Siamese algeneter eet niet! Help!


Thomas.lam

Member
Lid geworden
11 juli 2020
Berichten
21
Leeftijd
23
Beste lezers,
Super fijn dat jullie even de tijd nemen om dit te lezen.
Ik heb nu sinds 2 dagen, 2 siamese algeneters. Ik heb ze gekocht bij een pets place. Maar ze eten geen algen! Ik heb ze nog geen een keer aan bladeren of het glas zien hangen. Het enige wat ze doen is heel actief door de bak zwemmen en tegen de stroming van de pomp inzwemmen. Er is genoeg ruimte voor ze om de stroming te vermijden maar ze blijven maar daar.
Ook heb ik ze een tablet gegeven wat voor algeneters bedoeld is en je raadt het al... compleet genegeerd. Ze hebben er de hele dag niet naar om gekeken. Al mijn waardes van het water zijn keurig en de temperatuur enzo ook. Heeft iemand enig idee.

Ik hoor enorm graag van jullie!
 
Hallo! Goed dat je er bent.
Kun je toch wat uitgebreider vertellen over het aquarium waar de vissen in zwemmen.
Grootte, filtering, temperatuur, waterwaarden, medebewoners, waterverschoningsgewoonten.
Een paar foto's zou ook nog welkom zijn?
Hoe lang heb je het aquarium al? Welke slgen moeten de vissen opeten?
Laat maar weten en we kunnen erop in gaan!
 
Vissen moeten vaak ook wennen dus geef ze even de tijd.
 
Misschien is courgette proberen dat vinden algeneter heerlijk.
 
Vissen moeten vaak ook wennen dus geef ze even de tijd.
Hallo! Goed dat je er bent.
Kun je toch wat uitgebreider vertellen over het aquarium waar de vissen in zwemmen.
Grootte, filtering, temperatuur, waterwaarden, medebewoners, waterverschoningsgewoonten.
Een paar foto's zou ook nog welkom zijn?
Hoe lang heb je het aquarium al? Welke slgen moeten de vissen opeten?
Laat maar weten en we kunnen erop in gaan!

Ik heb een 70 liter bak, die 24/25 graden is.
De twee algeneters wonen nu samen met een zeer jonge groen gestipte kogelvis. Ik heb het aquarium nu 2,5 week en alle waterwaardes waren perfect. (Meerdere malen getest op 6 verschillende stoffen) ik heb bruin bijna los liggend alg op bladeren, dat zou ik graag weg willen hebben. Ik heb ook fotos toegevoegd
 

Bijlagen

  • 20200730_090722.jpg
    20200730_090722.jpg
    148.5 KB · Weergaven: 167
  • 20200730_090733.jpg
    20200730_090733.jpg
    148.8 KB · Weergaven: 152
  • 20200730_090747.jpg
    20200730_090747.jpg
    99.4 KB · Weergaven: 148
Hoe groot is deze bak want als ik het zo bekijk lijkt die vrij klein en je vissen kunnen erg territoriaal en vervelend worden naar medebewoners als ze groter worden als ik het goed heb.
 
Min 1.20 voor de bak:

 
Hoe groot is deze bak want als ik het zo bekijk lijkt die vrij klein en je vissen kunnen erg territoriaal en vervelend worden naar medebewoners als ze groter worden als ik het goed heb.

Ik ben nog een beginneling, en ik had in gedachten om (wanneer nodig) te switchen naar een grotere bak. Maar denk je dat ze niet eten omdat de bak te klein is? Ik heb 3 mini vissen in een 70liter bak.
 
Ik denk zelf niet dat dit nu de oorzaak is maar om goed uit te kunnen groeien hebben ze wel een ruimere bak nodig zoals je kan lezen.
 
Ze zijn binnen een jaar al een cm of 10. Het zijn snelle groeiers..

Heb je een foto van ze? Ze worden vaak onder verkeerde namen verkocht
 
Ze zijn binnen een jaar al een cm of 10. Het zijn snelle groeiers..

Heb je een foto van ze? Ze worden vaak onder verkeerde namen verkocht

Ik heb hier al onderzoek naar gedaan, en het lijkt toch echt de originele.
 

Bijlagen

  • 20200730_090722.jpg
    20200730_090722.jpg
    148.5 KB · Weergaven: 134
Hoi Thomas,

Afgaande op je foto zien jouw vissen er inderdaad uit als Siamese algeneters.


Ik heb een tijd terug een soort van inventarisatietopic aangemaakt over algeneters. Het zijn overigens niet alleen vissen die algen aanpakken.

Algeneters in het beginnersaquarium
 
Hoi Thomas,

Afgaande op je foto zien jouw vissen er inderdaad uit als Siamese algeneters.


Ik heb een tijd terug een soort van inventarisatietopic aangemaakt over algeneters. Het zijn overigens niet alleen vissen die algen aanpakken.

Algeneters in het beginnersaquarium
Zeer interessant artikel, leuk!
Misschien zijn ze beiden aan het trainen voor hun summerbody! :p
Ik zal courgette proberen.
 

Terug
Bovenaan