Rio 180 (Azië) van Gewoonjoey


Als je wat over hebt van jouw drijfplantjes, heb ik wel interesse.
pb maar indien je wat wilt afspreken.

gr Peter
 
Peter Hartman zei:
Als je wat over hebt van jouw drijfplantjes, heb ik wel interesse.
pb maar indien je wat wilt afspreken.

gr Peter

Was je een paar dagen eerder geweest dan had je een hele bos.
Heb afgelopen donderdag alles uitgedunt en veel waren er nog goed alleen waren heel veel ook al geel aan het worden. Heb de beste eruit gehaald en terug gegooid.
Als deze gewoon groen blijven kan ik bij de volgende snoeibeurt wel wat opsturen eventueel.
 
In het begin van je topic zeg je; Ben van plan het in te gaan richten met het Azi� pakket van APO.
Misschien een domme vraag maar wat is APO?

Je aquarium ziet er trouwens heel mooi uit!
 
de inrichting ziet er echt super mooi uit vindt alleen de bodem niet mooi maar goed das jou smaak.
 
Mooie inrichting, erg leuk gedaan :)Aparte bodem maar die past mooi bij het geheel
 
Leuk aquarium! ik vind dat je planten mooi afsteken tegen je bodem, al zou deze bodem mijn eerste keuze ook niet zijn geweest... toch spreekt het contrast me erg aan.
De stenen komen er ook mooi uit wat kleur betreft... alleen vind ik dat je hout niet echt eruit springt... misschien komt het door de foto, of door de drijfplanten die gedeeltelijk ervoor hangen

Nice!!
 
ralfj zei:
In het begin van je topic zeg je; Ben van plan het in te gaan richten met het Azi� pakket van APO.
Misschien een domme vraag maar wat is APO?

Je aquarium ziet er trouwens heel mooi uit!

APO is de afkorting van aquaplantsonline.
 
nonnepot zei:
Leuk aquarium! ik vind dat je planten mooi afsteken tegen je bodem, al zou deze bodem mijn eerste keuze ook niet zijn geweest... toch spreekt het contrast me erg aan.
De stenen komen er ook mooi uit wat kleur betreft... alleen vind ik dat je hout niet echt eruit springt... misschien komt het door de foto, of door de drijfplanten die gedeeltelijk ervoor hangen

Nice!!

Was ook de bedoeling het hout een beetje te verbergen.
De bodem is niet uitgepakt zoals bedoelt, had het bruine grind donkerder verwacht.
Maar al met al met al ben ik er tevreden mee!
Al zou ik het de volgende keer ook anders doen.(verschillende kleuren grind of zand op verschillende hoogtes door middel van muurtjes)

Stenen waren overigens ook niet de bedoeling.
Heb ze gebruikt om mijn hout op zijn plek te houden.
Uiteindelijk vond ik het zo mooi dat ik er meer in heb gegooid.
 
Leuke bak heb je. De garra flavatra is echt een leuk visje.
 
Vandaag weer even bij de LFS geweest voor mijn scholenvisje.
Gelijk even een 3de Garra Flavatra toegevoegd omdat ze elkaar teveel achterna deden. (mocht het nou nog zo zijn komt er nog een 4de)
Scholenvisjes zijn de Espei.
Genieten op dit moment volop van hun nieuwe zwemruimte dus foto's was nog even lastig.

WP_20140422_0021_zps9152e013.jpg

WP_20140422_0041_zps480a053f.jpg

WP_20140422_0051_zps31d879cb.jpg
 
Supermooie bak en mooie visjes!
 
Dankje! Ze doen het ook super de Espei.
Lijkt ook of de Botias nu meer tevoorschijn komen.
Bak ik gelijk mooi gevuld zo met de 20 nieuwelingen.
Alleen nog een koppeltje/harempje voor de bovenlaag.

En ja, de bodem is apart en heeft niemand! Tenzij ze hetzelfde idee hebben en 2 kleuren grind mixen:)
 
Heb je ook al een idee over welke vissen je dan in de bovenlaag wilt?
En hoe lang wacht je voordat je deze erbij toevoegd?
 
Denk er nog een week of 2 over na.
Wou kijken voor Colisa Chuna of de Lalia.
Al zijn Betta's ook heel mooi.
Ben er nog niet helemaal over uit.
 
Mensen, ik ben misschien van plan mijn 60L bakje leeg te gaan gooien omdat deze nooit echt goed gedraaid heeft. (was ook mijn eerste bakje)
Nu was ik van plan mijn vuurgarnaaltjes in de Rio te gaan gooien en mijn vissen wil ik weg doen.
Maar ben er nog niet zeker van.

Ben bang dat ze van de planten gaan eten wat in mijn 60L bakje dus wel zo is/was.
Hier hield ik maar weinig planten over toen ze erin kwamen.

Edit: Ben er al uit hij gaat eruit! Led verlichting is toch niet echt wat het moet zijn..
 
Mooi Aquarium.

Zou jij me willen vertellen met welk materiaal je de achterwand hebt zwart gemaakt?
 
Bor zei:
Mooi Aquarium.

Zou jij me willen vertellen met welk materiaal je de achterwand hebt zwart gemaakt?

Gewoon heel simpel een rolletje plakfolie gehaald en erop geplakt.
Let wel op dat je folie heb met een zwarte plakrand.

