Scheur in aquarium


Ja,dat is zo.

Maar , kit smeren is net als slagroom, opzetten en uitvlakken.

Dan stuk glas erop ,en andere kant tegenhouden en zachtjes aandrukken.

het loopt vanzelf uit,door de druk.
 
Eens moet de eerste keer zijn.... (om het zelf te leren )

Als je tandpasta uit de tube op de tandenborstel weet te krijgen kun je ook kitten.
 
Ja dat lukt me nog wel. Slagroom ook haha.

Mijn man wil het niet maken. Hij vertrouwd het aquarium niet meer ;(. Mag wel een tweedehandse uitzoeken van marktplaats.
 
Jelin zei:
Ja dat lukt me nog wel. Slagroom ook haha.

Mijn man wil het niet maken. Hij vertrouwd het aquarium niet meer ;(. Mag wel een tweedehandse uitzoeken van marktplaats.

Vreemde opmerking van je man :stars:

Is je man dan ook 2e hands???

Het is toch tijd voor kerstcadeau's?
Vraag aan je man een nieuwe aquarium voor als kerstcadeau :D

Ik heb medelijden met je.
 
Even heel simpel denken (aan mijn kant hoor, maar denk vrolijk mee als je wilt):

die bak bestaat uit losse glasplaten die bij elkaar gehouden worden door kit

je bodem betaat nu (helaas) ook uit 2 losse glasplaten

Die bij elkaar laten houden door kit lijkt me dan een logische volgende stap...

Ik zou persoonlijk wel een plaatje piepschuim (of mijn huidige liefde: goedkope yogamatjes) eronder leggen.
(Yoga matje niet voor chill-factor maar gewoon omdat ze minder troep geven met op maat knippen dan piepschuim- ze liggen voor een paar euro bij iedere keten in de grabbelbakken, dus je hoeft er niet ver voor om te fietsen)

Koop gewoon bij een H*rnbach oid een kaal bakje nieuw als je het echt niet vertrouwd.
Tweedehandsbakken zijn net zo hard (of harder) een gok dan zelf plakken - dan weet je nl. precies wat er wel/niet mee gebeurt is.
(Bijna al mijn bakken zijn 2e-hands of meer, dus geen bezwaar ertegen, maar je wilt nu in 1x van je problemen af zijn, toch?)
 
Henk P. zei:
Jelin zei:
Ja dat lukt me nog wel. Slagroom ook haha.

Mijn man wil het niet maken. Hij vertrouwd het aquarium niet meer ;(. Mag wel een tweedehandse uitzoeken van marktplaats.

Vreemde opmerking van je man :stars:

Is je man dan ook 2e hands???

Het is toch tijd voor kerstcadeau's?
Vraag aan je man een nieuwe aquarium voor als kerstcadeau :D

Ik heb medelijden met je.
Niet iedereen heeft budget voor een nieuw aquarium. En voor 2 tientjes kan je al een knappe 60cm bak via marktplaats kopen.
 
Bedankt voor het meedenken. Ik heb een tweedehands 60 liter gevonden voor 20 euro. En ik hoef er niet veer voor te rijden.

@ Christa.. Leiden is vanaf hier wel een pokke eind rijden.
 
LOL, ik heb geen idee waar in Noord Barbant je zit, dus ik hoopte dat het voor je een beetje in de buurt zou zijn.

Kreeg je er niet stiekem meteen een groter bakje ingesmokkelt?

Misbruik maken van alle vooroordelen dat vrouwen niet kunnen meten en gewoon met een 80 cm thuiskomen...
 
christa zei:
LOL, ik heb geen idee waar in Noord Barbant je zit, dus ik hoopte dat het voor je een beetje in de buurt zou zijn.

Kreeg je er niet stiekem meteen een groter bakje ingesmokkelt?

Misbruik maken van alle vooroordelen dat vrouwen niet kunnen meten en gewoon met een 80 cm thuiskomen...


Armen wijd, zoiets??? 60 cm?? :D
 
Jeej ik heb weer een werkend aquarium.

Mijn man heeft het glaswerk eruit gehaald om te kijken of het frame zat vast gekit. Dit was alleen aan de zijkant. Daarna een nieuw glasbak gehaald en een rubbermat voor extra ondersteuning.

@ Christa.. ik woon vlakbij Breda.
 
He Jelin, gefeliciteerd!!

Een nieuwe start dus.
Zijn al je visjes oke?

(Breda is inderdaad niet zo handig / zit zelf in De Bilt b.t.w.)
 
Jelin zei:
Jeej ik heb weer een werkend aquarium.

Mijn man heeft het glaswerk eruit gehaald om te kijken of het frame zat vast gekit. Dit was alleen aan de zijkant. Daarna een nieuw glasbak gehaald en een rubbermat voor extra ondersteuning.

@ Christa.. ik woon vlakbij Breda.
:thumbs: :)
 
Mijn visjes zijn oke. Helaas is er eentje overleden bij het overzetten. Hij zat vast tussen het netje. Man wilde lief zijn en de visjes overzetten terwijl ik aan het werk was. Nu krijg ik nieuwe visjes ;) haha.

Ik heb gelijk mijn bak anders ingedeeld. Daar had ik nu de kans voor. Plantjes tegen de achterwand en 2 kleine ornamenten voorin.

Dit is het resultaat.


20151220_235025.gif
 
Goed bezig geweest.

Jelin zei:
Man wilde lief zijn en de visjes overzetten terwijl ik aan het werk was. Nu krijg ik nieuwe visjes ;) haha.

Toch niet nog meer visjes voor de bak?
Zie al aardig wat zwemmen plus dat die met de rode kopjes eigenlijk niet geschikt zijn voor zo'n formaat bak.
 
Roodkoppen wensen toch wel zeker een meter en veel liever groter. En willen warmer dan Neons

Als je een bak van 60cm neemt heb je de handicap dat maar ongeveer 5-10% van alle vissen in de handel geschikt zijn voor zo'n klein bakje.
 
Botia zei:
Als je een bak van 60cm neemt heb je de handicap dat maar ongeveer 5-10% van alle vissen in de handel geschikt zijn voor zo'n klein bakje.

Was misschien 20 jaar geleden een handicap maar blijven in mijn ogen nog keuzes genoeg over met wat ze tegenwoordig allemaal in de handel hebben.
Is alleen goed opletten dat je je niks ongeschikt laat aansmeren door een verkoper ;)
 
Seabait zei:
Botia zei:
Als je een bak van 60cm neemt heb je de handicap dat maar ongeveer 5-10% van alle vissen in de handel geschikt zijn voor zo'n klein bakje.

Was misschien 20 jaar geleden een handicap maar blijven in mijn ogen nog keuzes genoeg over met wat ze tegenwoordig allemaal in de handel hebben.
Is alleen goed opletten dat je je niks ongeschikt laat aansmeren door een verkoper ;)
Juist niet! Informatie was er 20 jaar geleden bijna niet dus vrijwelalles ging in een 60cm bakje, wat in die tijd een flink aquarium was. De meeste hadden een 30cm bakje met vissen zoals Puntius schuberti...
 
Dat bedoel ik,zijn inmiddels honderden soorten vissen bijgekomen dus ook tientallen meer die wel prima in een 60cm passen.
Met internet en de huidige smartphones is het eigenlijk ook aan jezelf te wijten als je dan nog met ongeschikte vis aankomt.
 
Wat in de huidige handel voorkomt is ongeveer 5-10% geschikt voor een 60cm bakje. Derest heeft toch liever een groter aquarium.

Vroeger deden we maar wat en we weten nu dat het beter kan.
 

Terug
Bovenaan