Hoe zit je met stroming rond de stenen? Meeste stenen liggen op de bodem en de scape in de onderste helft van het aquarium, en je stroming zit hoog en richting het wateroppervlak, krijg je geen ophoping van vuil tussen de stenen?
Is dit gebaseerd op ervaringen met je vriendin?maar volgens mij is de stelregel dat als het zwarte klauwen, puntige klauwen en/of harig is/heeft dat je hem beter kan verwijderen
Rode ogen zou vaak ook een verkeerd soort zijnGeen idee van het krabbetje Gert, maar volgens mij is de stelregel dat als het zwarte klauwen, puntige klauwen en/of harig is/heeft dat je hem beter kan verwijderen. Misschien kan je hem nog wat scherper op de foto krijgen als je hem zonder blauw licht buiten het aquarium in een mok ofzo kan fotograveren.
Ik voer zelf elke dag phytoplankton toe, 3 soorten. Is meer goed voor je copepod en bacterie populatie. Je koralen eten voornamelijk ook weer bacteriën en komen zo ook weer aan bepaalde voedingsstoffen. Ik merk voornamelijk meer stabiliteit in mijn systemen.Vraagje, heeft het nut om onder andere phytoplankton te gaan doseren voor de lederkoralen? Ik las dat naast het aanmaken van de zoöxanthellen in de koralen zelf, dat er aangeraden word om phytoplankton af en toe re doseren.
Was wel benieuwd wat jullie aanraden om te doen?
Voor zover ik weet/uitgezocht/gelezen heb, hebben dino's niks met belasting te maken. Alles wijst op een tekort in diversiteit mbt micro leven. Veel testen en onderzoeken wijzen ook zwaar die richting op. Of er uitzonderingen zijn, vast wel. Maar in ieder geval wat ik zelf ervaar is een diverse bio diversiteit in micro organismen de sleutel.Ik heb er 6 maanden mee gezeten en heb toen de moed opgegeven. Dat was ook in de periode dat de no3 rond de 25 lag en dus hoog was en ik denk dat het toch met de belasting te maken heeft gehad ondanks dat ik maar 5 visjes had en niks veranderd had in vergelijking met de 5 jaren ervoor.
Dan vraag ik me af waarom na 5 jaar en geen veranderd beleid die Dino s opeens de kop opstaken. Voeren en verversen deed ik 5 jaar hetzelfde en het aantal bewoners veranderde ook niet behalve dan dat de no3 steeg naar rond de 25mg.Voor zover ik weet/uitgezocht/gelezen heb, hebben dino's niks met belasting te maken. Alles wijst op een tekort in diversiteit mbt micro leven. Veel testen en onderzoeken wijzen ook zwaar die richting op. Of er uitzonderingen zijn, vast wel. Maar in ieder geval wat ik zelf ervaar is een diverse bio diversiteit in micro organismen de sleutel.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.