Maar je hebt nog meer opties zoals schilderen, vuilniszakje, stuk karton enz.
 
Dankjewel voor je snelle reactie!
 
Kleine verandering.
WP_20140507_006_zps9e7af864.jpg

Rechter hoek even opgeschoond.

Nu doet alles het goed.
Enige is dat de Hygroyza Aristata wortels geel worden..
Heb dit probleem sinds de eerste keer snoeien.

Wil deze misschien gaan vervangen voor iets anders leuks.
 
Hoi Joey,

Worden enkel de oude wortels geel of ook de nieuwe wortels? Bij mij worden de oude wortels ook geel en gaan de wortels meer hangen. Vind het overigens niet erg. Je kan de oude wortels/plantgedeeltes ook verwijderen en het aanvullen met andere drijfplanten, zoals de Salvinia natans, die vrij kleine wortels heeft en zeer snel groeit. Binnen een paar weken zit je oppervlakte vol.
 
De oude worden geel.
Zitten wel nieuw groene bij.

Als het geen kwaad kan laat ik ze gewoon nog even liggen.
Hopen dat ik me er minder aan ga storen.

Ga in ieder geval de gele een beetje proberen te verwijderen.
 
Vandaag even met mijn drukregelaar van de co2 set naar de LFS geweest.
Naaldventiel kapot..
Heb mezelf maar getroost met een nieuw koppeltje vissen!
De laatste vissen voor het complete bestand:)
Koppeltje is nu aan het over wennen:
WP_20140509_0011_zps0ffbb10b.jpg
 
WP_20140509_006_zps0fcf8b81.jpg

En ze zitten erin!
 
Vandaag kreeg ik opeens zin om mijn kleinere stuk hout even achter de planten uit te halen.
Werd een beetje teveel overgroeid.
WP_20140510_001_zps6e7dad27.jpg

Gelijk even de bodem een beetje speelser gemaakt.
Wil de rest aan de raam kant voor misschien ook nog wat lager leggen.

Ook even wat nieuwe fotootjes van de vissen tijdens het eten.
(Garra's hebben ook hun algentabletje gedeeld.)
WP_20140509_008_zps53ee6a7e.jpg
WP_20140509_009_zps8bdf5442.jpg
WP_20140509_010_zps1c4c6ef6.jpg
 
mooie bak hoor,
je gourami of je garra zitten fout naar mijn mening...
wil je hillstream maken? dan zitten je gourami verkeerd...
geen hillstream, dan geen garra
en garra zijn scholen visjes, vanaf 6 stuks
 
Erg snel geoordeeld Little, gaat om extra stroming alleen bij de bodem (zie andere topic).

~ Ivo
 
tijdens eten gaan ze allemaal naar beneden, zie foto
 
Wat stroming kunnen die diertjes best tegenin zwemmen.
Genoeg stille plekken in de bak (en zeker ook oppervlak) en er niks is aan de hand.

't is simpelweg iets dat kan werken, heb dat met mijn eigen ogen gezien bij een oppervlaktesoort die rustig water eist en een aantal Sewellia voor wie de stroming gemaakt was.

~ Ivo
 
ok, misschien denk ik aan echte hillstream stroming,
dan lukken ze dat echt niet.

maar als jij het zegt, prima. geloof je meteen
 
In hillstream bakken zijn denk ik ook wel wat rustiger plekken doordat stenen de stroming breken. In essentie is het idee van Joey dus niet veel anders, misschien in de uitvoering wat lastiger.

Ben het wel met je eens hoor: als je vantevoren een bak zou opzetten weet ik niet of je dit zo moet aanraden, maar als kleine ingreep om het al in bezit hebbende vissen wat meer naar de zin te maken juich ik het wel toe.

~ Ivo
 
maare, ik vind toch eigelijk dat garra daar niet thuis hoort.
te weinig stroming, te weinig algen,
zie haast niets op de stenen...stroming, gladde stenen en algen is toch wel een must voor garra en dan nog met minimaal 6 stuks... dat is mijn idee
 
Het spijt me, maar weer vraag ik me af of je niet erg snel oordeelt...

- Ten eerste: weet jij hoeveel stroming er gaat zijn in de constructie die Joey voor ogen heeft? Ik namelijk niet.

- Ten tweede: hoeveel stroming is eigenlijk noodzakelijk? Ik weet het niet precies, maar een door veel forumleden gewaardeerde database vermeldt:
The type locality is a shallow (~ 30 cm deep) section of the stream running close to the village of Leldee through what is described as �low forest�. At time of collection it was around 3 metres wide and the substrate composed of a mixture of gravel, pebbles and rocks over which flowed clear, transparent water. This was moving quite slowly resulting in the formation of a number of small pools within which the fish were found.

- Ten derde: te weinig alg? Hoeveel alg is noodzakelijk? Is dat niet simpel op te vangen met spirulina tabletten?
Although it will graze algae if available this species is not an exclusive herbivore. Offer meaty foods such as live or frozen bloodworm, Tubifex, Artemia, chopped prawn, etc., along with good quality, sinking dried products, at least some of which should contain a significant proportion of vegetable matter such as Spirulina or similar.
http://www.seriouslyfish.com/species/garra-flavatra/

Kan best zijn dat bovenstaande info volledig verkeerd is, maar dat zou me nogal tegenvallen van SF en bovendien mag aan zo'n statement best wat gedegen argumentatie worden toegevoegd.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan