Rio 180 van blablabla


DSC_2513.jpg


Het mos vooraan gaat óf nog ergens op het hout, of eruit. Nu ligt het er een beetje rommelig bij, maar ik vind het ergens ook zo zonde om het weg te gooien. De corrys hebben er een tunnel door gemaakt (net als een kokosnoot) en dat vind ik wel grappig :D
 
Wat leuk om dit allemaal te lezen! En een mooie bak! Het oogt heel natuurlijk
 
Echt mooi! Fototje van de tunnel :p?
Ben benieuwd naar de rest van het bestand!
 
Wat een leuke reacties allemaal! Bedankt :D

@Ruben01 Het is lastig om de diepte te zien in een pluk mos. Ik wilde een foto voor je maken als ze in de tunnel zitten, maar zodra ze de camera zien, schieten ze weg.

@Seabait Dankjewel :D

@M.M.aqua.40 Dankjewel voor je compliment! Het doel is ook om het zo natuurlijk mogelijk te laten lijken, dus je compliment doet me goed ;)

@Neonlover Foto van de tunnel is lastig omdat je geen diepte ziet (op de camera) bij een pluk mos. Aanstaande donderdag komen er 15 roodvinzalmen (originele) bij. Verder staat er nog niks op de planning omdat internet niet zeker weet in welke laag deze vis zwemt. Ik kijk dat eerst even aan en dan zie ik wel of er nog iets bij komt. Misschien laat ik het er wel bij :)

@Maurice K : Bedankt :D


Nog een fotootje, omdat ik ze zo leuk vind :D :D :D

IMG_0621.JPG
 
Ja die zijn leuk he. Ik heb er ook 7 in de 60cm zitten met 1 Betta.
 
@jessicapilon Leuk zijn ze zeker!

Vandaag de eerste waterwissel gedaan. Eén bescheiden emmertje. Normaal gesproken maak ik schoon op vrijdag, maar omdat morgen de roodvinzalmen komen ( :D ), dacht ik, laat ik het vandaag doen. Dat scheelt ze weer stress.

De panda's deden het bijzonder goed. Ze gingen wel onder het hout zitten, maar zwommen later gewoon door de bak. Aan de camera raken ze ook al aardig gewend :foto:

Het mos is weg. Ik heb een deel gebonden aan de achterkant van de spraybar en de rest op de achterwand gelegd. Ik hoop dat het het aquarium in zal groeien, maar het is een experimentje.
Doet t t, dan is t leuk, doet t t niet, jammer dan. Het was toch over :D

Tijd voor de foto's!





DSC_2537.jpg



Ik heb helaas ook minder leuk nieuws.. Deze panda zag er bij de kweker al slecht uit, maar heeft sinds vrijdag niet gegeten. De anderen doen het gelukkig wel erg goed, maar deze gaat het niet redden..:'(
DSC_2542.jpg
DSC_2544.jpg
DSC_2546.jpg
DSC_2547.jpg



Gezond en wel doorvoed, zo zie ik ze graag :D
DSC_2548.jpg
DSC_2556.jpg
DSC_2557.jpg


DSC_2580.jpg
 
De panda is dood. Echt heel jammer, maar er was niks meer wat ik voor hem kon doen. Ik voerde altijd in zn buurt, maar zelfs als het voer vlak voor zn neus viel, keek hij er niet naar om. Hij leek verder niet besmet te zijn met een ziekte, en daarom ga ik vandaag de roodvinnen halen. Maar jammer is het wel. :'(
 
Het mos is weg. Ik heb een deel gebonden aan de achterkant van de spraybar en de rest op de achterwand gelegd. Ik hoop dat het het aquarium in zal groeien, maar het is een experimentje.

Wat een gave bak! Dit topic heb ik helemaal gemist.......

