Wat is er nieuw

Sluierstaart heeft rode streep

• Onderwerp starter Onderwerp starter hendrika62
  • Startdatum Startdatum
H

hendrika62

Guest
Hallo allemaal. Kan iemand mij helpen. Mijn sluierstaart heeft sinds 2 dagen een rode streep door zijn staart. Schubben staan open en zijn achterkant rechts is ook rood. Lijkt wel of de achterkant rechts opgevreten is. Geen schubben meer. Hij grondelt heel erg. Altijd al gedaan. Voor de rest eet hij goed, zwemt hij goed en slaap nog heerlijk boven mijn andere sluierstaart.dus kwa gedrag is hij normaal. Ik heb een bak van 50 liter. Wie o wie weet wat hij heeft.

Als je sinds 2012 wat vaker had rond gelezen hier ivm verzorging van je vissen had je het geweten en nog beter kunnen voorkomen.

Klinkt hard en wil je echt niet afschrikken maar is helaas het effect van de slechte huisvesting die ze nu hebben.

Oke. Klinkt inderdaad best hard. Maar duidelijk. Daar heeft mijn sluierstaart nu even niet veel aan. Kan ik iets doen voor hem? Dat vind ik veel belangrijker.Ik heb eventueel een foto. Moet alleen kijken hoe ik doe moet plaatsen.

Ben benieuwd naar de foto maar volgens mij is de kans groot dat afmaken het enige juiste voor de vis is.

Dit meen je niet h�.ook terwijl hij gewoon alles normaal doet. Hij heeft gisteren nog volop op luis gejaagd.sorry maar dat kan ik echt niet. Ik moet echt even uit zien te vinden hoe ik de foto kan plaatsen. Gaat geloof ik niet zo eenvoudig.

Voor nu kan je het beste elke dag verversen want zijn flinke vervuilers en aangezien ze veel te klein zitten is het water niet gezond voor ze.

Zoals je de vis beschrijft zijn er nogal wat toestanden en geeft maar aan hoe sterk ze eigenlijk zijn.
Andere soorten waren al lang dood gegaan maar is natuurlijk heel zielig zo.

Ze zijn ook waanzinnig leuk. Die nu ziek is is super lief. Als je dat van een vis kan zeggen. Ben ik ze aan het schoonmaken komt hij altijd tegen mijn hand aan schuren. Zo leuk. Het lukt me niet erg met de foto. Maar bnlijf proberen hoor.

Als de schubben open staan is het bij sluierstaarten meestal een gedane zaak. Met een hele intensieve behandeling kunnen ze er weer bovenop geholpen worden, maar dit is tijdelijk.

Buikwaterzucht ontstaat vaak doordat de nieren uitvallen waardoor de vis vocht vasthoudt. Vergroeiingen door gebrek aan ruimte zijn hier bij sluierstaarten meestal de oorzaak van.

Ik moet de foto verkleinen op de tablet. Datblukt niet echt. Anders kan ik hem niet downloaden.

Ik kan de foto niet downloaden. Mijn tablet pakt het niet. Maar hij heeft geen waterzuchtbuik. Ik heb de foto door geappt naar een kennis die er verstand van heeft. Zij zeggen dat het waarschijnlijk stress is. Ik blijf het proberen met de foto. Wie weet lukt het ooit.

Als de schubben openstaan is het 100% buikwaterzucht.

De nieren vallen uit, en vis houdt daardoor vocht vast en zwelt op. Eerst gaan de schubben open staan en in het volgende stadium puilen de ogen uit.

m7NSUKa1pKZMN_YGNzGWuW8k4tAMsRe_.jpeg

O gossie wat zielig. Maar die rode streep die op zijn staart zit. Die is dan van de stress denk.

Het is wel buikwaterzucht. Alle symptomen die je beschrijft wijzen daarop. Helemaal als jebekijkt naar het feit dat de vis er al veel te lang in zit. Die kennis zegt zeker ook dat de bak niet te klein is?

