Rio 125 van Jones


Prachtige bak! Deze is rond de 20 graden zei je? Ik wist niet dat dwarsbandsnoekjes bij die temperatuur konden... Hoe doen ze het verder, op het vertroebelde oog na? Ik kijk uit naar foto's van de titteya's!
 
Thanks!

Deze bak warmt overdag op naar zo'n 22 graden en koelt 's nachts af naar 20/21. Er hing eerst geen verwarming in, maar sinds kort wel omdat het te koud wordt op de kamer waar ze staan. De verwarming gaat tegelijk met de verlichting aan en uit.
Epiplatys dageti wordt beter niet te warm gehouden. Dat verkort de levensduur aanzienlijk en ze worden al niet zo oud.

Op het oog na doen ze het erg goed. De mannetjes pronken naar elkaar en de vrouwtjes. Ze zijn actief en hongerig :D. Ze eten alleen amper van het oppervlak, hoe zou dat kunnen komen? Nog een kwestie van gewenning? Ze zitten ook best veel in het midden, maar dat komt denk ik doordat de planten nog niet zo hoog zijn.

Foto's van de titteya's komen na het weekend :)
 
Wat kleine dingetjes veranderd aan de bak. Ik heb Heteranthera zosterifolia rechts verwisseld met Hygrophila difformis links. Aan de rechterkant staat best wat stroming op de bodem en ik ben bang dat de stengeltjes van H. zosterifolia wat te teer zijn om mooi recht omhoog te groeien. Dat nieuwe grassige ding (ben de naam alweer vergeten) heb ik eruit gehaald.

vCbTFpXyYz3KDQJSTBhiHP7B-m7mnBcH.jpeg



De nieuwe bewoners zijn nog best bang voor mij en daardoor niet makkelijk op de foto te zetten.


Mannetjes P. titteya

vCbTFpXyYz3KDQJSTBhiHP7B-m7mnBcH.jpeg


vCbTFpXyYz3KDQJSTBhiHP7B-m7mnBcH.jpeg



Vrouwtjes P. titteya

vCbTFpXyYz3KDQJSTBhiHP7B-m7mnBcH.jpeg


vCbTFpXyYz3KDQJSTBhiHP7B-m7mnBcH.jpeg



De baarddraden zijn wat langer dan die van P. oligolepis. Van dichtbij zijn het net kleine draakjes :smitten:
 
Vindt de bak mooier ingericht zo alleen zou je linksvoor nog iets hogers kunnen plaatsen zodat de aanzuigbuis en thermostaat iets meer verstopt worden.

Leuk zeg die sherrybarbeeltjes, heb ze dit weekend ook bij Brouwers bekeken daar kon je ook goed verschil tussen de mannen en vrouwen zien (kosten daar 3,25 per stuk overigens).

Ga ook nog snel ff naar nieuwe fotoalbum van je andere bak kijken ;)
 
Ziet er goed uit, nu ff alles mooi laten groeien........ :thumbs:
 
Thanks beiden!

@ Patries
Voor de buis en de verwarming staat Sterrenkruid. Dit wil ik tot een cm. of 5 onder het oppervlak laten groeien. Zal alleen nog wel even duren. Ik merk wel dat de plantjes wat sneller gaan sinds ik meer drijfplanten heb. Geen tekorten meer :thumbs:

Mijn P. titteya kostten 5 euro voor 9 stuks. Ik heb ze bij een particulier gehaald op een uur hier vandaan. Je zou denken dat je met de brandstofkosten alsnog op zo'n prijs zou uitkomen, maar m'n vriend rijdt bijna gratis met een tankpas van z'n werk :). Sowieso heb ik liever visjes van particulieren, die 2 uurtjes in de auto maken me niet uit.
 
Ach dat Sterrenkruid groeit wel en dan heb je die buizen dus alsnog mooi weggewerkt.

Wow 5 euro voor 9 visjes is zeker niet veel en ook beter bij een particulier maar denk dat het voor veel mensen gewoon te duur is om al hun vissen bij particulieren te halen want de meeste mensen hebben geen tankpas van het werk..... :p

Althans ik moet toch echt mijn eigen benzinekosten betalen hoor :D
 
Als je genoeg geduld hebt wordt er weleens wat in de buurt aangeboden. Toen mijn vriend de auto van zijn moeder nog gebruikte heb ik ook weleens weken moeten zoeken op Marktplaats en ineens duikt er wat op. Met de P. oligolepis kon ik ook niet wachten hoor :p. Die worden ook niet zoveel gehouden en dus niet aangeboden. Heb achteraf wel spijt van m'n ongeduld. Als ik wat beter en langer m'n best had gedaan kon ik ze misschien wel bij een particulier vinden. Nu voel ik me schuldig :rolleyes:
 
Ben je gek zo moet je niet denken hoor. Die visjes zijn blij dat ze zo goed terecht zijn gekomen.
Lekker genieten van je visjes!
 
Iets heel doms gedaan gisteren. Ik heb weer een stel Blue Fairy garnalen overgezet. De P. titteya zagen het direct aan voor levend voer en de E. dageti 'harbel' kort daarna ook (getriggerd door de titteya denk ik). De uren daarna hebben ze niets anders gedaan dan de bodem afspeuren naar garnalen. Ik heb een flinke slachtpartij gezien. Op een gegeven moment ging een dageti zelfs achter een kleine Cory aan. Dat doe ik dus niet meer.

Leuk hoor, temperamentvolle visjes :rolleyes:
 
oehh..... erg zonde van de blue faries..
 
Blijft wel dat het jammer is inderdaad
 
Het waren uitgeselecteerde Blue Fairy's, maar dan nog. Niet leuk om zo'n diertje uit elkaar getrokken te zien worden. Met hap-slik-weg heb ik geen moeite, maar het duurde een aantal minuten voordat het beestje dood was. Volgende keer gaan de uitgeselecteerde Blue Fairy's in een andere bak.
 
Is inderdaad sneu, maar ook de natuur. Deed hier op den duur vuurgarnalen bij de borelli's zelfde verhaal. Wellicht gruwelijk, maar aan de andere kant ook weer ergens natuur (weet dat vuurtjes en borelli's elkaar niet in de natuur tegenkomen).

Gewoon doorzetten Jones
 
Het was wel mooie gedragsverrijking voor de titteya's en dageti's :rolleyes:
De Japonica's laten ze gelukkig wel met rust. Misschien probeer ik het nog eens als de bak goed dichtgegroeid is.
 
Foto's maken met m'n telefoon blijft behelpen, maar ik heb wat redelijke plaatjes kunnen schieten:


tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg



C. habrosus

tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg



P. titteya

tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg


tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg



De mannetjes zijn erg druk en onmogelijk op de foto te krijgen

tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg



E. dageti

tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg


tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg


tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg


tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg



E. dageti en P. titteya

tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg



Japje

tbaoRYjKeEl1MATTk54Ikm2HxK9QRELl.jpeg



Tijdens de verhuizing wordt er aardig wat met bakken geschoven. Zoals het er nu voorstaat verhuist alles uit deze bak en de oligolepis-bak dan naar de Rio 300. Door de hoogte van die bak (60 cm. waterhoogte) vermoed ik dat de combinatie met de dageti's dan beter zal verlopen + er komt een school P. nigrofasciata bij. Gaat het niet goed dan gaan de dageti's in de voormalige oligolepisbak met wat Cory's.
 
mooi om het totaal nu te zien!
en leuke foto's van je vissen
de dageti blijft bij deze bak mijn favoriet (natuurlijk, hahaha)
wat is je verhouding man/vrouw eigenlijk bij de dageti's?
 
Ze zijn erg leuk :smitten:
Worden ook steeds mooier. De mannen hebben sinds kort een blauwe gloed over hun lichaam. Erg mooi.

Ik heb 3 mannen en 3 vrouwen.
 
Leuke plaatjes zeg! Best goede foto's voor een telefoon ;)
 
Thanks, Nikki. Zolang alles stil zit gaat het op zich wel, maar ze luisteren niet naar me ;)
 
Prachtige visjes! Leuke profielfoto ook. ;)
 
Thanks! Ik vind het zo'n mooie foto (behalve dat 'ie niet scherp is, maar als profielfoto valt dat niet zo op :) )
 
Stiekem zijn vrouwtjes titteya misschien wel mooier dan mannen!

~ Ivo
 
Hahaha, dat vind ik wel eigenlijk. Mooier van vorm en meer variatie in kleur. De mannetjes zijn wel erg mooi als ze pronken vanwege de vorm van de vinnen.
 
mooie bak inderdaad! mooie planten zeg.
 
Thanks!

Het wordt weer eens tijd voor een foto-update zie ik. Nu
 
Jones zei:
Het wordt weer eens tijd voor een foto-update zie ik. Nu

En weer 5 dagen verder.... :D
Ben benieuwd naar foto's van je Oryzias ook.
 
De Oryzias zitten in m'n garnalenbakje, maar zijn na een week nog erg schuw dus ik ga de P. titteya bij de P. oligolepis zetten en de O. woworae in deze bak (met de temperatuur een graadje omhoog). Ik vind het zo zielig. :(
 
Je had gelijk hoor, John. Oryzias kweken snel. Ik heb vandaag een vrouwtje met eitjes gezien toen ik de visjes ging vangen om ze over te zetten.

vRFa48YQ01SQeAJNQUWJXuyhnJOoFk0X.jpeg



Heb de titteya's toch maar laten zitten. Ik hoopte dat ze ervoor zouden zorgen dat de Oryzias minder schuw zouden zijn en dat klopt, want ze zwemmen momenteel als 1 school de bak door.

vRFa48YQ01SQeAJNQUWJXuyhnJOoFk0X.jpeg
 
wat gaaf dat je die eitjes zo ziet zitten! hopelijk krijg je dr wat groot
 
Mooie foto s hoor Jones. Ook leuk die eitjes om te zien.
 
Toevallig,dat je het zag. Mooie foto is het zeker.
 

Terug
Bovenaan