Wat is er nieuw

Rio 180 van Christine86

Dank je wel! Ik denk er wel aan om 1 van de scholen vissen uit te laten sterven om het zo te zeggen, en dan een mooi koppel te nemen. Maar voorlopig laat ik het zo.

Na bijna een jaar is het wel weer eens tijd voor een update. Er is niet heel veel veranderd, sommige plantjes heb ik weg gehaald en sommige zijn wat verplaatst. Net als het hout, dat heb ik ook iets anders liggen.

updatechristine180.8.jpg

Qua visbestand is er ook niet veel veranderd, het aantal kikkers is iets uitgedund, daar heb ik er nog 3 van over. En de neons zijn er ook wat minder geworden.

eerder vandaag een bestelling gedaan bij APO om de voorgrond wat meer te beplanten....nu geduldig afwachten tot deze binnen komen

Alternanthera reineckii "Mini", in vitro bakje
Hydrocotyle tripartita "Japan", in vitro bakje
Alternanthera rosanervig

Ik heb geprobeerd wat laagblijvende plantjes uit te zoeken en ik wilde iets meer rood erin

Ik ook wel 😉 Had bij mn vorige bakjes met slechts 1 lichtbuis nooit zo'n geluk met rode plantjes, op de tijgerlotus na waren die nooit zo'n lang leven beschoren. Nu ik meer licht heb ga ik maar weer een poging wagen.

Vandaag de nieuwe plantjes binnen gekregen en uiteraard geen geduld om tot mn vrije dag te wachten om ze erin te zetten 🙂

updatechristine180.9.jpg

En nu maar heeeeel geduldig afwachten tot de plantjes gaan groeien.

Mooi contrast nu op de voorgrond met het donkere rood en het felle groen! 🙂

Mijn Alternanthera heeft het helaas niet gered, als ik dit zo zie binnenkort toch nog maar eens proberen 😉

Ja ik ben er zelf ook wel blij mee. Het wordt voor mij ook even afwachten want in het verleden lukte het mij ook vaak niet om rode plantjes in leven te houden.

Mooi hoor, maar ik zou wel het stuk hout in het midden of meer naar rechts of meer naar links verplaatsen. Ligt nu zo in het midden de bak te verdelen.

Hmmmm ja daar heb je een punt, ik zal em zondag als ik water ga verversen eens omdraaien met het stuk hout wat rechts ligt.

Vandaag het wekelijkse onderhouds (snoei) werk gedaan. Gelijk maar de stukken hout omgedraaid, en ik denk dat het er zo wel een stuk beter uit ziet. Het rode plantje rechts is mooi hersteld, en de rode plantjes links heb ik iets meer uit elkaar gezet zodat ze wat meer ruimte hebben om te groeien.

updatechristine180.10.jpg

Christine86 zei:
Vandaag het wekelijkse onderhouds (snoei) werk gedaan. Gelijk maar de stukken hout omgedraaid, en ik denk dat het er zo wel een stuk beter uit ziet. Het rode plantje rechts is mooi hersteld, en de rode plantjes links heb ik iets meer uit elkaar gezet zodat ze wat meer ruimte hebben om te groeien.

Weet je de naam van de plant links achterin ook toevallig??

jessicapilon zei:
Christine86 zei:

Weet je de naam van de plant links achterin ook toevallig??

Helaas moet ik dat antwoord schuldig blijven 😳 Heb ook geen idee hoe ik er aan gekomen ben...Het is wel een heel makkelijke plantje, alle stengeltjes die te lang worden knijp ik af en steek ik in de bodem. De afgeknepen stengeltjes krijgen weer nieuwe topjes. Ik zou je wel een paar kunnen opsturen als je interesse hebt, stuur maar een pb

benvo zei:
Plantje links achterin is volgens mij, van een afstand wat moeilijker te zien, een Rotala Rotundifolia, groene vorm.

Groet,
Ben.

Heb em even gegoogeld en dat lijkt em inderdaad te zijn

Ik heb die in de 60cm en doet het prima met weinig licht. Dan heeft ie roze blaadjes in de toppen zeg maar.

Volgens mij de meest voorkomende vorm, John. In submerse vorm zie je het niet maar meestal blijkt, zo zie ik rond me heen, dat de blaadjes kleuren, zeker bij wat meer licht. Wij hebben, bij toeval dus, ook de groene vorm. We hebben redelijk wat licht maar de plant blijft groen. Wat ik trouwens ook erg leuk vind.

Groet,
Ben.

Het is weer eens tijd voor een update.... Omdat ik hollandse bakken altijd mooi vind wil ik proberen om van mijn eigen bak ook een hollandse bak te maken. De eerste aanpassingen heb ik vorige week al gedaan, namelijk het hout eruit halen. Er zaten allemaal witte spikkeltjes op dus in eerste instantie had ik het er uit gehaald om schoon te maken maar toen het er eenmaal uit was vond ik het er al beter uitzien.

379595christine86_0_85_foto_.jpg

Alleen was nu de voorgrond wel erg kaal dus heb ik maar wat extra Hydrocotyle tripartita "Japan" besteld. Die groeit trouwens in mn nano bakje beter dan in deze 🙁
Daarnaast nog een in vitro bakje met crypto pygmeus besteld en achterin geplant en 2 echino's verplaatst.

643298christine86_0_85_foto_.jpg

Is een mens ooit tevreden met hoe een aquarium eruitziet? Ik niet in ieder geval, dus besloot ik dat er toch weer hout in moest komen.
Momenteel ziet het er zo uit:

495956christine86_0_85_.jpg

En wat foto's van enkele bewoners:

Japonica's:

754126christine86_0_85_.jpg

Dwergklauwkikker:

957537christine86_0_85_.jpg

En sinds vandaag:

Napoleon

785392christine86_0_85_.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.