Wat is er nieuw

Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)

Ja duurt hier al 4 maanden Erwin en ik heb de foto zo niet bij de hand maar heb dat onder de microscoop laten bekijken bij de lfs en die zeiden duidelijk Dino s en ook op de FB groep van Mack ........ kreeg ik die bevestiging.
Buiten dat is de boel imo wel aan vervanging toe maar de nieuwe bak vindt ik persoonlijk te duur .

Ja , als je iets nieuws wil kopen dat "trendy" is wel ja .
Een bak op maat is een fractie daarvan.

Heb je de dino's al geprobeerd terug te dringen met levende plankton die in de exponentiele fase zit ? Dus niks uit de koelkast , want die slaapt en heeft veel tijd nodig om terug wakker te worden, duurt zeker een dag ! (en is tegen dan meestal al afgeschuimd)
Dat werkt echt goed kan ik zeggen en het zuivert je bak nog eens goed op , propere stenen enzo ,veel podjes .
Paar dagen terug heb ik 3 liter in een keer erin gekieperd 😊 zoveel had ik ook nog nooit gedaan .
De flap in het wierenbakje is hierdoor trouwens ook flink geminderd , bakje gewoon groen gegoten en de doorstroming een paar uur bijna stopgezet .
Hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn 😉
 
Ja , als je iets nieuws wil kopen dat "trendy" is wel ja .
Een bak op maat is een fractie daarvan.

Heb je de dino's al geprobeerd terug te dringen met levende plankton die in de exponentiele fase zit ? Dus niks uit de koelkast , want die slaapt en heeft veel tijd nodig om terug wakker te worden, duurt zeker een dag ! (en is tegen dan meestal al afgeschuimd)
Dat werkt echt goed kan ik zeggen en het zuivert je bak nog eens goed op , propere stenen enzo ,veel podjes .
Paar dagen terug heb ik 3 liter in een keer erin gekieperd 😊 zoveel had ik ook nog nooit gedaan .
De flap in het wierenbakje is hierdoor trouwens ook flink geminderd , bakje gewoon groen gegoten en de doorstroming een paar uur bijna stopgezet .
Hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn 😉
Nee dat niet en alleen met 2 flesjes chemische shit maar ja ik wilde de bak anders toch al vervangen gelet op de leeftijd Erwin maar ja dat is in verhouding met zoet een dure bak zo n Reefer 200 en daarom de stap weer naar zoet. Ik heb nu vanaf 2018 2x Dino s gehad en wil niet het risico lopen dat dit weer gebeurt in een dure nieuwe bak,
 
Nee dat niet en alleen met 2 flesjes chemische shit maar ja ik wilde de bak anders toch al vervangen gelet op de leeftijd Erwin maar ja dat is in verhouding met zoet een dure bak zo n Reefer 200 en daarom de stap weer naar zoet. Ik heb nu vanaf 2018 2x Dino s gehad en wil niet het risico lopen dat dit weer gebeurt in een dure nieuwe bak,
Oké duidelijk .

Ik kijk daar altijd heel anders naar , en zie het als een uitdaging .
Net als andere plagen , zet mijn "natuurlijke brein oplossing" op full gass 🤣
Daarhaal ik net zoveel plezier uit dan koraaltjes te laten groeien .

Ik heb gelukkig mijn bak niet in de woonkamer , want dino's in je bak , dat geeft ook geen gezonde kamerlucht .
Je kan dat meestal ook gewoon ruiken .
Dus tijdens dino's , altijd kool gebruiken en vaak verwisselen en verluchten . Beetje zoals flap te erg wordt .
 
Ja ik snap je redenatie Erwin maar prive speelt er ook genoeg hier dus dan ben je na 4 maanden wel klaar met de Dino s. En gelet op de prijs van een nieuwe Reefer ga ik tocg voor zoet maar evengoed bedankt voor je advies natuurlijk.
 
Welke filter ga je op je nieuwe bak gebruiken?

Mvg Ronald
 
Net als op de Fusion denk ik een JBL 1502. Ben bang dat op een bak van 200 liter de 902 wat krap gaat zijn dus dan liever wat extra.
Maar ik twijfel nog.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan