roetalg

flecha zei:
Ik heb een CO2 installatie in gebruik met een voorraad fles van 10 liter wel geen PH tester met sonde of zo alleen met de CO2 continu test. Maar hier heb ik niet veel resultaat want de GH Is weer de boosdoener.


Carbo plus onttrekt ok de silicaten uit het water.
Dus GH gaat omlaag.

Of water gaan stoken ,net als de SUNshiners.

Ketel 100 l bovenop uitloop met dunne pijp (koelen), in een vat.
Kalkvrij water.
Net als de fluitketel. op laaag pit laten verdampen. en weer opvangen.
 
Regenwater is ook zero % kalk maar is dit wel veilig genoeg, zonder risico's want ik durf het niet te gebruiken want je kan van alles in je bak binnen brengen en ik heb nu voor het ogenblik genoeg ellende. Dus geen extra gaan zoeken.
 
Als het geen roetalg is dan moet het haast wel bruinalg zijn denk ik.

Zoals Bertus ook al zegt zou je aan osmose kunnen gaan denken.
Erg vervelend zeg zulke waterwaarden.
Je moet anders eens gaan meten hoe hoog je silicaatgehalte is. Daar zijn ook testen voor te koop hoor.
 
Dat is nu juist hetgeen ik niet kan uitmaken welke alg het nu juist is. Bij bruinalg hoor ik lees ik hier dat het slijmachtig is en dat is het nu juist niet. Kan ik dan de bruinalg uitsluiten of kan het dan ook een gecombineerde aanval zijn van bruinalg en roetalg waar ik sterk mijn twijfels over heb.
 
Ja dat zou kunnen maar eerlijk gezegd ben ik niet echt voor chiclieden. Ik vind de bak dan juist nip en of te klein,te veel confrontatie's ivm territoria. En hier door altijd een soort van gespannenheid, en minder rust in de bak.
 
Je kan best leuke soortjes voor je bak vinden hoor. Je kan het ook bij 1 soort houden in je bak.
 
Ik heb zelf de Multi s in mijn bakken. In mijn FA kun je wel foto s ervan zien. Er zijn daarnaast hele mooie Tangacichliden te verkrijgen.
 
flecha zei:
Regenwater is ook zero % kalk maar is dit wel veilig genoeg, zonder risico's want ik durf het niet te gebruiken want je kan van alles in je bak binnen brengen en ik heb nu voor het ogenblik genoeg ellende. Dus geen extra gaan zoeken.

Dit kan je ook goed filteren,hoor.
Staat ook genoeg over verteld.
 
In mijn bak van 500 liter heb ik geen last van de waterhardheid en de planten doen het ook goed onder juist dezelfde omstandigheden qua planten voeding water verversen, ook zuiver uit de kraan zonder voorbehandeling of toevoegingen ook CO2 en dan nog een redelijk vis bestand. Dus hier door dan extra afval stoffen en zo. En toch draait deze als een fluitje van een cent. WAAROM DAN?
 
Da's duidelijk een CO2-tekort.

Je hebt geen CO2-systeem neem ik aan? Wat voor licht heb je:

- Type lamp (bv T5)
- Aantal lampen
- Wattage per lamp
- Lichtduur

Groeten
Gilles
 
Ik heb wel een co2 installatie maar geen ph meter want die moet ik niet meten want die zakt hierdoor toch niet (gh en kh te hoog) . De verlichting : 2 x t8 van 30 watt.
Verlichtings duur 9 uur / dag.
 
Ik ben nog niet zeker maar ik zie allee hoop te zien dat er een stagnatie is en dat ik ze hopelijk op de knie�n krijg. Want ik heb het toch stiekem gedurfd om de Waterstofperoxide methode toe te passen en zie toch dat de planten goed reageren, dus niet stagneren. Ze hebben toch een stevige groei opstoot gekregen. Is het nu door dit effect dat de algen hopelijk voorbij gestoken worden, het kan zijn. De algen zijn op sommige planten nog iets toegenomen maar niet meer zo snel en op andere planten heb ik de indruk dat je toch weer iets meer van het blad oppervlak ziet. Maar nog niet beginnen te juichen want het is nog maar veel te resent toegepast. En ik ga het nu nog verder afwachten. Wat ik nu ook iedere dag doe is een sterk verdunde oplossing met zo een planten sproeiertje of hoe moet ik het noemen vernevelaar of zo, op het water oppervlak spuit, geen liters maar zo even een keer of twee knijpen dat je even een fijne nevel krijgt. En er is toch enige reactie zichtbaar. Afwachten ik laat het verder nog weten of het wel degelijk helpt. Na al de informatie die ik van jullie heb gekregen mag ik er ook terug geven als het zo is.
 
Flecha? Hoe gaat het met de bak?

Alles weer in orde? of ben je nog steeds aan het vechten tegen de alg?

groetjes!!
 
Terug
Bovenaan