Wat is er nieuw

Red Onyx garnalen gewild?

• Onderwerp starter Onderwerp starter fishy fish
  • Startdatum Startdatum
F

fishy fish

Guest
Weet iemand hier of de Red Onyx garnalen gewild zijn en of er veel handel in is?

Een vrij simpele redenatie vanuit mijn kant, maar ik denk ook wel reëel: zowel John als ik kennen deze garnalenkleur niet, daaruit neem ik aan dat het aanbod/handel van deze kleur laag is. Dat wil niet zeggen dat dit per sé waar is. Dit is slechts een persoonlijke aanname (;

Of er vraag naar is weet ik niet.

Ik heb het gevoel dat Neocaridina in Nederland lang niet zo serieus worden genomen als Caridina soorten, vandaar dat we deze kweekvorm ook niet kennen. Meestal zijn Neocaridina de "makkelijke" garnalen die in gezelschapsbakken worden gehouden en de Caridina's worden per kleurslag apart gehouden en speciaal gekweekt. Daarom denk ik ook dat deze garnalen niet erg gewild zouden zijn.

Ik heb het gevoel dat Neocaridina in Nederland lang niet zo serieus worden genomen als Caridina soorten, vandaar dat we deze kweekvorm ook niet kennen. Meestal zijn Neocaridina de "makkelijke" garnalen die in gezelschapsbakken worden gehouden en de Caridina's worden per kleurslag apart gehouden en speciaal gekweekt. Daarom denk ik ook dat deze garnalen niet erg gewild zouden zijn.
Dat zou goed kunnen al is er redelijk vraag naa rmijn blue dream garnalen. Al snap ik wat je zegt hoor.

Verder bedankt voor alle antwoorden.

Als ik erop Google dan kom je ze amper tegen dus echt gewild zijn ze (nog) niet.

Dat zou goed kunnen al is er redelijk vraag naa rmijn blue dream garnalen. Al snap ik wat je zegt hoor.

Verder bedankt voor alle antwoorden.
Ja, tuurlijk is er wel wat vraag. Blue dreams kosten 1,50-2 euro, het zijn leuke garnalen voor nano's of gezelschapsbakjes, ze kweken redelijk makkelijk, etc.
Maar ga je meer voor een speciale garnaal, die zover ik heb kunnen zien al richting de 7-12 euro per garnaal (Dus al ruim in TB gebied) en die misschien niet zo kleurrijk zijn, zal je doelgroep ook compleet anders zijn.

Het lijkt mij dat je ze eventueel wel kwijt zou kunnen hoor, maar misschien niet voor de volle prijs. Dus ja als je ze leuk vindt en je hoeft er niet veel voor te hebben...

Laatst bewerkt:
Deze ken ik zeker wel!
Zeer bijzondere kleurstelling (vaak diep koper gekleurd).

Het is wel echt een speciale kleur waar je net een paar mensen voor moet hebben. Veel mensen vinden ze 'niet echt bijzonder'.
Echter heb ik ze pas één keer mogen zien op een beurs dus wat mij betreft zijn ze wel echt bijzonder. 🙂

Of ik ze zou toevoegen in mijn aquarium?
Ik denk het wel gezien mijn bakken op de Iwagumi zijn geinspireerd.
Deze samenstelling zou er voor zorgen dat deze kleuren erg goed uit de verf komen in mijn bakken.

Maar of ze gewild zijn of niet, om echt te verdienen aan aquaria is lastig. Ik zou ze persoonlijk vooral nemen omdat jij ze mooi vind / plezier aan beleefd. Kwijt raak je ze sowieso wel. Al dan niet voor een hoge prijs..

Maar of ze gewild zijn of niet, om echt te verdienen aan aquaria is lastig. Ik zou ze persoonlijk vooral nemen omdat jij ze mooi vind / plezier aan beleefd. Kwijt raak je ze sowieso wel. Al dan niet voor een hoge prijs..
Ja ik wil er niet echt aan verdienen, maar vind het wel leuk om wat voor garnalen te krijgen 🙂

Een hobby kost vaak geld en het is leuk als je de kosten er een beetje uit kan halen.

Een hobby kost vaak geld en het is leuk als je de kosten er een beetje uit kan halen.
Dat zeker. Dan maar Crystal Reds aanschaffen ^^

Dat zeker. Dan maar Crystal Reds aanschaffen ^^

Blue dream en citroentjes doen het ook redelijk goed bij mijn weten, zowel qua vraag-aanbod als kweek (;

Ik zou een soort nemen die jezelf mooi vindt en die je dus graag wil en als je teveel krijgt dan zet je ze op MP.

Ik zou een soort nemen die jezelf mooi vindt en die je dus graag wil en als je teveel krijgt dan zet je ze op MP.
Ik vind de crystal reds sws wel mooi. Kan ik eindelijk mijn osmose apparaat gaan gebruiken.

Vraag wel op welke waarden ze worden gehouden want veel gradaties zitten op kraanwater en dan is osmose weer niet echt nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan