Rio Xingu (NickM)


Nick, wat een genot moet toch eens op de thee komen ;).
En volgens mij groeien ze ook nog beetje of zijn ze vrijwel volwassen nu?.
 
Je bent van harte welkom Stijn. Sommige moeten nog wat groeien. Grootste gedeelte hikt al tegen de max aan volgens mij.
 
Dankjewel Zwits!
 
Het ziet er prachtig uit Nick. Een mooie groep Geophagusssendie in je bak hun natuurlijke gedrag kunnen laten zien.

Je mag er trots op zijn.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Dankjewel Jos! Doet me goed om dit te lezen. Ben ook erg blij en trots op deze bak.
 
Ze zijn uitgekomen! Heel clubje verborgen onder een steen. Zal niet lang duren voordat ze rondgaan zwemmen door de bak..

[video]https://www.youtube.com/watch?v=lF4KZtdIHNw[/video]

Wilde foto's maken, maar toen kwam mijn L024 te voor schijn. Prachtig dier!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=CXT_kfsmATo[/video]
 
Leuk hoor, nieuwe aanwas!
 
Leuk Nick! Hoop je er wat over te houden?
 
Dankjewel voor de leuke reacties. De vorige keer zijn ze tot vrijzwemmers gekomen. Die hebben 3 dagen rond gezwommen en de volgende ochtend waren ze weg. Nu is het afwachten.
 
Na 1 dag met zijn allen rond gezwommen te hebben zijn alle jongen alweer verdwenen. Gelukkig is er ook goed nieuws. Nog geen 2 dagen later is er alweer een steen vol gelegd.. Volgens mij is het kweken van deze vis niet zo heel lastig ;)

20160327_103602_zpsr97zquzs.jpg


20160327_103609_zpshsrztvag.jpg


20160327_103610_zpsoiogcsdt.jpg
 
Mooi gezicht hoor en nu maar hopen dat het beter gaat dan het vorige legsel.
 
Dank jullie wel. Het is het derde legsel alweer. Ze zijn tot vrijzwemmers gekomen tot nu toe. Langzaam gaat het steeds beter.
 
Stapje voor stapje komen ze verder moet je maar denken. Dat heb ik ook gehad in het verleden met vissen die "weinig" ervaring hadden. Maar goed, er zijn meer factoren die een rol mee zullen spelen.
 
gaaf hoor, dat ze alweer eitjes hebben!
 
Prachtige foto's en zeer mooie visjes.
 
Zondag en gister ochtend geprobeerd een paar foto's te maken van de vrijzwemmers. Het koppel was met de jongens voorzichtig de bak aan het verkennen. Had me voorgenomen om gisteravond de tijd te nemen om goede foto's te nemen.

Alleen net toen ik klaar stond om naar het werk te gaan had de groep besloten om er een einde aan te maken. De gehele groep vloog op de jongen af. De ouders deden hun best, maar ze konden niet de gehele groep van zich afslaan. In de hoop om iets te kunnen sparen snel wat voer in de bak gedaan. Dat hield ze heel even bezig, maar al snel lag de focus op de jongen.. Binnen no time was de hele wolk jongen verdwenen.

Toen ik gisteravond thuis kwam waren ze het hele voorval alweer vergeten. Waren 2 dames recht tegenover elkaar met opgeblazen kelen aan het dreigen en meneer was alweer een steen aan het uitgraven en poetsen..

20160404_092221_zpsyfqcvpcl.jpg


20160404_092203_zpswldbmezl.jpg


20160404_092157_zpsojg9bzhc.jpg


20160403_101709_zpsbwrukg5f.jpg


20160403_101634_zpsjxxit9od.jpg


20160403_101630_zpseiinaatu.jpg
 
Ik blijf erbij..

Prachtige vissen in een prachtige inrichting!
Het feit dat ze nu regelmatig een legsel hebben betekent dat zij dit ook vinden :thumbs:
 
Er zijn nieuwe bewoners toegevoegd! Een kleine L027 en de laatste geo die nog bij vkc rond zwom. De geo had ik vorige week al bij de groep toegevoegd. Ze werd gelijk geaccepteerd en zwemt nu rond alsof ze vanaf dag 1 al bij de groep zat in mijn bak.

20160412_083726_zpsn2se9mdf.jpg
 
Prachtig Nick! Heb je nog een extra bak om eens een poging te doen tot kweken?
 
Dankjewel Jeppo. Heb nog geen extra bak. Zit er wel aan te denken. Wanneer het nestje door de rest wordt opgegeten duurt het nog geen 2 dagen voordat het volgende nestje er weer ligt. De ouders doen hun best, maar ze kunnen niet op tegen het geweld van de rest.
 
Deel van de bak (tijdelijk) afschermen misschien? Mits dat mogelijk is natuurlijk. Moet niet te gek worden.

Tenzij je het zo wilt houden natuurlijk, maar lijkt me dat je ook graag eens wat langer van de jongen wilt genieten.
 
Mooie bak hoor ik hou der van
 
Dank jullie wel heren! Jeppo, zit er inderdaad aan te denken om een gedeelte af te schermen. Heb nog een rooster liggen die ik onder de stenen gebruik. Kan het water mooi doorheen stromen, maar stopt de vissen. Ze hebben nu een nest midden in de bak. Zodra ze weer 1 aan de zijkant hebben ga ik dat zeker doen.
 
Kleine update. Ben niet erg actief op het moment doordat ik een nieuwe baan heb wat erg veel tijd in beslag neemt. De bak draait als een zonnetje. Zwemmen weer jongen rond. De ouders houden het steeds langer vol. Heb er geen foto van, omdat ik ze niet wil storen. Waardoor mijn ruiten wel vies zijn en ik dus geen fatsoenlijke foto's kan maken. Mijn L027 zat er wel mooi voor..

20160425_185854_zpsoixdcyyp.jpg


20160425_190449_zpspsnuaaxs.jpg


20160425_220640_zps2szsbusu.jpg


20160425_190503_001_zpsyp5gq4yk.jpg
 
Wat een prachtige vis!
 
Prachtige vissen in een prachtige bak!
 

Terug
Bovenaan