Wat is er nieuw

RichD1011 150x50x60

nog even een mededeling, mijn owroewefi´s zijn schijnbaar geen owroewefi´s.

vond het al zo gek dat ze grijzig bleven. ik dacht komt misschien door de donkere inrichting. maar heb eerder het gevoel dat het Dacrya´s zijn. daar kwam iemand op het cichlidenforum mee aanzetten.

Ik dacht het zelfde met mijn Geayi die bleven ook maar grijs tot gisteren toen ik mijn licht veranderden toen werden ze opeens meer geel ik snapte er ook geen bal van want overal lees je ze houden van schemerig licht nou volgens mij werkt het echt anders om.
IMG_20161206_155702.jpg

jaaa nu word ik helemaal koekkoek 😀 ik ga mijn inrichting over een tijdje toch omgooien (toch te donker) dus ben benieuwd hoe ze dan uitkomen.

Het is natuurlijk wel zo dat als ze straks koppelvorming krijgen en een nest met jongen hebben dat je dan echt pas de mooie harde kleuren krijgt.

mooie vissen Richard, echt een aanwinst!

eind van de week als ik de bak heb schoongemaakt zal ik wel even wat foto´s schieten 😉

nou bij deze dan 🙂

20170519_234217.jpg

Mr. Heros word erg flink en dik, dominantste van de bak maar alles binnen de perken gelukkig.

20170519_234652.jpg

Mrs. Heros

20170519_234801.jpg

Mr & Mrs. Heros samen, of het een echt koppel is? betwijfel het, ze kunnen gelukkig wel goed samen.

20170519_235007.jpg

1 van de Guianacara, zeer lastig op de foto te krijgen.
van de 8 stuks heb ik welgeteld 1 koppel die samen optrekt... als ik het zo bekijk zit ik met 5m/3v.
Afijn (nog) weinig agressie onderling, af en toe wat gejaag maarja dat hoort erbij.

20170519_235326.jpg

helaas wel veel last van baardalg (geloof dat t baardalg is). zal ongetwijfeld gekomen zijn door het vele voeren. heb er met een tandenborstel op geboend maar het komt er maar verrekte moeilijk vanaf 🙁

Bak zelf staat er eigenlijk nog bij als de vorige foto´s. vind de bak toch te donker met dit zand. verlichting is beetje waardeloos ook.

mijn plan om te gaan doen in de nabije toekomst:

alles eruit halen en filterzand erin, dan weer opnieuw inrichten en vissen weer loslaten, geeft mij tevens de mogelijkheid om het hout goed te ontdoen van de alg die erop zit.
tevens wil ik dan meteen 2x 120cm amazone JBM led in gebruik nemen, moet alleen nog even kijken hoe ik dat moet ophangen.

helaas wel veel last van baardalg (geloof dat t baardalg is). zal ongetwijfeld gekomen zijn door het vele voeren. heb er met een tandenborstel op geboend maar het komt er maar verrekte moeilijk vanaf 🙁

Ja, dat heb ik hier ook...... Heeel lastig weg te krijgen. Stootkuurtje carbo?

alles eruit halen en filterzand erin, dan weer opnieuw inrichten en vissen weer loslaten, geeft mij tevens de mogelijkheid om het hout goed te ontdoen van de alg die erop zit.
tevens wil ik dan meteen 2x 120cm amazone JBM led in gebruik nemen, moet alleen nog even kijken hoe ik dat moet ophangen.

Klinkt goed hoor!

Mooie foto s Richard en die alg kun je met wat carbo inspuiten of anders een stootkuur carbo gebruiken.

Echt mooie kanjers je vissen!
Hoe staat je bak er nou precies bij dan want een overzicht is al een tijdje geleden als ik het goed gezien heb! 😉

Erg mooie vissen en aquarium.

Altijd interessant om vissen bezig te zien als ze joppels vormen of territorium gedrag vertonen.

tja... lang verhaal kort: 1e post in Klik

Gister mijn vissen ergens anders ondergebracht.. en toen kon het leeghalen en uit elkaar halen beginnen.

wat een werkje is dat zeg, verschrikkelijk 😀 maar omdat iedereen de opbouw van zijn bak laat zien, laat ik de afbouw maar is zien 😀

IMG-20170701-WA0001.jpg

het vangen even aan iemand overgelaten met snellere reflexen :juggle:

20170701_215238.jpg

zand eruit.

20170702_160837.jpg

eerst geprobeerd om de kap/omlijsting eraf te krijgen... niet te doen.

20170702_164309.jpg

toen de kap/omlijsting maar op de hoekpunten doorgezaagd zodat het glas incl kap eraf kon.

20170702_165041.jpg

alleen de onderplaat nog, even wat restjes glas (hadden de trekstrips kapot geslagen) stofzuigen.

20170702_202908.jpg

zo alles staat klaar om naar de gemeentewerf te brengen.

U begrijpt, einde van dit Topic 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan