Samzee's 60cm beginnersbakje

Het oogt rustig idd en verder mooi en fris.
Hoe staan de plannen voor een 80cm?
 
Hoe staan de plannen voor een 80cm?

Na alle ellende met de techniek durf ik het eigenlijk niet meer aan.
Ga wel het een en ander verzamelen er voor, misschien ergens in de lente ofzo iets gaan opzetten en dan in een keer goed.
 
Je kan het ook simpel houden,dus een mooie bak met planten zonder allemaal extra poespas.
Is een kwestie van geschikte planten en de juiste verlichting en je vissen die voor de bemesting zorgen,niks geen extra co2 of andere middeltjes nodig.
 
Ik dacht het met deze bak ook simpel te doen, niet echt gelukt.
Nu moeten de vissen nog een beetje groeien uiteraard maar op dit moment daalt nitraat en fosfaat eerder dan dat het stijgt of stabiel blijft.

Wat ik bedoelde met techniek verzamelen is dus een goed filter, led verlichting, eventueel co2, en daarnaast zand hout en stenen.
Gewoon rustig opsparen en dan op een dag besluiten nu ga ik de boel verhuizen en opbouwen als ik er zin in heb.


Net overigens flink aan het snoeien geweest en het originele filter er uit gegooid.
Kwam geen druppel water meer door het filter en weer schoonspoelen had ik geen zin in.
UV uitgezet, filter naast het sponsfilter uitgeknepen en klaar.
Denk dat er in de bodem en het andere filter genoeg bacterien zitten om dat kleine beetje minder filtratie op te vangen.
Ja ik zal meten, meten en nog eens meten :thumbs:
 
Uiteraard, over een week of 2 misschien weer wat visjes uitzoeken als het nu goed blijft gaan:rolleyes:
Nog even uitzoeken of er naast een schooltje danio margaritatus nog een koppeltje iets anders is wat er bij kan of dat dan toch de max word:book:
Iets om naar uit te kijken/werken.

Quarantaine bak is inmiddels ook goed ingedraaid, geen algen, minimaal licht afgestemd op weinig groei en voeding.
Nieuwe aanwinsten mogen daar eerst een weekje of 2 in verblijven.
 
je kan ook de verwarming tegen de zijruit plaatsen
grtjes seahorse
 
Ik stoor me niet aan de thermometer en zo kijk ik er tenminste regelmatig even naar.

Net nog even metingen gedaan vanwege het ontbreken van het filter maar zie geen nh3/4 of no2 dus geen gevolgen meetbaar.
 
Bestand is weer uitgebreid.
Waterwaardes zijn heel stabiel en alles wat ik toevoeg loopt terug.

Bestand nu:
Vuurgarnalen
5x corydora's panda
10x sundadanio axelrodi blue.

Foto komt zaterdag na snoeien en bruine alg wegpoetsen.
 
Maar weer even een fototje hoe de quarantaine bak er nu even bij staat met stip slachtoffers.
Gaat de goede kant op.

IMG_20170108_150710.jpg
 
Nog maar wat garnalen fotos.
Net gevoerd dus het was door de bak racen geblazen.
De wat mooiere wat kleinere garnalen.

IMG_20170108_184645.jpg


IMG_20170108_184634.jpg


En dan hebben we de minder mooie maar wel grootste: Shrimpzilla:D

IMG_20170108_184304.jpg


IMG_20170108_184612.jpg
IMG_20170108_184331.jpg
 
Gister nog niet opgevallen maar denk dat het binnenkort kleintjes word?
Lijkt een beginnende eivlek maar ben niet helemaal zeker.


IMG_20170109_132907.jpg
IMG_20170109_132939.jpg
 
Mooi dat het de goede kant op gaat Johan.
 
Ik durf het zo niet te zeggen want je kijkt er niet echt goed bovenop. Via Google kun je genoeg plaatjes van een eivlek zien om zelf te kunnen vergelijken;).
Btw, je weet nu toch wel dat ik John heet:S:D:D;)
 
Ja ik weet dat je john heet maar een mention zorgt voor een opvallende melding:D

Probleem is dat ik het niet goed kan inschatten omdat die nog wat aan de kleine kant is.
Zie het de komende dagen wel.
 
Geduld is een...........................(hoop ellende):D:D:D:D
 
Weer even een update:
de 3 sundanio axelrodi die de behandeling overleeft hebben zitten weer in de hoofdbak.
Wel een beetje kaal 3 stuks op de middenlaag dus daar ga ik eens over na denken.
Verder heb ik er weinig aan gedaan behalve de waterwissels en voeren.
Staat er nu zo bij.

