Wat is er nieuw

Slakken als sprinkhanen

nan

Well-known member
Lid geworden
25 november 2014
Een tijdje geleden heb ik twee ramshoornslakken gekocht in een opwelling.

Kennelijk heb ik een vruchtbare bak, want ik heb er nu meer dan ik gekocht heb.

Nu wil het geval dat de slakken wel op een wolk sprinkhanen lijkt. Mijn planten worden aangevreten en van een aantal blijft er zo weinig over dat ik nieuwe moet kopen. Welk voedsel kan ik ze geven om ze te verleiden om van de planten af te blijven?

Een tijdje geleden heb ik twee ramshoornslakken gekocht in een opwelling.

Kennelijk heb ik een vruchtbare bak, want ik heb er nu meer dan ik gekocht heb.

Nu wil het geval dat de slakken wel op een wolk sprinkhanen lijkt. Mijn planten worden aangevreten en van een aantal blijft er zo weinig over dat ik nieuwe moet kopen. Welk voedsel kan ik ze geven om ze te verleiden om van de planten af te blijven?

Stukjes komkommer

1770047718979.png

Laatst bewerkt:
Dank je. Gelijk naar de Lidl🚗💨💨💨

En dan is de conclusie dat de planten niet echt gezond zijn..
Wat geef je je planten aan voeding?

Een aantal planten zijn nieuwe aanplant. Waar ik kan begrijpen dat de emerse afstervende blaadjes worden opgegeten. Alleen worden ook de nieuwe submerse bladeren gegeten. Verder peuzelen ze onder andere ook de nieuwe bladeren van de Anubis, die plant zit al een aantal jaar in mijn bak, op. De Anubis vertoont geen gebreksverschijnselen.

Ja, als je zeker weet dat je planten gezond zijn dan moet ze haast wel flinke honger hebben. Bij mij komen de tylo's wel op gezonde planten, maar ze eten er niet van. Een stukje groente in de bak vinden ze heerlijk. Tomaat, komkommer,, courgette, paprika, wortel, het verandert allemaal binnen een paar minuten in een berg slakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan