Wat is er nieuw

Rio 125 van Jones

Leuk h�. 🙂

Toen ik zojuist keek was ze de eitjes kwijt. Ze zal ze ergens tegen een plantje gedropt hebben. Ik weet niet hoelang ze ermee rond zwom, want ze waren zo vreselijk schuw in de Rekord 600. Volgende keer als ik een vrouwtje met eitjes zie zet ik haar apart in de garnalenbak. Hopelijk krijg ik er dan wat groot, want dat gaat niet lukken met de titteya's in de buurt.

Weet iemand trouwens of ze van de stress door het vangen hun eitjes los kunnen laten?

Daar kan ik me iets bij voorstellen,komt me niet raar voor.

Mooi Fabienne,toevallig had ik vorige week een keer dat de eitjes tijdens het overzetten loslieten en kon ze ook nergens meer vinden.
Zag vandaag wel hele kleine blauwe oogjes in de eitjes van vorige keer dus die gaan goed gelukkig.

Vang jij ze dan met een netje, John? Ik had gelezen dat ze hun eitjes loslaten als ze ermee tegen een plantje of decoratie komen, dus misschien plakken ze deze tijdens het vangen per ongeluk aan het netje? In dat geval zou het geen gek idee zijn om het netje een tijdje in het water te laten staan.

Gaaf dat de oogjes zo vroeg al blauw zijn. Die kleintjes zal je vast niet makkelijk over het hoofd zien. 😀

Je kan het eens proberen met een vissenval...

fishtrap-2.jpg

Leuk vind het wel speciaal dat je ze zo go🙂ed ziet zitten

Ja met een netje idd en had nog gekeken of ze daarin zaten maar denk dat ze ze al had losgelaten in de vision tijdens het vangen want lukte niet gelijk.

Door de felle oogjes ontdek ik ze altijd als ze net uit zijn en in de bak zwemmen.

@ Meksjoef
Wat een constructie! Ik ben bang dat het na 5 minuten vol titteya's en dageti's zit. Nieuwsgierige rakkers dat het zijn. 😉

@ sieyannick
Deze visjes hangen de eitjes ieder aan een apart draadje bij de vinnetjes. Wel bijzonder om te zien inderdaad.

@ John
Merci voor de info weer 🙂.

Van schuwheid is bij de Oryzias niets meer te merken. Ze combineren heel goed met de titteya's en ik heb zojuist gezien dat er 4 vrouwtjes met eitjes rondzwemmen!

even weer bijgelezen en gekeken...
ziet er goed uit en fijn dat de Oryzias niet meer zo schuw zijn.
en ja, van de dagetti's weet ik dat ze heeeeeeel erg nieuwsgierig zijn; regelmatig heb ik ze aan mijn vingers als ik iets in de bak moet doen 😀

ik vind jou E. dageti,s erg leuk 🙂

Ja, dat zijn superleuke vissies. Helemaal niet bang, als er wat in of om de bak gebeurt zijn ze er als eerst bij.

Je bent wel zuinig met foto's hoor! 😉

Ja, erg he. M'n laptop heeft nogal kuren dus als ik foto's maak doe ik dat met m'n telefoon. Dat uploaden is nogal tijdrovend dus ik heb daar niet echt zin in.

Het hele zooitje zit nu trouwens in de voormalige kikkerbak samen met de inhoud van de andere 80 cm. bak (die inmiddels verkocht is). Door de verlichting in die bak zijn alle vissen geel, dus daar komen toch maar belabberde foto's uit.
Als m'n vijvertje ingedraaid is en de sluiers naar buiten gaan gaat het zooitje in de Rio 300, de kikkers gaan dan weer terug in de meterbak en de inhoud van het garnalenbakje gaat in de Rio 125 (volg je het nog? 😉 ) zodat ik de garnalenbak kan verkopen.

De 3 jonge Oryzias zijn er trouwens nog! Ze doen het hartstikke goed. 😀 Van een wimpertje met felblauwe oogjes zijn ze naar mini Oryzias gegaan. Heel mooi om te zien.

Ik volg het niet helemaal maar zal vast wel een goeie smoes zijn om geen foto's te plaatsen denk ik 😀

Dan heb je in ieder geval begrepen wat ik probeerde te zeggen. 😀

Hmm, Ken je dropbox Jones? Dan installeer je dat op je laptop en op je telefoon, zet je automatisch uploaden van foto's via WIFI aan op je telefoon, schiet je foto, wordt het automatisch op je laptop gezet, en jij kan ons voorzien van mooie foto's! Geweldig toch?

Dat is een idee maar de laptop is het probleem. 😉

Alsnog wel heel handig, omdat ik dan m'n foto's nog heb mocht ik m'n telefoon kwijtraken of zo. Ik ga me er eens over informeren. Bedankt voor de tip! 🙂

Mooie bak en mooie vissen! Vooral die Dageti's...!

De grote wisseltruc heeft afgelopen weekend plaatsgevonden. De inrichting van mijn Rekord 600 + de (rigoureus uitgeselecteerde) Blue Fairy's zijn overgegaan in de Rio 125 met wat beestjes uit andere bakken.

De Rio 125 is nu een Aquascape/Oryzias woworae opgroeibak.

4aWYLOEdSGYECjmc5Y7abxf603lwG_0v.jpeg

Het plantenbestand:
- Ceratophyllum demersum
- Blyxa japonica
- Microsorium pteropus 'trident'
- Micranthemum sp. Monte Carlo 3
- Monosolenium tenerum
- Waterpest (wordt vervangen door Rotala sp. Vietnam)

Het bolletje Monosolenium tenerum ga ik eruithalen. Het past niet echt bij de rest van de scape.

Beestjesbestand
- xx Neocaridina davidii var. 'Blue Fairy'
- 9x Corydoras habrosus
- 5x Caridina multidentata
- 3x halfwas Oryzias woworae
- 2x Tylomelania sp. 'yellow'

Temperatuur: 23 graden

Ik had erop gerekend dat de Cory's zich niet helemaal op hun gemak zouden voelen met zo'n open inrichting, maar ze scharrelen de hele dag dat het een lieve lust is.

Cory's

Blue Fairy

Ook de Japjes voelen zich op hun gemak

Zoek de Jap

Jonge Oryzias woworae

Nu maar afwachten hoe alles gaat groeien en binnenkort het overschot aan slakken uitvangen en bij de Helena's in de bak zetten.

Duurde ff maar het resultaat mag er zijn hoor,super!

Merci. 🙂

Mijn forum/aquarium-zin was even weg (ik denk vooral omdat ik wist dat er een hoop bakken moesten veranderen), maar het is helemaal terug dus ik ga m'n albums weer wat beter bijhouden.

Kan je weleens hebben,ik herken dat wel.

Erg mooi Jones!
Welke bodem zit erin? Zoiets zoek ik ook voor mijn 80cm.

Hele topic doorgenomen. Erg leuk...
Jeetje,5 bakken.... Of zijn het er nu al 6?
De blauwe achtergrond geeft diepte en kleurt erg mooi bij de frisgroene planten..

Deze bak is helaas opgedoekt om plaats te maken voor een binnenvijver. De visjes die erin zaten zitten nu in m'n RIO 300 waar ik nog een topic voor zal aanmaken.

De Oryzias-kweek wordt voortgezet in een kleiner bakje dat misschien een eigen topic krijgt.

Op het moment heb ik nog maar 2 aquaria en een binnenvijver omdat ik naar een appartementje verhuisd ben en daar geen plaats is voor zoveel bakken + 3 katten, een vogelspin en m'n vriend. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan