ontwerp voor mijn 54l aquarium is ook klaar dit aquarium zal als eerst met de biotoop correcte dag lengte worden uitgerust de onderdelen beginnen uit china binnen te komen ik mis nog wel wat maar ik kan binnenkort met de code en eerste uitgebreide tests beginnen
🙂
in eerste instantie zal ik met de arduino alleen de rgbw ledstrip gaan aan sturen maar uiteindelijk zal ik ook temperatuur en ph gaan uitlezen in dit bakje als dit goed gaat ga ik dit ook voor de grote bak maken
🙂
op/in het witte vlak komt een klein lcd schermpje waarop uiteindelijk de ph en temperatuur te zien is.
in het vak naast het aquarium past als het goed is mijn buiten filter
er komen nog wat drijfplanten in en bladeren op de bodem het visbestand zal uiteindelijk net als het grote aquarium een echt biotoop worden (a flooded creek near coronel bogado Paraguay)
de vissen die ik in dit bakje wil gaan houden is een groepje hypoptopoma inexpectatum (5 stuks denk ik) en een klein schooltje corydoras hastatus (stuk of 10/12)
(het is de bedoeling om uiteindelijk een groter aquarium te gaan maken en deze 2 bakken samen te voegen)
op het engels/amerikaanse forum heb ik info gekregen over mijn pyrrhulina australis en zoals ik het nu zie zijn het 4 mannen en 2 vrouwen dus mogelijk ga ik nog een kweek poging doen in het kleine aquarium aangezien de vissen toch nog niet geleverd kunnen worden of mogelijk dat ik een apistogramma kweek ga doen (weet het allemaal nog niet zeker)
eerst die bak maar eens afmaken en goed draaiend krijgen
😛