_0_82_img_2682.jpg



E�n van de dames.

687947_0_82_img_2692.jpg


Een neontetra. Vroeger had ik de kardinalen maar ik vind de neontetra's mooier.

137584_0_82_img_2698.jpg


Nog een foto van de borelli man en ��n van de vrouwtjes

355449_0_82_img_2703.jpg


416185_0_82_img_2706kopie.jpg


Dit waren mijn foto's.

groeten Albert
 
Je hebt een prachtige natuurlijke bak. een van de mooiste van het forum naar mijn mening. ;)
 
Schitterend idd.
Wat betreft je vraag over de scherpte van de foto's is dat bij mij ook elke keer weer een uitdaging hoor.
Is van mij een heel goedkoop toestelletje en heb per goede foto een stuk of 10 mislukte eerst ;)
Staat altijd op macro igg en wissel af en aan met de flitser,zit meestal vlak tegen het glas aan.
 
Mooi beplant! Ik vind het er erg leuk uitzien! Mooie borelli ook.
 
ik zit al je fotos met veel bewondering te bekijken!
prachtig

men Rekord 800 start ik binnenkort op
hoop toch ook er A. Borellis in te zetten

op welke temp staat deze ?
en je waterwaarden?
 
Botia zei:
Je hebt een prachtige natuurlijke bak. een van de mooiste van het forum naar mijn mening. ;)

Bedankt voor deze reactie, ik vind dat er veel mooie bakken van de forumleden te zien zijn, en dankzij hen heb ik veel geleerd om een aquarium te onderhouden.
Maar evengoed een leuke reactie

groeten

Albert
 
Wout, bedankt voor je reactie,

Op dit moment heb ik, sinds vorig jaar, een ciano emotion 80.
Mijn vorige aquarium was een record 80, maar ze zijn even breed, alleen de ciano is wat hoger en iets minder diep.

De vissen die heb hoeven niet verwarmd m.u.v. de bijlzalmen.
De Indische modderkruiper, daarvan weet ik de juiste temperatuur niet van.
Ik houd ze op kamertemperatuur zonder verwarming. Het water wordt bij mij niet kouder dan 21 � 22 graden. (onderin gemeten)
Ik denk dat door de lampen de bijlzalmen wel op de goede temperatuur zitten.

Waterwaardes zijn
No3 10
Ph 6.5 - 7
KH 6
PO4 2
GH 7

Als plantenvoeding voeg ik Nitraat (een weinig) en fosfaat (wat meer) toe en daarnaast plantenvoeding (micro).
Succes met het opzetten van je Record 80
groeten Albert
 
prachtige borelli's!
lekker sfeertje heeft de bak zelf ook.. een beetje een jungle feel :)
erg fraai.
 
Vandaag eens aan het snoeien geweest tussen alle kerstdiners, even wat anders doen, is ook wel prettig om weer wat te doen te hebben
Deze is voor het snoeien


https://www.dropbox.com/s/f52t7l36dyuiq ... 3.JPG?dl=0

Deze foto is na het snoeien. Na het snoeien vind ik de bak altijd minder mooi, veel lichter en kaler, maar er zaten veel wortelstokken tussen zonder blad, dus was weer nodig.
Foto is wel met een wat donkere instelling genomen, in werkelijkheid is de bak wat lichter

https://www.dropbox.com/s/qu0acnzdtrnu1 ... 4.JPG?dl=0

Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn, het is genomen met de telefoon.

Groeten Albert
 
Prachtige Bak! Ik dacht dag ik het aardig voor elkaar had maar die van jou ziet er wel heel natuurlijk uit!!
 
Welke plant staat rechts tegen de zijkant? is erg leuk!

Je hele bak is mooi, maar die borelli`s zijn prachtig, die gaan op mijn favorieten lijstje!
 
Ook ik vind het een erg mooie bak! Zo te zien geef je niet echt veel licht? (Kan natuurlijk ook aan de foto's liggen.)Deze vraag komt op omdat je aangeeft dat de Alternanthera Rosaefolia het moeilijk heeft. Nu vraagt deze plant ook om voedselrijke bodemgrond en een gemiddeld tot hoge lichtintensiteit. Dat zou een oorzaak kunnen zijn...


Groet,
Ben.
 
Bedankt voor jullie reactie.


Benvo, er zitten 2 tl 5 verlichting in van 24Whatt en de Alternanthera krijgt voeding d.m.v. kleibolletjes. Ik denk ook dat deze plant meer licht nodig heeft dan ik nu heb. De foto is denk ik ook wat donkerder genomen dan het in werkelijkheid is
Klaske De plant rechts is een Braziliaanse klimop (Hydrocotyle leucocephala)

met vriendelijke groet

Albert
 
Bedankt voor je antwoord!
 
Apistogramma borelli opal, is wat jij hebt.
De gewone borelli heeft geen rood in zijn kop.

Mooie bak hoor ;)
 
Dank voor je reactie.
Ik heb een opal borelli, de "gewone"is ook mooi. Ze kunnen zo mooi blauw verkleuren en het zijn rustige vissen.
 

Terug
Bovenaan