Maar ik denk niet dat het mos gaat hechten op plastic, maar wie weet
 
Mooi bakje hoor alleen zou ik op de spraybar ook geen mos binden. Die heeft ook af en toe onderhoudt nodig en dat is denk ik minder handig.
 
Ik denk inderdaad ook niet dat het mos zal hechten aan pastic, het wilde vroeger ook niet hechten aan gladde stenen, maar anders kon ik het weggooien.

Nou, een heel verhaal. Ik had roodvinnen besteld, maar de lfs meid had de verkeerde code doorgegeven. Binnengekomen? Pracht roodvinzalmen. Ze waren helemaal kleurloos, en ik wist zeker dat ze niet op kleur zouden komen in de winkel (ze zouden bij de maanvissen komen, en die zagen ze aan voor lekker hapje, ze lieten de zak niet met rust). Dus ik zei dat, en ik mocht de roodvinnen opnieuw bestellen. Ik heb een poosje nagedacht en besloten de prachtjes mee te nemen. Ik vond het ook sneu om de vissen weer terug te sturen. Die stress wilde ik ze niet aandoen. Dus nu ben ik de eigenaresse van 16 (telfoutje van de kweker) pracht roodvinnen rijker! Ze zijn nog vrij schuw, maar dat komt wel goed.

Foto tijd!

DSC_2583.jpg




Zo gestressed, arme dieren
DSC_2587.jpg


De bak verkennen
DSC_2593.jpg
DSC_2602.jpg


De eerste durfal begint al kleur te krijgen
DSC_2608.jpg
DSC_2610.jpg



De panda's mogen we niet vergeten natuurlijk :D
DSC_2613.jpg



Nog geen 3 uur later beginnen ze al aardig op kleur te komen!
DSC_2615.jpg
DSC_2623.jpg



Deze roodvin.. hij zal toch geen witte stip hebben? :eek: Ze komen direct van de kweker vandaan. Ik hou het in de gaten, maar ben er niet gerust op.
DSC_2626.jpg



En een totaaltje!
DSC_2635.jpg



De pracht roodvinnen groeten u :D
DSC_2636.jpg
 
Leuk, ik heb ook 10 van die pracht roodvinzalmen zwemmen. Vind dat ze een leuk gedrag hebben en ook heel mooi zijn eens ze op kleur zijn gekomen :)
 
Wauw! Wat komem die snel op kleur en wat leuk om te zien!
 
@dolle ancistrus Wat leuk dat jij ze ook hebt! Heb je ze al lang?

@blackmoor : Bedankt voor je reactie! Altijd leuk als mensen het werk kunnen waarderen :D

Ik heb weer wat zorgen..
De prachtjes heb ik natuurlijk niet in de winkel kunnen zien (niet goed iig, want ze zaten nog in de zak van de kweker), en nu heb ik daar een beetje spijt van.

In de vorige fotoreeks konden jullie zien dat ik één prachtje heb met een witte stip in de staart, en ik vrees dan ook dat deze vis besmet is met witstip.
Na verder onderzoek, vond ik nog een vis, die een vreemde witte vlek/doorschijning op zijn/haar kop heeft. Ik heb er (uiteraard) een foto van gemaakt.

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen, of me kunnen vertellen wat het is.

De foto:

Het betreft de vis rechtsbovenin.
DSC_2667.jpg
 
Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen, of me kunnen vertellen wat het is.

Hoeveel witte stippen heeft die ene vis waarvan je denkt dat hij witte stip heeft? Bij eentje hoeft het nog geen witte stip te zijn.
Anders open je even een apart topic hierover
 
@Ludger Bedankt! Ik hoop het ook niet

@blackmoor Het is zover ik kan zien 1 stip.

Vanochtend ben ik met de foto's naar de lfs geweest, en ze gaf me een gratis potje exit mee. Ik kijk het nog even aan. Ik behandel natuurlijk liever niet. Mochten het er meer worden (2 of 3) dan ben ik er alsnog vroeg genoeg bij.

Bedankt voor jullie reacties! :D
 
@jessicapilon de stip zit op de vis bij de laatste fotoreeks. Linksbovenin op de staartvin. Ik weet niet of het stip is, maar ik hou het wel goed in de gaten.
 
Ik zie daar geen witte stip in hoor en dat soort plekjes zie ik hier ook bij mijn Kardinaaltetra s.
 
Ik hoop dat je gelijk hebt, John!
 
Ik heb ze ongeveer 2 maanden, in een aquatlantis fusion 100 ;)

Hier heb je een foto van hoe ze bij mij zitten, heb zelf 5 mannen en 5 vrouwen. Waarschijnlijk is de foto niet echt duidelijk maar het geeft een beeld ;)


20170504_192821.jpg
 
@dolle ancistrus Leuk zeg! Als ik je aquarium zo zie, is je visbestand nog aan de kleine kant. Ben je nog van plan er iets bij te zetten? :D

Het lijkt er tot nu toe op dat het geen stip is. Als het aan het einde van de week nog steeds niet uitgebreid is, dan breng ik de EXIT weer terug naar de winkel. Wel zo netjes ;)

Ik zal als ik tijd heb vanavond wat foto's posten, vooral de wortels van de drijfplant groeien bizar snel. Ze raken bijna de bodem
 
DSC_2641.jpg


Nieuwsgierige visjes :D
DSC_2642.jpg


In het begin vond ik ze nog wel wat op neontetra's lijken, maar qua gedrag is het echt een heel ander visje. Ze zijn vaak aan het zoeken naar beestjes tussen het mos. Ook de drijfplant is een favoriete zoekplek. Ik denk dat ze gek zullen zijn op watervlooien.
DSC_2691.jpg



Mega drijfplant!
DSC_2693.jpg



Ik krijg een bloemetje :D
DSC_2704.jpg


Op zoek naar wat lekkers tussen de wortels, want dat droogvoer motten we niet :D
DSC_2715.jpg



En zoals altijd een totaaltje
DSC_2724.jpg
 
Echt een mooie bak! Goed dat de roodvinnen dan toch niet ziek zijn, maar voorkomen is inderdaad beter dan genezen ;) mijn bak draait nog niet zo heel lang, dus ben het visbestand langzaam aan het overplaatsen uit deel oude bak en natuurlijk met een paar kleine aanvullingen. Als ik tijd heb open ik binnenkort misschien wel weer een eigen fotoalbum maar voorlopig heb ik het te druk om het bij te houden:p
 
@M.M.aqua.40 : Bedankt! Het is zeker leuk om het gedrag te observeren. Ze zijn nu nog klein, maar ik hoop later ook paaigedrag te zien! :D

@dolle ancistrus : Als je tijd hebt, zeker doen! Lijkt me leuk om te volgen :D Weet je al wat je als eindbestand wilt? ;)
 
Het eindbestand dat ik op het oog heb is als volgt:

-Harem zwaarddragers (3 vrouw, 1 man)
-enkele guppy's
-1 molly vrouw (een jaar of 2-3, ooit meegekregen als jonge "guppy" in zak bij aankoop andere vissen)
-10 pracht roodvinzalmen
-8 pangio oblonga
-koppel ancistrus cf cirrhosus (man 10 jaar, vrouw jaar of 8)
-2 faunus sp bicolor (soort torenslak)
-2 appelslak blauw
-voorlopig 1 ancistrus albino jong eigen kweek, als het een vrouwtje is mag het waarschijnlijk wel blijven
-5 rilli garnalen (probeersel, rest zit in speciaal garnalenbakje)
-4 japonica garnalen (als ze er nog zijn want die zie ik nooit)

Toch een hele lijst dus zoals je ziet, de roodvinzalmen zijn echter betere jagers dan ik eerst dacht, want veel jongen van de levendbarende blijven er niet over ;)
 

Terug
Bovenaan