Rio 125 van Deesje


Dat trekt wel bij hoor :)
Bij Cryptos moet je het toch grotendeels hebben van de nieuw te vormen onderwaterbladeren en het hoornblad is een snelle groeier.
 
Ik heb besteld bij aquarium-planten.com
Bestel ik eigenlijk altijd en heb meestal mooie grote/volle planten.
Dus dit was wel even een domper.
Maar het zal wel groeien inderdaad.
 
Tja ze zullen niet altijd even groot zijn denk ik.
Maar ja ik zou ook wel teleurgesteld zijn als ik de foto s zo bekijk.
Maar goed als ze straks goed aanslaan zullen ze vast snel groeien en ben je het zo weer vergeten denk ik.
 
Ik zie ineens dat ik nog helemaal geen update heb gegeven na het planten van mijn nieuwe plantjes!
Schandalig, want ik had wel foto's gemaakt.
Dus bij deze...

Net na het planten, dus nog een beetje wazig.
962149deesje_0_82_20150418_212459.jpg

153254deesje_0_82_20150419_211440.jpg

128963deesje_0_82_20150419_211654.jpg

Een paar dagen later, sorry voor de scheve foto's.
361328deesje_0_82_20150424_211021.jpg

992473deesje_0_82_20150426_170327.jpg

713331deesje_0_82_20150426_171036.jpg
 
Mooi!!! Plantjes groeien goed zo te zien.
 
Tijd voor veranderingen, ben een beetje klaar met de bak zo.
Hij is heel mooi hoor, maar de plantjes groeien niet zoals ik het wil.
Steeds maar draadalgen in het mos.
Ene moment groeien de drijfplanten de bak uit, dan ineens staakt het en gaan ze dood.
Zelfs het Hoornblad wilt niet meer na de 1e keer snoeien. (toppen)
En ook van de guppen, hoe leuk ze ook zijn, krijg ik genoeg.

Dus mijn brein is alweer druk aan het nadenken...
 
Al klaar met nadenken en wat aan je bak gedaan? Of nog steeds aan het denken :p
 
Hahaha jahoor ik heb nagedacht en dit is het resultaat.
Op dit moment eventjes wat last van draadalg, maar dat hoop ik gauw weer onder de knie te krijgen.
Mijn vissenbestand is ook wat gekrompen, deels door verkoop en deels door sterfte.
Huidig vissenbestand is;
4x L201 (waarvan 1 volwassen)
5x Corydoras Panda
1x Otocinclus
25x guppies incl jonkies (5 volwassenen)
20x Vuurgarnaal

746852deesje_0_82_20150821_213512.jpg


Hopelijk binnenkort wat meer tijd om foto's te maken.
 
Ziet er goed uit Dees en een leuk vissenbestand!
 
Dank je wel Susanne.
 
Alleen is de combinatie garnalen/guppen niet zo handig, de kans dat de guppen de garnalen opeten is zeer groot of ze zullen ze in ieder geval flink opjagen waarschijnlijk. Of is jouw ervaring anders?

Waar heb je trouwens de L201 gekocht?
 
Ik heb ze al jaren samen in de gezelschapsbak. En inderdaad ik zie geen jongen. Maar de volwassen vuurtjes zijn absoluut niet bang voor de guppen hoor. Ze zitten gewoon op de voertabletjes terwijl de guppen er ook van eten.
Helaas vind ik guppen een van de weinige mooie actieve vissen die er zijn.

De L201tjes heb ik via marktplaats.
 
Vind je het niet jammer/zielig voor de jonge guppen dan?

Zou ook wel graag een L-nummer willen, maar helaas worden die weinig aangeboden en zijn ze vaak ook een stuk duurder dan de ancistrus.
 
Voor de baby vuurtjes bedoel je Susanne?
Ik zie nooit een zwangere garnaal... dus dan is het ook lastig om jonge garnalen te zien.

Ik heb er wel eens aan gedacht, vaker zelfs, om de guppen weg te doen, maar ik heb geen idee wat ik ervoor terug zou willen.
 
Ja die bedoelde ik inderdaad haha. Bij vuurtjes nooit een zwangere garnaal? Dan denk ik niet dat ze zich prettig voelen, want dit is ��n van de snelst/meest kwekende soort.

Er zijn zoveel leuke kleine visjes, maar eigenlijk geldt daar hetzelfde voor als voor de guppen, ze lusten allemaal wel een garnaaltje. Misschien bijlzalmen? Die heb ik ook gehad (de zilver variant) en zijn hartstikke leuk, maar absoluut geen jagers.
 
Een beetje jagen vind ik niet erg hoor.
Voorheen heb ik Galaxy's, guppen en panda's in een rekord 60 gehad en dat ging prima.
De vuurtjes kweekten als een gek!
Maar in deze bak vermaken ze zich wel, maar kweken ze niet meer.
Misschien zijn ze te oud... ???
 
Dan weet ik het ook niet, misschien dat iemand anders een idee heeft?
 
Bij vuurtjes heb je vaak dat ze enorm fokken, dan tijden niet en dan ineens weer wel. enz enz.
 
We zullen het wel weer zien.
Ik maak me er ook niet zo druk om hoor.
 
Vandaag besloten, zo goed als, om toch mijn Lnummers weg te doen...
Ik vind het toch lastig om hun het juiste voedsel te blijven geven (dierlijk vlees) en heb daarom het idee dat ze mijn vuurtjes oppeuzelen.

Mijn overgebleven Otocinclus gaat dan wat vriendjes krijgen.
Ook zit ik te denken om of een groepje Corydoras Habrosus (of andere kleine) erbij te doen of mijn groep Panda's uit te breiden.
Dit zijn er nu nog 5, wat zouden jullie doen??
En hoeveel Oto's? Stuk of 6?
 
Ik zou dan de panda's uitbreiden, vind ik mooier dan nog een andere soort er bij. Ik zou inderdaad dan een stuk op 5 oto's doen.
 
Jammer dat je je L-nummers weg doet
Want ze waren echt mooi!
Ik zou je panda's uitbreiden. Ik heb ze zelf nu ook uitgebreid naar 10 stuks en het gedrag is heel anders. Veel meer schoolgedrag. Kan je misschien niet beter naar een L-nummer zoeken die groenvoer eet?


Mvg
Rennie
 
Dat is ook een optie Rennie, maar zover ik weet zijn die vaak wat groter en dus te groot voor een 80cm bak. En nee ik heb geen ruimte voor een grotere bak. ;-)

Panda's uitbreiden en Oto's uitbreiden.
Klinkt als een goed plan en lijkt me nog gezellig worden in de bak ook.
Nu eerst de Lnummers maar verkopen. ;-)
 
965686deesje_0_82_20151006_185342.jpg

959469deesje_0_82_20151006_185357.jpg

639316deesje_0_82_20151006_172153.jpg

565549deesje_0_82_20151006_192628.jpg
 
Even een kleine update.
Het vissenbestand is uitgebreid met 4 Corydoras Panda, 4 Otocinclussen en 3 Japonica Garnalen.
Nu gaan de 3 jonge L201 eruit en houd ik voorlopig de volwassen L201, gewoon omdat ik hem zo leuk en mooi vind.
Maar... ik moet ook zeggen dat ik vandeweek de L010a ben tegengekomen...
Die is ook wel erg leuk...
Ook heb ik wat nieuwe plantjes binnen en een 2e stuk wortelhout.
De stenen gaan eruit en het hout blijft.
Alleen heb ik nog geen energie gehad om die te veranderen dus staat het allemaal nog in een emmer. Sinds donderdag al. (schaam, schaam)
Vandeweek zag ik voor het eerst sinds maanden weer een zwangere vuurgarnaal.
De laatste tijd ververs ik wat vaker water, misschien doet dat ze goed.
De 2e avond nadat ik de nieuwe Panda's had waren er alweer eieren gelegd, ik kon helaas geen eitjes redden want de volgende dag was alles (wat ik gevonden had, 4 stuks) alweer weg.

Hieronder wat fotootjes van de afgelopen dagen.

735762deesje_0_85_10201.jpg


323497deesje_0_85_10201.jpg


891744deesje_0_85_10201.jpg


595484deesje_0_85_10201.jpg


211722deesje_0_85_10201.jpg


889639deesje_0_85_10201.jpg


197262deesje_0_85_10201.jpg


582822deesje_0_85_10201.jpg


959294deesje_0_85_10201.jpg


237595deesje_0_85_10201.jpg
 
Dank je Ludger!
 
Heel mooi allemaal Dees.
Hier en daar een algje maar is niet erg,let wel op dat het korfje van je filter niet helemaal dicht gaat zitten want zie op de foto al aardig wat rommel.
 
Klopt John, moet ook al een paar dagen mijn bak veranderen en wilde dat en het korfje in een keer doen. Maar het komt er steeds niet van... hopelijk vanavond!
De algjes... sja inderdaad. Draadalg en baardalg.
Heb voor een paar weken terug weer EasyCarbo geprobeerd en sindsdien heb ik weer draadalg.
Na 3 weken maar weer mee gestopt en het draadalg is bijna weg.
 
Gisteren voor het eerst naar Vivarium geweest.
Wauw... ik kan je nu al zeggen dat ik volgend jaar weer ga.
Heb zoveel moois gezien.

Maar niet veel gekocht.
Een RGB led strip van 52cm om nachtverlichting te cre�ren en 2x de L010a.
Ze zijn zoooo leuk!

De L201tjes heb ik nogsteeds niet verkocht, helaas. Maar hopelijk lukt dat gauw.
Binnenkort zal ik weer ramen poetsen en planten snoeien en dan volgen er ook weer foto's.
 
Mooi! :D

Toevoeging: zie dat dit een beetje een vreemde reactie is op je laatste bericht, op de een of andere manier heb ik even niet ver genoeg doorgescrolld en reageerde ik dus op je laatste foto's :oops: Maar neemt niet weg dat het dus een mooie bak is ;)

Leuk ook die L010a! Ben benieuwd naar de foto's ;)
 
Haha het is je vergeven hoor Stephan. ;-)
Die Lnummertjes raak ik vast nog wel kwijt.

Foto's volgen snel weer! (moet ik ze eerst van mijn telefoon afhalen en op de laptop zetten)
 
Ik wil er wel een of twee overnemen maar woon helaas te ver weg... :(
 
Ook ik had je L201 heel graag overgenomen, maar helaas woon je ook voor mij te ver weg.
 

Terug
Bovenaan