Wat is er nieuw

Rekord 800 DaveHee)

Dit is echt subliem, geweldig mooie bak, en zeker heel mooi gefotografeerd :smitten:

Heel erg mooi zeg!

Wat een mooie verzameling bakken heb je!

Hierbij weer even een update van de Rio 125
De algen waar ik last van had werden niet minder. De halve achterwand zat eronder...
Afgelopen weekend heb ik de bak helemaal leeg gehaald. visjes heb ik weg gebracht. Achterwand verwijderd, verhuisd naar kantoor en weer opnieuw ingericht. ben er zelf wel tevreden mee 🙂

IH8qJQDI64YkLsUujEoWI2O-_UsJLq_X.jpeg

Bedankt @peterdenhaag53 en @Apisto

Zit meer op kantoor als op m'n kamer dus werd tijd dat er een aquarium kwam 😀

Een weekje verder, dit is hoe hij er nu bij staat.
Klein beetje last van een witte slijmlaag op het spiderwood, maar dit zou vanzelf weer weg moeten trekken.

zRKZO6-kTyWCA6DSrQd9gffKGzKV9c36.jpeg

@C�dric Vleminckx haha nee ik zie het inderdaad, wat minder weerspiegeling en wat meer witte slijm 😛

DaveHee zei:
@C�dric Vleminckx haha nee ik zie het inderdaad, wat minder weerspiegeling en wat meer witte slijm 😛

Tja, maar dat witte slijm zal wel weg gaan.

Als je de foto's in verschillende tabbladen zet, en dan switcht, zie je nauwelijks een verschil..enkel zoals je zegt, wat minder weerspiegeling, het witte slijm(maar dat is bijna niet te zien op de foto, enkel als je goed kijkt), en je hebt deze keer je foto dichterbij het aquarium genomen.

Dat zijn de enige verschillen die ik vind.

Leuk ingericht en dat witte op het hout zal wat schimmel zijn. Dat trekt wel weer weg.

@C�dric Dan had je bijna alle verschillen, als je goed kijkt zie je ook dat het mos een millimeter is gegroeid 😛

@jessicapilon Ja denk ik ook wel, had gelezen dat dit vaker voorkomt bij spiderwood en dat dit na 2-3 weken vanzelf weg zou moeten trekken. Zou moeten komen door de bacteri�n die nog in het hout zitten en nu reageren op de aanraking met water.

je heb het wel in je vingers zitten he dat inrichten van een bak, die long scape, deze en je scapers tank... wanneer kom je de mijne doen 😀

haha bedankt @RichD1011 ik probeer ook maar wat 😛

kwestie van het juiste materiaal vinden en daarna kijken wat er mogelijk is.
maar wil je best helpen met een opzetje te maken 😀

Wauw mooi hoor!
Dat witte schimmeltje op het hout gaat vanzelf weer weg inderdaad. Heb het altijd gehad op mijn spiderwood.

Bedankt voor de bevestiging @Deesje, hopelijk word het mos niet verstikt door de schimmel

Tijd voor een update..

De Rio 125 is inmiddels weer ingedraaid na 4 weken. Hoe meer geduld, hoe beter denk ik altijd maar.

Had er wat waterpest in gezet, maar hier bleken toch nog wat slakjes in te zitten. Voor ik het wist zaten er een 10-tal slakken in mn aquarium.. Voor dat dit uit zo breiden tot een slakkenplaag heb ik er een 3-tal Helena Anatome ingezet die de bak binnen no-time weer slakvrij hebben gekregen.
Gister heb ik er 9 Otocinclus Affinis in gezet en deze hebben het erg naar hun zin. De stenen zaten onder de bruine algen van de opstart en deze hebben ze binnen 1 nacht bijna helemaal schoon gepoetst. Dus ben zeer tevreden met deze schoonmaakploeg.

Hier wat foto's
CfGo3VpuqCBOtEeRXBi4RqJ9gm0NdkSg.jpeg

Otocinclusjes 😀

UpXuzKRfHXuhrZr4z6lez-MdSP6gMZ3Y.jpeg

En nieuwe visjes. Binnenkort betere foto's hier van.

Mooie bak hoor! Top ingericht. Spiderwood doet toch wat speciaals vind ik.

2 vraagjes; Welke mossoort is dat en hoe bevestigd? 😉

Mooie bak!!

Vrij indrukwekkend kuiswerk van de Otocinclus vind ik!
Ik heb ze zelf nog nooit gehad (vind ze super leuk maar na lang beraad beslist dat ik ze (voorlopig) niet neem tenzij ik ooit gekweekte oto's zou vinden, dit terzijde 😉 )

Ik dacht eigenlijk dat ze niet echt algen aten maar meer tussen de algen naar eten zochten, zijn bruine algen dan een uitzondering of hadden ze gewoon veel honger door transport en zo?

@Algeneter:

algeneter12 zei:
...
en hoe bevestigd? 😉

Als je goed kijkt zie je dat de bevestiging van het mos nog zichtbaar is op een aantal foto's: Groene (vis-)draad lijkt het me 😉
Maar Dave kan je vast uitsluitsel geven.

@algeneter12 Ik vind het spiderwood ook altijd erg mooi hout. zeker om mos op te binden.
Het mos wat ik gebruikt heb is Taxiphyllum barbieri en is met moss cotton bevestigd. Dit word naar verloop van tijd biologisch afgebroken zodat dit niet meer zichtbaar is.

@willem666 Bedankt! Ik was me er ook niet zo van bewust dat ze veel algen aten.. Tot ik de volgende dag in m'n aquarium keek en bijna alle stenen schoon waren. Ik moet zeggen dat ik ze nu nog steeds wel de bodem en de stenen af zie grazen opzoek naar iets lekkers dus misschien zijn dit dan toch echte algeneters 😛

Mooie scherpe foto's. Mooi ingerichte bak.

Nog maar een paar om het af te leren..

krijg de nieuwe visjes nog niet helemaal goed op de foto.
Heb gekozen voor een schooltje hyphessobrycon amandae. heb er nu 10 maar ga deze nog aanvullen met 10 stuks dit weekend, als alles goed blijft gaan.

mW9avjdXILXUh9svXVvFcUuctxvmAXUU.jpeg

Er zijn weer wat nieuwe bewoners bijgekomen. 10 stuks hyphessobrycon amandae en 4 stuks Japonica garnaal.

70z3eQ16fH0KkJ8Wb2R73icjg1nsiEmH.jpeg

Erg leuke bak!
Vooral als het mos dalijk goed gaat groeien op de takken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan