Wat is er nieuw

Rekord 800 DaveHee)

Ik vind de rekord 800 en expert 70 heel erg mooi.

Voornamelijk de expert70, omdat die wat minder open is, maar dat is persoonlijk.
Dat groen staat echt heerlijk bij die ardenner breuksteen.

Ik zou de linkerkant van de rekord 800 gewoon een beetje blad toevoegen, vind ik altijd mooier dan hele bak vol met grind. Maar dat is wederom persoonlijk.

Doe zeker zo verder!

Iedereen heel erg bedankt voor de complimenten 🙂

Bedankt voor de tip colisa lalia. Ik zal snel weer eens kijken of ik wat bladeren kan vinden.
Vind het er ook altijd wel mooi uitzien alleen er blijft altijd zoveel vuil tussen zitten.

Danku! 🙂

Als ze het net zo goed doen als de Neocaridina cf. davidi Sakura Red dan moet het goed komen.

Bedankt voor de complimenten!

Nu heb ik last van Rood/bruine algen in de Rio 125, bak draait al bijna een jaar. waterwaardes gister gemeten en daar zag ik ook niks geks aan. Wie o wie heeft er tips voor mij?

NM77akw9WtTxRuigrQNkhwYLmaM0YcXf.jpeg

NM77akw9WtTxRuigrQNkhwYLmaM0YcXf.jpeg

Wat zijn je waterwaarden? Ik ken deze alg niet uit eigen ervaring maar het lijkt me een roodwier omdat ik het er ook wollig uit vindt zien.heb je genoeg stroming in je bak?

Weet je de waarden ook want op de steen van de slak lijkt ook wat blauwalg te zitten dacht ik.
Is de filter goed schoon verder en hoelang draait je bak? En hoelang heb je het licht aan?

@Niwla haha dat klopt inderdaad. Maakt mooie foto's, maar ooit ga ik nog eens een echte camera aanschaffen.

@jessicapilon Ik zal de exacte waardes vandaag of morgen nog even goed nameten. heb het nu met een teststrip van JBL getest.
Het filter is goed schoon. De slangen en alles heb ik ongeveer een maand geleden helemaal schoon gemaakt. Het aquarium draait inmiddels al een jaar. Heb alleen in november de inrichting veranderd en een andere bodem erin gedaan.

Kleine update:
In de rekord 800 heb ik de Cyperus helferi vervangen voor Hydrocotyle leucocephala. Want de helferi bladeren begonnen helemaal bruin te worden. Dit zelfde probleem had ik in de expert 70 hier heb ik ze ook eruit gehaald.
Ook zijn er nog wat nieuwe bewoners. In de rekord 800 zijn eindelijk 2 vrouwelijke Mikrogeophagus ramirezi's bij gekomen.
In de expert 70 is een klein groepje crystal red's bij gekomen.

Hier wat foto's:

Expert 70

-4SLedDZNewd8yPzNXAwuIi1IzRhuv3_.jpeg

Rekord 800

L001

Japonica

Ramirezi vrouwtjes

Mannetje

Totaaltjes

Bedankt C�dric 🙂

Hierbij weer wat foto's omdat ik nog steeds zeer tevreden ben.

9UnRFCFJ9n52t7-btleFmQGftFBFDU75.jpeg

Persoonlijk vind ik dit het mooiste aanzicht.
27117283832_be32cc311b_k.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan