Rio 125 van Deesje


Klinkt als een plan allemaal, heb je goed over na gedacht.
Wel zou ik voor de zekerheid de bodem eruit halen, kleine moeite op zo'n monsterklus.
 
Altijd spannend een verhuizing.

Zodra je de pomp hebt verhuisd laat deze direct weer draaien. Pak een emmer met aquarium water en laat de pomp daar in circuleren. De zuurstof in je pomp zal snel op gaan en de bacterie cultuur sterft dan af.
 
weet niet waar je heen verhuist, maar houd rekening dat de kraanwaardes nog wel is kunnen verschillen.

dus de vissen weer rustig laten overwennen zegmaar.
 
Hoe wordt het aquarium vervoerd? vracht of busje of in de auto ?
Als je de bodem er in laat zet de achterkant naar de rij richting, als ze remmen kan de bodem die kant op schuiven en de achterkant is de bodem toch hoger gemaakt, en de lange kant naar de rijrichting geeft te veel invloed van golfslag..
Tja je moet aan alles denken, lege bak is mooier dan kun je weer frisse ideeen er op uitoefenen, ook toch leuk?
 
Bedankt voor alle tips!
Gelukkig verhuizen we niet heel ver weg. Een 15 minuten rijden ongeveer.
Bodem laat ik er liever in omdat ik (als 1 van de weinigen) nog wel gebruik maak van een voedingsbodem.
Als ik alles eruit haal, zit alles door elkaar. Geen succes naar mijn idee.
Wel goede tip om hem dan met de achterkant naar achteren te zetten. Hij gaat gewoon in de achterbak van de auto maar zulke tips zijn altijd welkom!
Ik verwacht niet dat de kraanwaardes veel zullen schelen, maar zal ze inderdaad even testen van te voren.
Thanks voor het meedenken!
 
Oké , wel rustig rijden en geen plotselinge stops als kan, ook in de bochten rustig, plak er achterop maar 30KM :!;)
 
Haha goed idee Herman. ;-)
 
Bijna een week na de verhuizing van het aquarium.
Het was een flinke dagtaak, met een flinke domper maar het is goed gekomen.
Het aquarium is veilig in het nieuwe huis aangekomen! (jeejj!)
Daar direct begonnen met het water weer terug in de bak doen en de plantjes bijknippen en toppen.
Toen de bak half vol was, wilde ik de pomp weer aansluiten maar ho maar... die wilde niet meer pompen.
Hij ratelde wel, maar de slangen waren leeg en we kregen hem maar niet aangezogen. (ja ik heb een eheim 2213 en die moet aangezogen worden)
Dus nog meer water erin en nog een keer proberen.
Maar nogsteeds niks. Manlief en ik ondertussen helemaal chaggie van het proberen zonder resultaat.
Slangen vol laten lopen met water, pomp goed gevult, bak helemaal vol... niks hielp.
En toen ineens... deed ie het! Hoe het ineens kan geen idee, maar na bijna 2uur proberen deed ie het ineens.
Oh wat was ik blij, ik zag mezelf al naar de winkel gaan voor een nieuwe (zelf aanzuigende) pomp.
Maar goed, door alle stress etc hadden mijn planten ruim 2uur buiten het water gelegen en was daar alleen een hoopje zielige bedoeling van over.
Perfect voor de container. Alleen 3 Crypto's heb ik kunnen redden.
Savonds dus gelijk maar nieuwe plantjes besteld en gelukkig voor mij kwamen die de volgende dag al binnen!
Nu draait mijn bak alweer 6 dagen en ik moet zeggen... ik ben voor nu wel tevreden.
1 Cory Panda en 2 Werneri's en enkele vuurgarnalen hebben het niet overleefd, de rest gelukkig wel.
Ik zal vandeweek even een totaal foto maken.
Voor nu moeten jullie het hier even mee doen.



20170209_204431.jpg


20170224_213351.jpg


20170320_133248.jpg


20170324_205121.jpg


20170324_205322.jpg


20170324_212042.jpg


20170120_174140.jpg


20170121_115025.jpg


20170206_204440.jpg


20170209_204431.jpg


20170121_115025.jpg


20170206_204440.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je John.

Ik zie dat er wat dubbele tussen zitten, maar krijg je ze niet weg... (eventueel mag het beheer de dubbele weghalen)
 
Dank je John.

Ik zie dat er wat dubbele tussen zitten, maar krijg je ze niet weg... (eventueel mag het beheer de dubbele weghalen)

Ik zag 3 dubbele en die zijn verwijderd;). In zo n geval mag je altijd dit melden met de "meld" knop hoor.
 
Mooie plaatjes en fijn dat alles gelukt is met de verhuizing!
 
Dank je wel Daan.

Bij deze een foto van vorige week net na het planten en een foto van eergisteren. De planten slaan tot nu toe erg goed aan.
Nog geen verdere slachtoffers gehad van de verhuizing, gelukkig!
Ben wel aan het rondsnuffelen naar een grote groep mooie rode vuurgarnalen/sakura garnalen.

FB_IMG_1490213887703.jpg
20170330_210432.jpg
 
Ziet er goed uit! Leuk Ingericht!
 
Dat ziet er mooi uit.

En rode sakura zullen heel mooi uitkomen op dat zwart en tussen het groen!
 
20170327_185326.jpg
20170327_211340.jpg
20170327_211554.jpg
20170327_212240.jpg
20170327_212321.jpg
20170424_152621.jpg
20170428_205627.jpg
 
leuke bak !
 
Nog even en dan is dit aquarium niet meer...
We gaan een slagje groter!

Ik kreeg de kolder in mijn kop, ging online snuffelen en vond... En manlief was ook meteen enthousiast. Want we hebben nu genoeg ruimte in het nieuwe huis en de nieuwe bak is wit.
Na enkele dagen twijfelen en overwegen hebben we gisterenavond de bestellingen gemaakt en verzonden. Nu dus wachten op reacties over wanneer we de bak en het meubel kunnen ophalen en wanneer de rest verzonden/bezorgd wordt.
Wat is het geworden?
Een Juwel Rio 180 wit Led inclusief bijbehorend meubel, Helialux day/night controller voor de ledverlichting, akwaline standaard achterwand, rivierzand en uiteraard een nieuwe filterpomp. De JBL Cristalprofi E901 greenline.
Nu dus afwachten....
 
Ik vond het al super wat je er van gemaakt had en nu kijk ik er naar uit wat het gaat worden.Goed bezig hoor.:thumbs:
 
Dank je wel voor alle reacties!
Afgelopen zaterdag hebben we alles overgezet naar de nieuwe bak.
Een nieuw topic zal geopend worden! :D
 
Nog even en dan is dit aquarium niet meer...
We gaan een slagje groter!

Ik kreeg de kolder in mijn kop, ging online snuffelen en vond... En manlief was ook meteen enthousiast. Want we hebben nu genoeg ruimte in het nieuwe huis en de nieuwe bak is wit.
Na enkele dagen twijfelen en overwegen hebben we gisterenavond de bestellingen gemaakt en verzonden. Nu dus wachten op reacties over wanneer we de bak en het meubel kunnen ophalen en wanneer de rest verzonden/bezorgd wordt.
Wat is het geworden?
Een Juwel Rio 180 wit Led inclusief bijbehorend meubel, Helialux day/night controller voor de ledverlichting, akwaline standaard achterwand, rivierzand en uiteraard een nieuwe filterpomp. De JBL Cristalprofi E901 greenline.
Nu dus afwachten....
Volgens mij wordt nu de RIO geleverd met led-verlichting in plaats van T5 maar niet met de Helialux Led verlichting. Met andere woorden, je hebt niets aan de Helialux controller.
 
Ik heb namelijk zelf de lichtbalk vervangen door een Helialux met controller toen deze vorig jaar net beschikbaar was op een RIO 180.
 
Ik heb namelijk zelf de lichtbalk vervangen door een Helialux met controller toen deze vorig jaar net beschikbaar was op een RIO 180.

Dat heb ik nu ook gelijk gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat je wat groter gaat en ik ben benieuwd.
 

Terug
Bovenaan