Scheur in aquarium


J

Jelin

Guest
Goedemorgen,

Vanmorgen kwam ik beneden en lag er er een grote plas water om mijn aquarium. Ik heb met spoed mijn vissen in een klein aquarium gedaan en de bak verder leeg gehaald.

Nu zit er in de bodemplaat een scheur horizontaal van kitnaad tot kitnaad. Heb de winkel al gebeld waar ik deze gekocht heb, omdat ik het aquarium in maart dit jaar gekocht heb. Ze zeggen dat dit niet onder de garantie valt, omdat ik of er ietd op heb laten vallen. Dat is niet gebeurd of ze moeten water meetellen. Dan zeggen ze dat deze niet waterpas heefr gestaan en dat ze niets voor me kunnen doen.

Kan ik dit reparen?

20151217_111440.gif
 
Ja, Of een brede strook kit in doen. onder en boven. dan zit het opgesloten.
of stukje glas in kitten.
Wel zorgen dat het er onder goed draagt.
Is niet zo groot ,he dat bakje ??

Nieuw bakje haast even duur als een tube kit.
 
Is een Superfish home 60. Daar zit zwart plastic onder, maar niet onder de gehele lengte van de bak. En zag dat er in het midden van dat zwarte plastic een rondje zonder ondersteuning zit, zie foto.

Zit echt flink te balen.
 
Waarom? Balen moet je doen ,als je hem weg gooit.
Zeg dan wanneer , raap ik hem op, en kit hem even rap .
Koop een tube kit, en kit hem.

Bison glas kit , ook voor aquariums. a 9 euro. weet je alles.

Welkom in de aquariumwereld.

Heb het al meer mee gemaakt,hoor.
 
Misschien kan mijn man hem wel kitten. Straks ff vragen. Woon naast een bouwmarkt, dus daar zullen ze het wel hebben.
 
Je laat je met een kluitje in het riet sturen door de winkel dus daar zou ik even werk van maken als ik jou was.

Sowieso zou ik niet met kit en alles aan de gang gaan, voor 20 euro heb je vaak al een 2e hands 60cm bakje via markplaats. Ik heb zelfs een 80cm bak voor 20 euro via marktplaats gekocht.
 
Ik heb weer de winkel gebeld. Deze keer mocht ik de foto's opsturen. Dus gedaan. Nu is wachten op antwoord. Maar ik krijg vandaag en anders morgenvroeg een reactie. Ze gaan de foto's doorsturen naar de producent.

We hebben de waterpas erop gehad en aquarium staat echt waterpas. Het glas rust op het frame en ik vind het vreemd dat in het midden van frame geen ondersteuning is. Toevallig ook dat ie daar isgescheurd, precies in het midden. Ik vind het gewoon zonde van mijn geld en dan mag je er maar 9 maanden van genieten. Ik heb er zeker niets in laten vallen, gisteren wel het fijne grind eruit gehaald. Maar daarvan zou je aquarium niet kapot moeten gaan.
 
Die heb ik ook staan, zit inderdaad niets in het midden.
Hoeft ook niet, komt geen gewicht in, behalve water.
 
Daarom vind ik het gek dat het glas is doorgescheurd. Bij mij stond daar in de buurt een ornament. Maar dat zou ook geen reden voor doorscheuren moeten zijn.

Hoop dat ik snel iets hoor. Visjes zitten in een te kleine bak nu. Geen andere oplossing nu. Voor 1 a 2 dagen is het niet erg. Gelukkig nog water van het aquarium erin kunnen doen.
 
Helaas valt het aquarium niet in de garantie. Volgens aquadistri, waar de winkel deze ingekocht heeft, ligt het aan de ondergrond en/of dat het aquarium naast een niet werkende open haard staat. Of ik heb het aquarium opgetild. Nee, dat ding is te zwaar.

Want glas breekt niet zomaar na 9 maanden, dus geen productie fout.

Pff doe je zo je best, maar nog steeds niets.
 
Ah getver - dat is echt vervelend.

Je kunt Bertus'advies volgen en gaan kitten, dan heb je over een paar dagen weer een werkende bak, of je rent even langs het tuincentrum voor een zelfde maat bakje (ik neem voor het gemak aan dat je de lichtkap over kunt zetten) en dan kunnen je vissen iig door met hun leven en kun je met de orginele bak langs de winkel.