Zo'n streep zie je wel vaker bij buikwaterzucht gevallen.

Ik heb toch al 30 jaar vissen, en ik heb nog nooit een rode streep gezien als teken van stress...

Welke bak is te klein. Jullie denken volgens mij dat ik nog steeds de nano bak heb. Die is allang om geruild voor een bak van 50 liter per vis. Al hoe wel er geloof ik 90 liter in zit. Sorry mijn fout. Zie net pas dat ik 50 liter bak had neer gezet.Ik bedoelde dus per vis.ik heb er 2 sluierstaarten in zitten. Er zit geen verwarming.

In je eerste post in dit topic zeg je letterlijk dat je bak 50 liter is. Vandaar.

Dan, heb IK iedereen op het verkeerde been gezet. Sorry.

Maar daarom kan het nog wel waterzucht zijn.

Of DIT.Columnaris
De staartwortel wordt rood, ook is er sprake van schubbenruigheid. Er is een soort donslaag te zien bij de mond en/of de vinnen.??

Visziekten: symptomen en behandeling | Dier en Natuur: Vissen

De staartwortel wordt rood, ook is er sprake van schubbenruigheid. Er is een soort .... Hallo, Wij hebben goudvissen, windes en chebunkins in de vijver. Nu is er ...
dier-en-natuur.infonu.nl/.../1654-visziekten-symptomen-en-behandeling.html

Wat zijn de maten van de bak? Hoe vaak en hoe veel ververs je? Wat voor filter heb je? Hoe is het voerbeleid?

Je kan de foto uploaden via www.tinypic.com.
Dan krijg je o.a. een IMG-code. Deze kopieer en plak je hier.

Bertus dank je. Dat is het volgens mij. Want de roodheid zit waar de staart begint en hij heeft deels schubbenruigheid. Hij is niet opgezwollen wat bij waterzuchtbuik zo te lezen wel is. Ik ga morgen meteen naar de vitalfish hier in de buurt.

Doe ik morgen. Moet nu even weg. Hoop dat het is wat jij door geef. Dan is er nog hoop.

Dank Jones. Het is eindelijk gelukt. De foto staat er op. Hoop snel op een reactie. Ik ben nu echt weg.morgen geef ik alles door.

Ik heb geen ervaring met columnaris, maar als ik de beschrijving van Bertus zo lees heeft het er veel van weg.

Zijn er ervaringsexperts aanwezig?

Moet ook concluderen dat het mogelijk ook nog wel eens columnaris zou kunnen zijn.

Sorry dat ik nu pas weer reageer. Doe het even snel updaten. Wilde jullie even laten weten dat de vis weer aan de beterende hand is. Mijn man is maandag meteen naar de speciaalzaak voor vissen gegaan. Hij had door gegeven wat het vermoeden was van Bertus. Hij heeft medicatie mee gekregen voor .... Jullie raden het misschien al. Columnaris. Die man van de speciaalzaak was het met Bertus eens. Mijn man is meteen aan de slag gegaan met medicatie.vanmorgen zagen we dat de schubben al weer normaal zijn en aan de achterkant waar de staart begint is het ook al niet meer rood. Nu zie je dat hij dus wondjes had door dat het water blauw is van de medicatie. Hij heeft nu nog maar een wondje met een losse schub denk ik. ze hebben mijn man vaan jbl ektol bac 250 voor bacteri�le infecties mee gegeven.ik ben weer helemaal blij.nogmaals sorry. Dank je Bertus voor je idee over wat het kon zijn.

Fijn dat het weer goed gaat, Hendrika.

Maar, 1 raad, kijk voor groter.
2 vissen in 50 l??? kan echt niet ,hoor.
Als je weet dat 50 l. per vis in de groei is.

Met een 1 -1.20 m hebben ze een paradijs.
En water is betr te onderhouden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan