Reef@home43


Zeker.. is een fijn afstel kraan mega precies je overloop af te regelen..

O.a. tekoop bij:

Ik heb de 40mm variant er tussen (koop degene die matcht met de pvc maat van js afvoeren)
Beter dus dan die krengen die bij de Reefer zitten want die vindt ik verre van fijn.
 
Beter dus dan die krengen die bij de Reefer zitten want die vindt ik verre van fijn.
Die gaan ook kapot door de tijd...

Deze kraan kan je ook helemaal uit elkaar halen.. schoonmaken en weer in elkaar zetten..

Sowieso zit overal een union tussen zodat ik alles uit elkaar kan halen en aanpassen mocht dat nodig zijn
 
1000027116.jpg

Aluminium en plastic beugel om de noodafvoer op de plaats te houden zodat hij niet aan het glas hangt.. zit 2mm tussen de pijp en de sump..

1000027118.jpg


Ato reservoir op de plek.

Morgen wat hout halen om het linkerdeel mee te bekleden, en meteen kastje voor de dj switches + apex + trident en doseer en alle gekkigheid..

Ook wil ik morgen de oude bak afvoeren (grofvuil)
 
Lekker bezig zo te zien 👍.
 
1000027589.jpg


En eindelijk s de opvoer binnen... alleen nu s de slang tekort.. deze zal k morgen bestellen samen met wat ander klein spul..

Ook s de oude bak afgevoerd....
1000027409.jpg
 
Ik zie rechts van de bak nog wel flink wat slang liggen hoor;)

Mooi kleurtje die pomp en dat is leuker dan het saaie grijs of zwart.
 
1000027737.jpg

Kastje voor elektra... pijnlijke besef dat k gewoon geen klusser ben
 
Nou netjes toch maar ja dat zeg ik met 2 linker handen;)
Zolang het werkt zou ik er niet wakker van liggen.
 
Dat is flink wat techniek maar goed als alles goed werkt heb je er profijt van.
 
Dat is flink wat techniek maar goed als alles goed werkt heb je er profijt van.
Is puur omdat k scheit lui ben hoor...
De dos is een fantastisch doseer apparaat, maar duur.
Ozon voor water helderheid . Redsea topoff. Enndan 2 eb6 stekkerblokken.. dingen als: feed mode. 1knop alle pompen uit.. of als de schuimer vol zit, gaaf hij ook uit.. als de ato reservoir leeg is, en de temp probe komt droog te staan, zit er float sensor in die die outlet uitschakelt.. en dat soort dingetjes.

Is puur en alleen om alles een beeetje extta veilig te houden
 
Is puur omdat k scheit lui ben hoor...
Daar vertel je niks nieuws mee hoor;)
Ach ja techniek kan handig zijn en al helemaal op zo n grote bak. Met een bak van 170 liter vindt ik het niet nodig en je moet doen waar je een goed gevoel bij hebt en de een wil veel techniek en de ander weer niet.
 
Je zegt geen klusser te zijn maar ik zie hier beslist geen half werk. 👍
 
Ik lever ook vaak half werk maar als men daar iets van zegt dan vertel ik dat ik de andere helft nog moet doen:ROFLMAO::ROFLMAO:
Ik zei ook GEEN half werk. 😉 wellicht wat dat het zich ABN beter vertaald als: puik werk, topppie of zeer netjes😚
 
Ik zei ook GEEN half werk. 😉 wellicht wat dat het zich ABN beter vertaald als: puik werk, topppie of zeer netjes😚
Ja ik had het woordje ook weg moeten laten Jelle;). Met deze temperaturen gaat het helder denken me lastig af:DD
 
Exact. Ik ben de eerste die eerlijk zal zeggen dat het absoluut niet nodig is..

Maar zoals k net een trident aansluit en kh6.1 voorbij zie komen.. dus heeeeel snel 1.5dkh en behorende calcium en magnesiu. Gedoseerd..

Ook de redsea topoff weer erop (heb een apex atk liggen..maar de redsea ato+ is echt fantastisch)
Delen van de ATK kit ga k gebruiken om osmose vak automatisch vanuit osmose apparaat bij te vullen, dit gebeurd later, aangezien er wat waterleidingen aangepast moeten worden daarvoor..

1000028114.jpg

Het begint ergens op te lijken.. linkerkant al die kabels komen nog gootjes enzo op.. maar ben nog opzoek naar zo industriele..

Morgen ook de ddr en dos aansluiten..
Ik heb ook vandaag even snel nieuw trident reagent besteld, en de toevoegingen waar de bak op zal draaien..

We gaan deze ronde voooooor.. ati essentials+

Ook ligt er nog een redsea reefdose 4, deze wordt ingezet om koolstofbron en aminos te doseren, met 2 koppen over voor eventueel iets in de toekomst..

En toen k toch bezig was, de 2 gyres (maxpect xf350) op de achterwand geplakt om een iets chaotischere stroming te maken, volledige stroming nu:
2x xf350 pulse 0.6seconden 50%
2x jebao sow22 "wave 2" 75%
 
Als je het financieel kan doen dan geef ik je geen ongelijk en jouw bak is niet te vergelijken met een Reefer170.
 
Als je het financieel kan doen dan geef ik je geen ongelijk en jouw bak is niet te vergelijken met een Reefer170.
Nee idd.. de apex goodies is ook iets van de lange adem.. mijn eerste EL kocht k nieuw in 2016 meen ik.. hierna heb ik voor 500€ iemands hele apex set overgenomen, mijn EL toen ingeruild voor een labgrade, 1 dos en paar modules gehouden, en de rest verkocht eindstand heeft alle apex spul exclusief de trident ruwweg 200€ gekost..
Het is ECHT niet zo dat ik volle retail heb betaald voor alles.

Met de coralcares ook zo, de laatste zwarte kocht ik voor 175€ en kwam met controller, die controller los verkocht voor 50€, dus 1 cc netto 125€..

En als je het zo een beetje doet, is her nog te doen
 
1000028564.jpg

Vers sapje erin..

1000028570.jpg



Toevoegingen pakket.. ati essentials plus..

Hier komt nog losse koolstofbron bij op een doseer.. en losse amino, nog niet besloten welke.

Trident krijgt een 20% speling +/- op de basis dosering met 70% overdag en 30% nacht toevoeging
 

Terug
Bovenaan