uit eindelijk heb ik 2 verschillende locaties gevonden waar de soorten door wetenschappelijke vangst gegevens bevestigt samen voorkomen
biotoop locatie 1 is
Rio Parana drainage: Arroyo Aguapey, bridge on ruta 1 near Cnel Bogado, Paraguay
in de link kun je alle vissen zien die op deze locatie zijn gevangen
deze vangst locatie is een overstroomd beekje met donkerbruin water met stroming.
qua planten groeit er gras en zogenoemd grammalote en dat zal waarschijnlijk dan Echinocloa polystachya zijn.
naar eigen invulling zullen er vast wel her en der een keer een paar stenen te vinden zijn en ongetwijfeld ligt er ook wel wat blad
biotoop locatie 2 is
Rio Paraguay at estancio Dona Julia, Paraguay
deze locatie heeft licht bruin water troebel en is ondiep
de bodem is bestaat uit zand en modder en ook hier verwacht ik wel wat stenen en blad op de bodem verder bevat ook deze locatie gras en grammalote
deze locatie valt voor mij af omdat deze geen laetacara dorsigera bevat welke ik later in een grotere bak wel wil toevoegen
biotoop locatie 3 is
Rio Parana drainage: Arroyo Aguapey, Paraguay
deze locatie heeft helder bruin water zand stenen en net als de andere locaties gras en grammalote deze locatie valt bij mij af omdat hier geen corydoras hastatus voorkomen die ik nu in mijn 60cm bakje wil hebben (die word het zelfde biotoop als deze bak)
uit eindelijk kom ik dus tot de conclusie dat het biotoop locatie 1 word
🙂
het idee is om mijn huidige 120cm en 60cm bakken beide naar dit biotoop om te toveren qua vissen klopt mijn 120cm bak momenteel
hierin zwemmen nu
22 hyphessobrycon eques
deze heb ik genomen in plaats van de aphyocharax ratbuni omdat deze nu voorhanden waren en in de aanbieding
😛
en verder omdat deze soort mijn leuk lijkt om later in een groter biotoop bak samen met de rathbuni als scholen vis te houden
aangezien ik de rathbuni al heb gehad vond ik het wel een goede keus om nu eens te kijken of deze soort bevalt
🙂
7 pyrrhulina australis
deze heb ik helaas nog niet weer tot kweken gekregen maar ik vind het wel hele leuke vissen
1m/1v apistogramma borelli en een stuk op 15 jongen
deze bevallen ook nog steed goed
🙂
en het idee is om weer naar 1m/3v te gaan
qua planten blijk ik dus nog niet goed te zitten maar dit ga ik voorlopig nog niet aanpassen ik denk dat dit komt als ik naar een grotere bak ga
de 60 cm bak gaat in de kerst vakantie denk ik op de schop en daar wil ik dan qua vissen
5 hypoptopoma inexspectatum
12 corydoras hastatus
beide vissen heb ik nog niet eerder gehad
🙂
qua planten zal deze bak vallisneria krijgen ipv gras aangezien ik de soort niet kan krijgen en sowieso niet in die bak kan houden
de planten worden voorlopig dus nog niet biotoop correct maar zoals gezegd staat dat op de planning voor een eventuele nieuwe bak
🙂
foto's van de vissen komen als ze goed zijn gesetteld
dat was het weer even
🙂