Zal me er ook nog even tegenaan bemoeien, ik zou er (net als iedereen hier) ook gewoon 10 garnaaltjes in doen. Krijgen ze jongen dan kun je die overzetten naar het grotere aquarium.
Die guppen is helaas een slecht idee. Ik heb er 3 gehouden in een soort vaas die denk ik 2x zo groot is als jou bakje. Dat ging een tijdje goed maar op het laatst (de kat had er eentje op) waren de twee die overwaren duidelijk niet op hun gemak. (Kapotte vinnetjes, sloom/loom gedrag). In een grote bak leefde ze weer helemaal op. Guppen lijken misschien klein maar zijn vrij energieke beestjes. Slakjes kun je er ook nog wel bij doen, is ook leuk om te zien!
Overigens, heb je wel eens in de LFS gekeken naar Rasbora Galaxy? Dat zijn super kleine visjes (veel kleiner dan guppen) die ze bij tuincentra etc vaak in bakjes houden zoals jij nu hebt staan. Gevolg: allemaal bulten en boggels. Vaak krijgen ze een beetje een kromme vorm en zijn ze super mager door de stress. Ik overdrijf echt niet, ziet er niet uit ga maar eens kijken. Kom je nou bij een goede LFS waar ze gewoon wel in een 60cm bak worden gehouden dan zien ze er zo veel mooier uit: goed gevoed, recht zonder rare fratsen, en ook vaak veel beter op kleur. Grootte zegt lang niet alles.