De enige manieren waarop ik (gezien het cirkelvormige probleemgebiedje op de grote breuklijn) deze barst zie ontstaan is als er een korreltje onder heeft gelegen wat van onderaf door het toenemende gewicht van bodembedekking en water puntwerking heeft veroorzaakt, of dat je er van bovenaf iets hards en puntigs in hebt laten vallen.
(op zich zou je dat moeten kunnen voelen- de schilfering zit of aan de buiten- of aan de binnenkant)
 
Ik ga straks ff een foto maken voor jullie. Is geen Luchtbel maar daar zit geen ondersteuning.

Er is niets opgevallen. Er zit geen schilfering. Is echt een scheur zonder stukjes eraf. Ik zal ook een foto maken hoe mijn eruit zag voordat ie scheurde haha.
 
Nee ik moest wachten op antwoord van de winkel. Daarna ben ik naar de bouwmarkt gelopen en hadden ze alleen pattex glaskit. Verder kon ik niet weg vandaag.

20151218_192144.gif
 
Dat is waar geen zwart frame zit. Is gewoon glas waar je door heen kijkt.
 
O, is het zo, een.
Ja,dat is zonde.

Dat is wel een tube kit waard,hoor.
Maar had gewoon niet gemogen, zie niets byzonders wat een breuk veroorzaakt.
 
Is juist een bakje om zo neer te zetten,zonder poespas.
Vind het ook een beetje kortzichtig van zo,n zaak.

Echt goeie reclame.
 
Ja precies doormidden. Ik heb die dag wel grote schoonmaak gehouden in het aquarium. Dus grind eruit en decoraties. Maar daarna er weer rustig ingedaan. Dus daar ligt het echt niet aan. Laat de bak zelf altijd staan. Ik ga daar niet mee sjouwen.

Decoratie heb ik ook minimaal. De planten die ik heb groeien als kool haha.

Maar ja het is hun woord tegen de mijne. Vooral omdat het volgens hun al 9 maanden goed gaat. Dus geen productiefout.
 
Kan wel ff social media op zoeken haha. Slechte resencies schrijven.
 
Tja net een grote schoonmaak... ook wel toevallig natuurlijk.
Trouwens nooit je bak zo grondig schoonmaken hoor,nergens voor nodig en kan ook voor de balans in je bak meer kwaad dan goed.
 
Hoezo toevallig? Als ik er iets in laat vallen, dan is het eigen schuld. Jammer en een oplossing zoeken. Nu vind ik het erg zuur.

De hele dag niets te zien. Volgende ochtend wel. Schrok me rot. Ik dacht nee de stroom ligt daar.
 
Ik denk dat John bedoeld wat ie zegt, namelijk toevallig ;)
Aquarium leeghalen en spul weer terug plaatsen moet in alle redelijkheid kunnen natuurlijk, blijkbaar in deze niet.

Trouwens, slechte recensies schrijven zullen ze bij SuperFish niet van wakker liggen vermoed ik zo. Al bij al moeten ze het toch al niet hebben van een bijster goede naam.
 
Kit er gewoon een groot stuk glas onder. iets van 30 lang, en de breedte van de bak, in 1 cm weerszijde, voor het gezicht.

4of 6 mm. dik.
 
Blijkbaar niet. Was de eerste keer dat ik er alles uit had gehaald.
 
Dankjewel voor je tips Bertus. Ik ga mijn man aan het werk zetten haha. Hopelijk kan hij dat.
 
Moet lukken, als boel maar droog en vetvrij is... kom je met een lekker dikke rups kit een heel eind hoor.

Het is een mooie strakke breuk en er is niets van zijn plek geraakt.
Dus die krijg je echt wel weer waterdicht.
 
Ja. met een 6 mm ruitje. maakt het lekker strak weer. :D

Ik ga mijn man aan het werk zetten haha. Hopelijk kan hij dat.???

Ojee,Tja, jij bent net als Christa een vrouw. :thumbs:
Ging uit van een man. :oops:

Automatisme ,he. Sorry. :engel:
 
Haha Bertus.. Niet iedereen hier is een man :p.

Ik heb zelf nog nooit een kitnaad gezet. Dus ik moet het wel aan mijn man vragen.
 

Terug
Bovenaan