Wat is er nieuw

Remcovoortman's Rio 180

Bedankt Cedric, Christian, Albert, Ton en Ludger.

Ik heb inmiddels een setje gekocht om PO4 te meten.

PO4 1,5 mg/l
NO3 0 mg/l

pfff, ben inmiddels echt klaar met die blauwalg.
Heb de oorzaak wel gevonden maar ja, hoe pak je zo iets aan?
Ik kan nog maar amper wat van de bak zien, de ruiten zitten helemaal onder.
Elke keer als ik het weg haal is het er na een dag of 2-3 weer.....
Weet iemand toevallig hoe je NO3 (nitraat)in je bak krijgt?

NO3 kijk eens bij aquarium bemesting.

KNO3

Maar vind je PO4 relatief wel hoog .
Ik probeer PO4 0.25-0.5 , NO3 10-15
Maar daar zijn vast andere meningen over.
Kijk ook even redfield ratio en op hobby kwekers waterwaardn van charles buddendorf.

Mvg
Kees

Sinds een paar weken zitten er 16 appelslakken in, zij helpen mij een beetje met het blauwalg probleem wat langzaam minder word.
Helaas ben ik opgelicht door de verkoper van de slakken en heb ik niet de goede gekregen...
Met mijn mooiste Cacatuoides man gaat het niet echt goed, schimmel aan z'n staart waardoor z'n staart bijna weg is.
Er is ook nog goed nieuws
De Ramirezis gaan steeds mooier kleuren, vooral als de zon op ze schijnt worden ze fel blauw, ik vind deze wildvang visjes persoonlijk dan ook veel mooier als die doorgekweekte visjes.
En een van de Cacatuoides vrouwen heeft laatst 2 keer een nestje gehad, maar opgegeten door waarschijnlijk de slakken.
Apistoegges_zpsitiogkwc.jpg

Ben ik weer, na bijna 4 maanden
Een kleine update.
de bak ziet er nu ongeveer zo uit, de planten zijn tegenwoordig nog wat gegroeid, ik heb 2 soorten drijfplanten toegevoegd en de stenen op de HN stekken zijn er af, de inrichting is nog vrijwel hetzelfde als op deze foto:
IMG_20161001_1039281_zpskyui2mu7.jpg

De vinnen van de grootste weitzmani man beginnen ook te groeien, hij is hier bleek omdat de lampen net aan waren:
IMG_20161007_0723291_zpshw3kvvml.jpg

Deze bak heb ik inmiddels verkocht. Hiervoor is een bak van 150 cm gekomen. Voor de 150cm zal ik later een keer een nieuw foto album aanmaken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan