W
walboer52
Guest
wie weet hoe ik van een puntenslak plaag afkom,gooi er elke week heelveel uit maar ze blijven maar komen word er gek van,zijn er ook slakkeneters die mijn japonica garnalen met rust laten?
Nienepien zei:Of het de beste is, is nogal subjectief. Ik zou ook gaan voor uitvangen.
patty776 zei:ikke niet want dan zit je weer met al die lege schelpjes in je bak ik ben van mening gewoon uitvangen
jessicapilon zei:Ik heb ook weleens veel lege huisjes bij de hele kleine puntslakken en die zuig ik bij de verversing er makkelijk mee uit hoor.
Dan kan je net zo goed gelijk de slakken meezuigen...C�dric Vleminckx zei:patty776 zei:ikke niet want dan zit je weer met al die lege schelpjes in je bak ik ben van mening gewoon uitvangen
Je kan toch de lege schelpjes er uit nemen? 😉
Mascha&Ivo zei:Dan kan je net zo goed gelijk de slakken meezuigen...C�dric Vleminckx zei:patty776 zei:ikke niet want dan zit je weer met al die lege schelpjes in je bak ik ben van mening gewoon uitvangen
Je kan toch de lege schelpjes er uit nemen? 😉
tweemaal werk dus : de helena's aanschaffen en huisjes opzuigen
Dus je bent wel erg snel met "de beste en gemakkelijkste optie die er is"
Mascha&Ivo zei:en heb je er bij stilgestaan dat die helena's op termijn net zo goed een plaag worden?
Nienepien zei:Of het de beste is, is nogal subjectief. Ik zou ook gaan voor uitvangen.
benvo zei:Wij hadden ook een slakkenplaag die onze kostbare planten massaal belaagden.
Slakken handmatig vangen bleek maar deels te helpen, uiteindelijk hebben we Helena's ingezet. Dit nu al een paar jaar geleden. De Helena's hebben zich zeker vermeerderd maar zijn nooit een plaag geworden. Als ze geen slakken vinden eten ze "met de pot" mee.
Groet,
Ben.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.