IMG_20170123_201754.jpg


En ja ik moet eigenlijk even snoeien en eens wat achter die lavasteen neer zetten.

Ohja de behandeling met esha 2000 en exit heeft er voor gezorgt dat alle blauwalg nu weg is.
 
Weer even een update hier plaatsen.
Inmiddels 2 zwangere vuurtjes bij gekocht omdat ik eigenlijk geen enkel vrouwtje kon spotten behalve een die ik al lang niet gezien heb.
Daarnaast 2 helena's gehaald want ik heb een explosie van posthoorn slakjes welke ik onder controle wil houden.

Vandaag een hoop snoeiwerk gedaan maar ben er nog lang niet.
Denk dat ik de ambulia rechts er uit haal en iets wat langzamer groeit neem want ik ben wekelijks stukken van 10cm aan het weg knippen en dat word er niet mooier op.
Ook maar even de restjes van de eleocharis parvula van het scaping testje opgemaakt rondom de lavasteen.

Nouja genoeg tekst dus foto tijd.
IMG_20170127_124953.jpg


IMG_20170126_175042.jpg


IMG_20170126_173405.jpg


IMG_20170127_171950.jpg


IMG_20170128_121041.jpg
 
Dat ziet er goed uit, Johan!!
 
Nog maar 2 garnalen fotos.
Dit is een van de vrouwtjes bij de LFS vandaan.
IMG_20170203_103610.jpg


Deze had ik al en is volgensmij ook een jong vrouwtje toch?
Wel redelijk mooie kleurdekking en een streep over de rug.
IMG_20170203_103813.jpg
 
Eindelijk fotos kunnen maken van de cory met een raar bekkie.
Hij/zij doet het verder prima alleen met grondelen gaat die bijna verticaal op de bodem staan.
Daarnaast groeit die minder snel maar verder gewoon vrolijk en altijd druk bezig.

IMG_20170206_105413.jpg


IMG_20170206_105509.jpg


IMG_20170206_105709.jpg


IMG_20170206_105838.jpg
 
Ik zie eigenlijk niks geks aan dat bekkie??:S
 
bekkie staat een beetje scheef en wat minder naar beneden als zou moeten.
kun je op de laatste foto goed zien aan de baarddraden.
 
Mooie foto's Johan! Het bakje ziet er goed uit!
 
Ziet er leuk uit! Mooie fotos.
 
Mooi allemaal Johan.
Misschien heeft die ene Corry wel een beroerte oid gehad! ;)
 
Dank voor jullie reacties:thumbs:

Misschien heeft die ene Corry wel een beroerte oid gehad! ;)

Zo lijkt het bijna.
Hele koppie is een beetje krom en scheef maar zo te zien is die gelukkig.


Overigens besloten de hele bak om te gooien, volgende week ga ik beginnen met opnieuw inrichten.
 
Heel drastisch terug gesnoeit.
Was ook zeker nodig.

limnophila sessiliflora er allemaal uitgetrokken (samen met veel slakken) en stekken terug gestoken.
Ludwigia repens er ook uit getrokken en stekken terug gestoken.
IMG_20170209_155744.jpg


Gisteren het filter uitgeknepen en was vandaag al weer bijna compleet verstopt.
Hoop snel de rio 125 op te starten zodat dit allemaal daar in kan en ik geen filter problemen meer heb.
 
Was leuk om dit forum door te lezen. Mooie bak joh! En over op de Rio 125. Ook mooi!

Begon paar maanden geleden ook met 60x30, maand daarna een 100x50x40 bak gehaald, die inmiddels vandaag weer compleet verbouwd is, en sinds een week nu ook een Dennerle Nano bak voor shrimpkweek:D

Na dit topic ga ik misschien toch maar een keer mn grindbodem in mn 100x50 al het grind eruit te halen voor zand. Ik wil ook zo graag cory panda's. Flinke klus but worth it, je topic heeft me gemotiveerd :D
 
Heb nu naast de 60cm ook een quarantaine bakje draaien en heb vorige week een garnalen bakje van 17 liter (is voor een ander maar ik start hem op en onderhoud hem)
De 60cm word quarantaine als de rio er staat.

En die cory's zijn echt geweldig en alleen maar bezig met schoonmaken van de bodem.
 
Terug
Bovenaan